اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت سوارکاری استان زنجان خبر داد:

فعالیت 7 باشگاه سوارکاری در استان زنجان

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت سوارکاری استان زنجان با اشاره به فعالیت هفت باشگاه سوارکاری در استان زنجان گفت: سه باشگاه از این هفت باشگاه، در زنجان فعالیت می‌کنند.

فعالیت 7 باشگاه سوارکاری در استان زنجان
ابوالفضل عباسچیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان محل فعالیت چهار باشگاه از مجموع هفت باشگاه فعال در سوارکاری استان را شهر ابهر اعلام کرد.
وی با اشاره به اینکه دو باشگاه دیگر سوارکاری نیز در حال احداث است، اظهار داشت: یکی از این باشگاه‌ها در دانشگاه زنجان در حال احداث است.
رئیس هیئت سوارکاری استان زنجان زمان آغار عملیات اجرایی ساخت باشگاه سوارکاری در دانشگاه زنجان را شش ماه پیش اعلام کرد و افزود: باشگاه سوارکاری دانشگاه طی  یک ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
وی با اشاره به امضای تفاهمنامه با دانشگاه زنجان برای احداث باشگاه سوارکاری تصریح کرد: دانشجویان همه دانشگاه‌های فعال در زنجان می‌توانند واحد تربیت بدنی خود را پس از افتتاح این باشگاه در این دانشگاه بگذرانند.
عباسچیان همچنین از برگزاری دو واحد درس آشنایی با اسب در این دانشگاه برای دانشجویان رشته دامپروری پس از بهره‌برداری از باشگاه سوارکاری دانشگاه زنجان خبر داد.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر هفت باشگاه سوارکاری در استان زنجان فعالیت می‌کنند، باشگاه آذرخش را تنها باشگاه سوارکاری عنوان کرد که زیر نظر هیئت سوارکاری استان آموزش‌های مقدماتی سوارکاری در آن برگزار می‌شود.
رئیس هیئت سوارکاری استان زنجان با اشاره به فعالیت بیش از دو مربی پرش در استان زنجان تصریح کرد: باشگاه‌های خصوصی اقدام به آموزش سوارکاران برای رشته‌های پرش از روی موانع می‌کنند.
وی دو باشگاه اسواران واقع در جاده بیجار و المپیک در جاده تبریز را از جمله باشگاه‌های فعال استان در زمینه تربیت سوارکار و پرورش اسب عنوان کرد.
عباسچیان با اشاره اینکه به طور معمول هرسه ماه یکبار یک مسابقه کشوری در ایران برگزار می‌شود، از شرکت سوارکاران استان زنجان در مسابقات کشوری روز 30 شهریور ماه در تهران خبر داد.
وی تعداد سوارکاران زنجانی حاضر در مسابقات کشوری را که در اواخر شهریور ماه برگزار می‌شود، هشت سوارکار در رده‌های سنی مختلف به غیر از بزرگسالان اعلام کرد و گفت: مدت زمان زیادی از فعالیت استان در رشته سوارکاری نمی‌گذرد، بنابراین استان هنوز سوارکار بزرگسال در مسابقات کشوری شرکت نمی‌دهد.
رئیس هیئت سوارکاری استان زنجان درباره چگونگی برگزاری مسابقات استانی خاطرنشان کرد: مسابقات استانی هر دو ماه یکبار برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: یک مسابقه داخلی نیز به صورت معمول هر ماه در بین سوارکاران شهرستان‌ها برگزار و برگزیدگان به مسابقات استانی معرفی می‌شوند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول