اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی

ولایتی: به‌دنبال تحقق دیدگاه‌های رهبر معظم انقلاب در زمینه بیداری اسلامی هستیم

خبرگزاری فارس: دبیر نخستین اجلاس بین‌المللی بیداری اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران به دنبال تحقق دیدگاه‌های رهبری در زمینه بیداری اسلامی بوده و به همین دلیل پیشگام برگزاری اجلاس بیداری اسلامی است.

ولایتی: به‌دنبال تحقق دیدگاه‌های رهبر معظم انقلاب در زمینه بیداری اسلامی هستیم
به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، علی‌اکبر ولایتی دبیر نخستین اجلاس بین‌المللی بیداری اسلامی ظهر امروز در گفت‌وگوی خبری 14 سیما با اشاره به برگزاری نخستین اجلاس بین‌المللی بیداری اسلامی در تهران اظهار داشت: در پیش از برگزاری این اجلاس پیش‌بینی ما این بود که پیش از 600 نفر در این نشست شرکت خواهند کرد اما امروز بیش از 710 نفر از سراسر جهان اسلام در اجلاس شرکت کرده‌اند.

وی افزود: تاکنون بی‌سابقه بوده که این تعداد از متفکرین و اندیشمندان از 80 کشور اسلامی که اکثر آنها از نویسندگان، اساتید دانشگاه‌ها و سیاست‌مدارانی هستند که اکنون به فعالیت‌های فرهنگی می‌پردازند، در یک جا جمع شده و پیرامون موضوع مهمی مانند بیداری اسلامی به بحث و بررسی بپردازند.

دبیر نخستین اجلاس بین‌المللی بیداری اسلامی با بیان اینکه این مدعوین صرف‌نظر از اینکه چه مذهب و ملیتی دارند، به این اجلاس دعوت شده‌اند، گفت: جمع‌بندی‌ها و نتیجه بررسی‌های این اجلاس دو روزه در پایان این اجلاس به صورت بیانیه پایانی قرائت خواهد شد.

ولایتی با تأکید بر اینکه این نخستین بار در تاریخ معاصر است که این تعداد متفکر اسلامی راجع ‌به موضوع با اهمیت بیداری اسلامی بحث می‌کنند، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران به دنبال تحقق دیدگاه‌های رهبری در زمینه بیداری اسلامی است و به همین دلیل پیشگام برگزاری این اجلاس بود.

وی در پاسخ به این سؤال که اجلاس تهران برای پیگیری اهداف خود و مباحثی که مقام معظم رهبری صبح امروز مطرح کردند، چه دستورالعملی دارد، گفت: بعدازظهر امروز از ساعت 3 الی 7، 5 کمیسیون تشکیل می‌شود که تاریخچه مبانی و مفاهیم بنیادی بیداری اسلامی، نقش‌آفرینان عرصه بیداری اسلامی، آسیب‌شناسی و چالش های بیداری اسلامی، اهداف و پیامد‌های بیداری اسلامی و چشم‌انداز بیداری اسلامی عناوین این 5 کمیسیون است.

دبیر نخستین اجلاس بیداری اسلامی ادامه داد: بخشی از آنچه مقام معظم رهبری فرمودند، در پیش از این اجلاس به عنوان یک پیش‌بینی دیده شده بود و بقیه فرمایشات رهبری نیز در این کمیسیون‌ها بررسی خواهد شد اما برای اینکه به این فرمایشات جامع عمل پوشیده شود، پیش‌بینی کردیم که این موضوع تنها به اجلاس تهران منحصر نشود.

ولایتی اضافه کرد: ما پیشنهاد تشکیل یک دبیرخانه دائمی در این زمینه را دادیم تا این اجلاس در فواصل معین و کوتاه تشکیل شود و اجتماعات کوچکتری متناسب با موضوعات مختلف در زمینه بیداری اسلامی در ایران و سایر کشورهای اسلامی برگزار شود.

دبیر نخستین اجلاس بیداری اسلامی تأکید کرد: تشکیل دبیرخانه دائمی تنها یک پیشنهاد است و اگر کمیسیون‌ها در این اجلاس به نتیجه‌ای در زمینه تشکیل این دبیرخانه برسند در بیانیه پایانی این موضوع لحاظ می‌شود.

ولایتی در پایان تأکید کرد: تأسیس دبیرخانه مجمع بیداری اسلامی می‌تواند کار سازمان‌دهی شده‌ای باشد تا آنچه مدنظر مقام معظم رهبری است را پیگیری کند.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول