اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط کارکنان خط و ابنیه فنی راه‌آهن آذربایجان در گفت‌و‌گو با فارس صورت گرفت؛

افشای ابعاد تازه‌ای از اختلاس 3000 میلیاردی در بخشی از راه‌آهن

خبرگزاری فارس: جمعی از کارکنان خط و ابنیه فنی راه‌آهن آذربایجان در ‌افشای ابعاد تازه‌ای از اختلاس 3 هزار میلیارد تومانی اعلام کردند: در حال حاضر به دنبال بررسی اختلاس، متخلفان در پی‌ تفکیک این شرکت از جریان اختلاس و ابراز عدم ارتباط از نحوه واگذاری شرکت مذکور به فرد اختلاس‌کننده هستند که تبعات این قضیه او را درگیر نکند.

افشای ابعاد تازه‌ای از اختلاس 3000 میلیاردی در بخشی از راه‌آهن
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، جمعی از کارکنان خط و ابنیه فنی راه‌آهن آذربایجان‌ با حضور در دفتر خبرگزاری فارس اعلام کردند: راه‌آهن با قدمت 150 سال در زمره بارزترین عامل پیشرفت و رشد ممالک بوده است که در خصوص در دسترس قرار دادن طبیعت بکر و سرشار از معادن و مواد اولیه مورد نیاز صنعت فعالیت داشته است علاوه بر آن در جنگ‌های مختلف اتفاق افتاده اهمیت استراتژیک خود را به عینه نشان داده است برای مثال اگر اندازه عرض خط راه‌آهن شوروی سابق با راه‌آهن آلمان نازی یکی بود شاید کشوری به نام شوروی یا روسیه وجود نداشت و کل معادلات سیاسی و اقتصادی جهان به هم می‌خورد.
آنان معتقد هستند: حال در خود مجموعه راه‌آهن بخشی وجود دارد که شاید بشود گفت مهم‌ترین و استراتژیک‌ترین بخش و زیربنای راه‌آهن است که همان خط و ابنیه فنی است و با وجود خطوط ایمن و با کیفیت می‌توان به پیشرفت‌های صورت گرفته در کشورهای پیشرفته در زمینه راه‌آهن دست یافت که در حال حاضر در کشور دوست و همسایه ترکیه به عنوان یک کشور روبه رشد خطوط با سرعت 250 کیلومتر در ساعت احداث می‌شود و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.
کارکنان امور نگهداری خط و ابنیه فنی راه‌آهن منطقه آذربایجان در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کردند: حال با در نظر گرفتن این مسائل چگونه می‌توان این زیربناهای توسعه را در اختیار بخش خصوصی قرار داد، آیا این ترمز شدیدی بر رشد اقتصادی مملکت نیست و دستاورد این حرکت چه خواهد بود؟
این عده عنوان کردند: یک سال پیش قسمت خط و ابنیه راه آهن جمهوری اسلامی ایران با تمام دارایی‌ها و پرسنل خدوم که در سرما و گرمای طاقت‌فرسا در راه شکوفایی صنعت حمل و نقل ریلی کوشش و فعالیت می‌کنند به عنوان بخشی از راه‌آهن که می‌تواند در زمینه کوچک کردن دولت به بخش خصوصی واگذار شود توسط سازمان خصوصی‌سازی به بخش خصوصی واگذار شد.
این کارکنان تصریح کردند: اما سؤال این است که کیفیت واگذاری چگونه بوده است؟ قیمت‌گذاری واقعی بوده یا نه؟ در صورتی که به گفته سازمان خصوصی‌سازی در بورس مطرح شده و مشتری نداشته است.
کارکنان امور نگهداری خط و ابنیه فنی راه‌آهن منطقه آذربایجان اظهار کردند: آیا در مورد قسمت خط و ابنیه راه آهن فعالیت‌ها دارایی‌ها درآمدهای آن اطلاع‌رسانی شده یا نه؟ به صورت ناشناخته برای عوام‌فریبی و جلوگیری از حرف و حدیث‌های بعدی در بورس مطرح شده و بعد با این توجیه که خواهان نداشته به عامل اختلاس 3 هزار میلیارد تومانی معروف فروخته شده است اما چه خرید و فروشی که پولی رد و بدل نشده است و این مجموعه زیربنایی راه‌آهن با قیمت 120 میلیارد تومان به صورت اقساط 10 ساله فروخته شده است حال با درآمد 30 میلیاردی سالانه این مجموعه از راه‌آهن در طی چهار سال شخص مذکور صاحب شرکتی بادآورده خواهد بود که پرسنل آن شرکت کار کرده و اقساط شرکت را تامین کرده‌اند.
این کارکنان اعلام کردند: حال چطور و چگونه از جمعیت بیش از 70‌ میلیونی فقط ایشان شایسته این اکرام بوده‌اند خدا می‌داند! حال این تکلیف بر سربازان گمنام امام زمان (عج) است که این رانت بزرگ را ریشه‌یابی کرده و بیت‌المالی را از چنگ رانت‌خواران دریابند زیرا اگر این رانت‌ها نبود، یک فرد در عرض پنج سال نمی‌توانست صاحب 37 شرکت و کارخانه و ... شود و مبلغ کلانی را اختلاس کند.
کارکنان امور نگهداری خط و ابنیه فنی راه‌آهن منطقه آذربایجان تصریح کردند: در جریان واگذاری شرکت خدمات خط و ابنیه فنی راه‌آهن به بخش خصوصی فردی که حدود یک سال قبل از واگذاری مدیرعامل وقت شرکت بوده و در طی مدیریت عاملی ایشان که خیلی هم طول نکشید براساس اطلاعات واصله چند میلیارد بدهی روی دست شرکت قرار داد و به این علت هم مسئولان راه‌آهن تصمیم به تعویض مدیرعامل و خواستن عذر ایشان گرفتند.
این کارکنان افزودند: وی در زمان مسئولیت بر واگذاری شرکت به تعاونی توزیعی کارکنان اصرار داشت و عنوان می‌کرد بر اساس اصل 44، باید 20 درصد شرکت دولتی به بخش تعاونی واگذار ‌شود و از این لحاظ تعاونی توزیعی می‌تواند شرکت خدمات خط و ابنیه فنی راه‌آهن را از سازمان خصوصی‌سازی بخرد ولی بعد از عزل، اطلاعات شرکت را در اختیار شرکت سرمایه‌گذاری «ستارگان» امیر منصور آریا و مه‌آفرید امیرخسروی قرار داده و بعد از تصاحب شرکت توسط وی مدیرعامل عزل شده توسط راه‌آهن دوباره به سمت مدیریت عاملی در بخش خصوصی گمارده می‌شود و به تسفیه برخی پرسنل نیز اقدام می‌کند.
کارکنان امور نگهداری خط و ابنیه فنی راه‌آهن منطقه آذربایجان اعلام کردند: اکنون در جریان بررسی اختلاس مشهور سخت در پی تفکیک این شرکت از جریان اختلاس و ابراز عدم ارتباط از نحوه واگذاری شرکت مذکور به فرد اختلاس‌کننده هستند که تبعات این قضیه ایشان را درگیر نکند.
انتهای پیام/ج10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول