اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

اهانت فرودگاه نروژ برای وزیر خارجه آفریقای جنوبی 20 هزار پوند آب خورد

خبرگزاری فارس: وزیر امور خارجه آفریقای شمالی بدلیل ممانعت از تحویل کیف دستی خود به مقامات امنیتی فرودگاه اسلو که مصونیت سیاسی وی را نقض کرده بودند مجبور شد یک هواپیمای خصوصی برای عزیمت به بلغارستان کرایه کرده و هزینه ای معادل 20 هزار پوند بپردازد.

اهانت فرودگاه نروژ برای وزیر خارجه آفریقای جنوبی 20 هزار پوند آب خورد
به گزارش فارس به نقل از روزنامه انگلیسی "دیلی تلگراف"، وزیر امور خارجه آفریقای جنوبی بدنبال جر و بحث با مقامات امنیتی فرودگاه اسلو بدلیل ممانعت از قرار دادن کیف دستی خود روی دستگاه اشعه ایکس با هزینه کردن مبلغ 20 هزار پوند، یک هواپیمای خصوصی بدون نیاز به اسکن کیف دستی را برای عزیمت به بلغارستان اجاره کرد.

گزارش های رسیده حاکی است "مایت کوآنا ماشابان" در سفر رسمی خود به نروژ و در شرایطی که قرار بود عازم بلغارستان شود، بعد از ممانعت از تحویل دادن کیف خود به مقامات امنیتی فرودگاه از نشستن روی صندلی درجه یک خود در هواپیمایی که به مقصد بلغارستان در حرکت بود، ممانعت کرد.

وزیر امور خارجه آفریقای جنوبی مدعی شد که او باید تحت کنوانسیون وین دارای مصونیت دیپلماتیک و سیاسی باشد اما نروژ به عضویت قوانینی از اتحادیه های اروپایی در آمده است که صرفا برای مقامات سلطنتی و سران کشورها مصونیت دیپلماتیک تعیین می کند.

این در حالیست که هزینه پرواز خصوصی وزیر امور خارجه آفریقای جنوبی برای مالیات دهندگان این کشور معادل 20 هزار و 100 پوند بوده است.

یکی از مقامات ناشناس دپارتمان همکاری و روابط بین المللی وزیر امور خارجه آفریقای جنوبی، ضمن ممانعت از اعلام اینکه آیا شی مشکوکی در کیف دستی مایت کوآنا ماشابان بوده است یا خیر، اعلام کرد که ممانعت وزیر امور خارجه از تحویل دادن کیف دستی خود به مقامات امنیتی فرودگاه اسلو هزینه ای غیر ضروری و بی فایده در پی داشته است.
 
انتهای پیام/ن.ص
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول