اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار بوشهر در پیامی به مناسبت رحلت میرزا احمد دشتی نجفی:

آیت‌الله دشتی راه خوب زیستن را به مردم دیارش آموخت

خبرگزاری فارس: استاندار بوشهر در پیامی به مناسبت رحلت آیت‌الله میرزا احمد دشتی نجفی گفت: میرزا احمد دشتی شخصیت کم نظیری بود که ده‌ها سال تلاش و مجاهده با نفس، تحصیل و تهذیب راه خوب زیستن را به مردم دیارش آموخت.

آیت‌الله دشتی راه خوب زیستن را به مردم دیارش آموخت
به  گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر به نقل از روابط عمومی استانداری بوشهر، محمدحسین جهانبخش در پیام خود آورده است: رحلت حضرت آیت الله حاج میرزا احمد دشتی نجفی که عمر شریف خود را برای ترویج مکتب اهل بیت و خدمت به حوزه‌های علمیه، تربیت فضلا و طلاب گذرانیده موجب تألم و تأسف شد.
در این پیام آمده است: بدون تردید وجود بابرکت آن عالم ربانی که از یادگاران حوزه مقدسه نجف اشرف و از تربیت یافتگان مکتب امام صادق(ع) به شمار می‌رفتند در طول سالیان متمادی منشأ خیرات و برکات فراوانی برای جامعه اسلامی بویژه استان ولایتمدار بوشهر بودند که فقدان آن عالم جلیل القدر خسارت جبران ناپذیری برای جامعه اسلامی به حساب می‌آید.
استاندار بوشهر در پیام خود آورده است: اینجانب رحلت جانسوز عالم ربانی حضرت آیت الله دشتی نجفی را به ساحت مقدس حضرت ولی عصر (عج)، مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه‌ای مدظله العالی، حضرت آیت الله صفایی بوشهر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر و حضرت آیت الله حسینی بوشهری نماینده خبرگان رهبری و امام جمعه قم و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، ائمه جمعه سراسر استان، روحانیت معزز، بیت مکرم آن مرحوم و مردم ولایتمدار و دارالحماسه استان بوشهر تسلیت عرض می کنم برای آن عالم ربانی از خداوند منان علو درجات و برای بازماندگان صبر و شکیبایی مسئلت دارم.
همچنین حجت‌الاسلام محمد حمیدی‌نژاد امام جمعه آبدان نیز در پیامی رحلت آیت‌الله نجفی دشتی را تسلیت گفت.
در این پیام آمده است:بار دیگر ضایعه اسفناک عروج ملکوتی شخصیتی عرفانی و الهی موجب تألمات روحی مردان و زنان مؤمنی شد که با ندای ملکوتی و سیره الهی پیامبرگونه مردی از دیار جنوب توانسته بودند خدایی شدن را تجربه کنند.
این پیام می‌افزاید: حضرت آیت الله میرزا احمد دشتی شخصیت کم نظیری بود که ده‌ها سال تلاش و مجاهده با نفس، تحصیل، تهذیب و تلمذ در محضر اولیاء الهی او را چراغی فروزان در جلو دیده بندگان صالح خدا قرار داده بود و علم هدایتی بود که راه خوب زیستن را مردم دیارش از او می‌آموختند.
در این پیام آمده است: حضور این شخصیت ارجمند در میان مردم ساده و خونگرم جنوب و زندگی ساده و بی تکلف و مردمی بودن او توانسته بود قلوب حقیقت جوی بوشهری‌ها را به طرف خداوند منان بکشاند، او در حقیقت جزء عالمانی بود که پیامبر خدا در موردشان می‌فرماید:ساعه من عالم متکی علی فراشه ینظر فی علمه خیر من عباده العابد سبعین عاما
لحظه‌ای که عالم بر بستر خود تکیه زده و در علم خویش می نگرد از عبادت هفتاد ساله عابد بهتر است.
در پایان این بیانیه آمده است: اینجانب با نهایت تأثر عروج ملکوتی این مرد الهی را به محضر مقدس حضرت ولی عصر(عج)، مقام معظم رهبری(دام ظله العلی) و مراجع معظم تقلید و همچنین فرزندان بزرگوار ایشان و به همه هم استانی‌های قدرشناس بوشهری تسلیت عرض کرده،  از خداوند متعال می‌خواهم ایشان را در کنار اولیاء خاص خود جای داده، صبر عظیم و اجر و پاداش بی نظیر به بازماندگان عنایت فرماید.
انتهای پیام/خ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول