اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم قزوین در مجلس:

دانشگاه‌های ما با اهداف اسلامی فاصله دارند

خبرگزاری فارس: نماینده مردم قزوین در مجلس حرکت دانشگاه‌ها را با اهداف اسلامی و الهی فاصله‌دار دانست.

دانشگاه‌های ما با اهداف اسلامی فاصله دارند
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌الاسلام سید محمد حسن ابوترابی‌فرد عصر امروز در مراسم بهره‌برداری از مرکز رشد واحدهای فن‌آور، مجتمع ورزشی یادگار امام (ره)، پروژه دانشکده عمران، معماری، شهرسازی و نقشه‌برداری و پروژه بانک ملت دانشگاه آزاد قزوین بیان کرد: شاید کلمه مبارکه‌ "عَلم بالقَلم عَلم الانسان مالَم يَعلم"  گویاترین زبان به تبیین جایگاه علم و دانش و قلم در تعالی انسان پرداخته است.
وی ادامه داد: بنا بر نظر اکثر مفسرین و محققین در نخستین آیه نازل شده بر پیامبر اکرم در نزول تدریجی؛ سخن حق با واژه قرائت آغاز شد و فرمود: اقرا و ربک الاکرم.
نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: می‌فرمایند تعلیق حکم بر وصف مشعر به علیت است، خدای اکرم انسان را از علقه‌ای ناچیز و بی‌ارزش آفرید و در سایه قلم او را به مدارج علم و معرفت نائل کرد.
وی اعلام کرد: کرامت حق بر انسان آن است که قدرت نگارش را آموخت و در پرتو قلم امکان دستیابی به مدارج علم را برای او فراهم کرد.
ابوترابی‌فرد خاطرنشان کرد: شاید بتوان گفت که در بین ممکنات این تنها انسان است که قدرت نگارش دارد و این تنها انسان است که از قلم بهره‌ می‌گیرد و به واسطه همین امر با مجموعه‌ای از علوم انباشته شده روبروست.
وی افزود: دانشگاه‌ها ثمره قدرت نگارش انسان هستند، اگر قلم نبود امروز از مجامع علمی و دانشگاهی اثری نبود، اگر قلم نبود کتاب نبود و امروز گوهر گرانبهای قرآن در دست ما نبود همه این نهمت‌های الهی در سایه قلم و قدرت نگارش و ظرفیت فراگیری علم در اختیار بشر نهاده شده است.
 
* سرکشی غرب با قدرت علم
نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در سایه عَلم و قلم و در پرتو انبیاء و کتب آسمانی؛ قدرت فراگیری علم و دانش را فراهم آورد اگر این نعمت نبود بشر از بسیاری از علوم محروم می‌ماند.
وی تصریح کرد: اگر علم و دانش نبود انسان دچار طغیان و سرکشی نمی‌شد، اگر دانش و علم نبود هیچ گاه بشر به قدرت نمی‌رسید تا هیچ گاه خود را بی نیاز مشاهده کند.
وی گفت: قدرت اقتصادی ثمره علم و دانش است، قدرت سیاسی ثمره دستیابی به قله‌‌های علم است و قدرت نظامی هم از این راه به دست می‌آید.
نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: امروز غرب با قدرتی که از علم به دست آورده است طغیان می‌کند، سرکشی می‌نماید و می‌خواهد بشریت را به استثمار و استعمار خود درآورد.
وی اضافه کرد: انبیاء آمده‌اند در عین آموزش علم و دانش با پیوند زدن تزکیه و تعلیم بشر را به قله‌های معرفت نائل کنند و از فراگیری علم او را به مرحله تو برسانند.
 
* هنر انقلاب اسلامی تأسیس دانشگاه اسلامی است
ابوترابی‌فرد خاطرنشان کرد: انبیاء آمده‌اند تا مراکز علمی و دانشگاه‌ها را به مرکز تزکیه و تعلیم و تربیت تبدیل کنند و هنر انقلاب اسلامی این است که چنین مراکز و مجامع علمی را تأسیس کند.
وی عنوان کرد: آنچه از ما مدیران، مسئولان و اساتید انتظار می‌رود این است که بستر چنین فضایی را فراهم کنیم، در این مجامع علمی دانشجویان و استادانی تربیت شوند که نه تنها به طغیان دچار نشوند بلکه ثمره علم آموزی آنها تواضع و فروتنی آنها در برابر خداوند سبحان و معادف دینی و آموزه‌های انبیای عظام باشد تا یزَكِّیهِمْ وَ یعَلِّمُهُمُ الْكِتابَ وَ الْحِكْمَةَ معنا پیدا کند.
نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: امید که همه ما از همه توان خود برای تحقق این هدف که باید بگویم با آن فاصله داریم، بهره بگیریم، امکان بهره‌گیری از فزصت‌ها در اختیار ماست.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول