اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه

کلید طلاق و پرداخت 700 سکه مهریه در دستان مادرشوهر فضول

خبرگزاری فارس: زنی در دادگاه خانواده گفت: مادر شوهرم روی شوهرم و تصمیمات او تسلط دارد و در کار ما فضولی میکند و حتی به جای او باید تصمیم به طلاق و پرداخت مهریه من بگیرد.

کلید طلاق و پرداخت 700 سکه مهریه در دستان مادرشوهر فضول
به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبری فارس «توانا»، زن جوانی با مراجعه به دادگاه خانواده 2 (ونک) دادخواست مهریه خود را به قاضی حسن عموزادی رئیس شعبه 268 این مجتمع قضایی خانواده ارائه کرد.

این زن در برابر قاضی عموزادی با بیان اینکه شوهرم تنها در 2 ماه ابتدای نامزدی، مرد مورد علاقه من و انسان مهربانی بود، اظهار داشت: بعد از عقد شوهرم چهره اصلی خود را نشان داد و این در حالی بود که در زمان نامزدی هر کاری می‌کرد تا خود را به من خوب نشان دهد.

وی با اشاره به اینکه مهریه‌ام 700 سکه بهار آزادی است، گفت: مادر شوهرم مرا در مراسمی دید و بعد به خواستگاریم آمد و ما بدون تحقیقات با یکدیگر ازدواج کردیم ولی در حال حاضر پشیمانم که بدون تحقیقات کافی و مناسب ازدواج کردم.

زن در حضور قاضی عموزادی با بیان اینکه زمانی که ازدواج کردیم، شرط شد که در تهران زندگی کنیم ولی شوهرم دائم اصرار به زندگی در شهرستان درد، افزود: شوهرم باید مهریه‌ام که 700 سکه بهار آزادی و سفر حج است، را به من بپردازد.

وی با بیان اینکه شوهرم دائم از هر ترفندی استفاده می‌کرد تا من حج و سکه‌های مهریه‌ام را به او ببخشم و همیشه در گوشم می‌خواند که مهریه محبت را کم می‌کند، افزود: یک سال است که از شوهرم بی‌خبرم و در حال حاضر ابتدا مهریه و سپس طلاق می‌خواهم چرا که هر کاری برای درست شدن زندگی‌ام انجام دادم ولی اوضاع بهتر نشد.

زن در ادامه بیان کرد: هر حرفی که مادرشوهرم بزند، برای شوهرم حجت است و همان کار را انجام می‌دهد و در حال حاضر نیز منتظر است تا مادرش دستور پرداخت مهریه و صدور طلاق را بدهد.

وی با اشاره به اینکه مادرشوهرم در ابتدای نامزدی مرا دوست داشت ولی بعد از ازدواج او هم مانند شوهرم رفتارش تغییر کرد، اظهار داشت: شوهرم بعد از ازدواج بدبینی و بددلی خود را نشان داد و درباره من بسیار سخت‌گیر بود.

زن بار دیگر در برابر قاضی عموزادی با بیان اینکه شوهرم در بورس سهام خرید و فروش می‌کند، گفت: نمی‌توانم در کنار مردی زندگی کنم که هر لحظه رفتارش بدتر می‌شود، سعی خودم را برای بهتر شدن زندگی‌ام کرده‌ام ولی هیچ تأثیری نداشته است، در حال حاضر مهریه‌ام را می‌خواهم و شوهرم باید آن را به طور کامل بپردازد.

زن در ادامه با بیان اینکه در حقیقت خانه شوهرم به نام مادرش است و او به جای شوهرم تصمیم می‌گیرد، افزود: من مهریه‌ام را می‌خواهم و شوهرم موظف به پرداخت آن است.

قاضی عموزادی بعد از شنیدن اظهارات زن، عنوان کرد: با طلاق هیچ چیز درست نمی‌شود و باید یک فرصت به شوهرت برای جبران اشتباهاتش بدهی.

وی ادامه داد: ازدواج بدون تحقیق مشکلات بسیاری را به وجود می‌آورد و پدر و مادرها باید قبل از ازدواج تحقیقات لازم را انجام دهند تا مشکلاتی از این قبیل پیش نیاید.

رئیس شعبه 268 مجتمع قضایی خانواده ونک گفت: خانواده‌ها در زمان تعیین مهریه باید حواس خود را جمع کنند چرا که مهریه حقی است که باید پرداخت شود.

وی ادامه داد: توصیه من این است که دختران و پسر‌انی که می‌خواهند ازدواج کنند، تنها علاقه خود را مد نظر نداشته باشند چرا که علاقه کافی نیست بلکه باید تحقیقات مناسب صورت گیرد و دختر و پسر و خانواده‌های آنها از همه لحاظ با یکدیگر سنخیت داشته باشند.

بعد از صحبت‌های قاضی عموزادی، رسیدگی به این پرونده به آینده موکول شد ولی صورت‌جلسه در خصوص پرداخت مهریه 700 سکه‌ای آماده شد.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول