اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عمرانی استاندار مازندران خبر داد:

ساخت نیروگاه زباله‌سوز در 5 شهر مازندران

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار مازندران گفت: ایجاد نیروگاه زباله‌سوز اولویت نخست حل معضل زباله مازندران است که ساخت پنج نیروگاه در دستور کار مسئولان است.

ساخت نیروگاه زباله‌سوز در 5 شهر مازندران
به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، سید عیسی هاشمی حیدری ظهر امروز در کارگروه پسماند استان مازندران با بیان اینکه روند فعالیت در حل معضل زباله از سیستم احداث کارخانه کمپوست به ایجاد نیروگاه زباله‌سوز گام برداشتیم، بیان داشت: دو سرمایه‌گذار چینی و مالزیایی برای احداث کارخانه زباله‌سوز در مازندران مشارکت می‌کنند.
وی خاطرنشان کرد: شرکت «اس دبلیو تی» در این بخش قرارداد منعقد کرد و با آورده سرمایه نیازمند زمین، زباله به عنوان مواد اولیه و نیز خرید تضمینی برق را از استان دارد.
معاون عمرانی استاندار مازندران با اشاره به اینکه شهرستان‌های آمل و بابل برای احداث کارخانه زباله‌سوز متعهد شدند تا پنج هکتار زمین به سرمایه‌گذار واگذار کنند، خاطرنشان کرد: گام نخست در اجرای کارخانه زباله‌سوز هر شهرستانی که به صورت محوری فعالیت می‌کند مکلف است روزانه 500 تن زباله مواد اولیه کارخانه را تامین کند.
این مسئول درباره کارخانه زباله‌سوز ساری گفت: شرکت چینی «تی تی اس» در ساری مشارکت می‌کند و زمینی که در شهرک صنعتی ساری درنظر گرفته شد به‌زودی فعالیت اجرایی این صنعت در مرکز مازندران شروع می‌شود.
هاشمی حیدری با بیان اینکه کارخانه زباله‌سوز به طور کلی با حرارت یک‌‌ هزار و 400 درجه توان سوزاندن تمام نوع زباله از شیشه تا فلز را دارد، افزود: هر 500 تن زباله در روز بین هشت تا 12 مگاوات توان تولید برق را دارد.
وی تصریح کرد: هفته دفاع مقدس کارخانه زباله‌سوز شهرستان قائمشهر با تامین مواد اولیه 500 تن زباله در روز راه اندازی می‌شود.
این مسئول خاطرنشان کرد: کارخانه زباله‌سوز شهرستان نوشهر با تامین مواد اولیه 250 تن زباله در روز در حال فعالیت است.
معاون عمرانی استاندار مازندران یکی از معضلات جدی مازندران را مشکل زباله عنوان کرد و متذکر شد: تصمیم‌هایی که در کارگروه پسماند استان گرفته می‌شود برای حفظ فضای سبز مازندران است.
وی در پایان اذعان داشت: سازمان پسماند شهرداری ساری برای ساماندهی  زباله مرکز مازندران در محل پشت کوه اقدام خوبی انجام داده است.
انتهای پیام/ن20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول