اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس:

تنها سینمای جشنواره‌ای مورد حمایت مسئولان است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس با اشاره به سه جریان فیلم‌سازی در کشور گفت: سینمای جشنواره‌ای، فیلم فارسی و جریانی از تولید آثار فاخر سه مسیر فیلم‌سازی امروز است که در این میان تنها سینمای جشنواره‌ای مورد حمایت مسئولان قرار گرفته است.

تنها سینمای جشنواره‌ای مورد حمایت مسئولان است
به گزارش خبرگزاری فارس از نوشهر، دومین مراسم سینمایی نشان نیما ظهر امروز با حضور نماینده مردم نوشهر و چالوس، فرماندار، معاون اداره کل بنادر و دریانوردی، روسای فرهنگ و ارشاد اسلامی نوشهر و چالوس، فرمانده سپاه ناحیه نوشهر، اعضای شورای شهر نوشهر، جمعی از هنرمندان پیشکسوت دو شهرستان و علاقمندان به هنر سینما در سالن اداره کل بنادر و دریانوردی مازندران و به همت موسسه فرهنگی هنری نیما برگزار شد.
مدیر موسسه نیما در این جلسه با خیرمقدم با اشاره به برگزاری دومین سال پیاپی مراسم روز سینما در نوشهر گفت: در صورت حمایت بیشتر مسئولان این کار در سال‌های آینده نیز اجرایی می‌شود.
میثم زندی ابراز داشت: موسسه مردم نهاد نیما با هدف شناسایی استعدادهای مختلف در زمینه‌های گوناگون برای حرکت در راستای فرهنگ ایرانی اسلامی گام برمی‌دارد تا بتوانیم خودمان در دنیا صاحب اندیشه مستقل باشیم.
زندی ادامه داد: اندیشه این موسسه بر اساس فرضیه‌ها و خواسته‌های اقلیمی ولی با ارتباطات علمی شکل گرفت.
وی حضور مسئولان در این مراسم را نویدبخش روزهای روشن آینده عنوان کرد و گفت: این مسئله نشان می‌دهد باورپذیری مسئولان نسبت به تئاتر و سینما افزایش یافته است.
مدیر موسسه نیما تصریح کرد: اگر نگاه ما به هنر همچون نگاه رهبر معظم انقلاب باشد مشکلات به راحتی قابل رفع است و می‌توانیم به نگاه اصیل ایرانی و اسلامی دست یابیم.
 
* هنر باید در خدمت اعتلای فرهنگ ملی و اسلامی باشد
فرماندار نوشهر نیز در این مراسم با اشاره به جایگاه والای هنر در جامعه گفت: با توجه به تاثیرگذاری هنر در جامعه باید اعتلای فرهنگ و هویت دینی، اسلامی و ملی در آن گنجانده شود.
محمدعلی قمی اویلی با اشاره به این جایگاه هنر در نزد رهبر معظم انقلاب با اشاره به برخی از سخنان ایشان به مسئولیت هنرمندان به ویژه سینماگران در این عرصه اشاره داشت و اضافه کرد: توقع انقلاب از هنر این است که جامعه هنری با همان نگاه زیبایی شناختی به پدیده‌های ایثار، فداکاری مردم در پیروزی انقلاب و دفاع مقدس نگاه کند و آن را به زبان هنرمندانه تبیین کند.
وی با اشاره به استعدادهای خوبی که در غرب استان و به ویژه شهرستان نوشهر وجود دارد، تاکید کرد: تولید آثار منطبق بر هویت ملی و اسلامی از سوی این هنرمندان مورد انتظار است همان گونه که تاکنون صورت گرفته است.
 
* سینما نیازهای جامعه را نشان دهد
نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس نیز با تبریک روز ملی سینما متذکر شد: سینما باید متعلق به عامه مردم باشد.
انوشیروان محسنی بندپی با اشاره به سه جریان فیلم‌سازی در کشور افزود: سینمای جشنواره‌ای، فیلم فارسی و جریانی از تولید آثار فاخر سه مسیر فیلم‌سازی امروز است که در این میان تنها سینمای جشنواره‌ای مورد حمایت مسئولان قرار گرفته است.
وی از جریان فیلم فارسی به عنوان ادامه‌دهنده همان خط‌مشی فیلم‌های قبل از انقلاب در مسیر احساسات و سوژه‌های این چنینی برای تطابق میان دخل و خرج فیلم‌سازی یاد کرد.
محسنی با تاکید بر مقوله اعتلای سینما برای بیان مشکلات و بیان نیازهای جامعه بیان داشت: سینما تنها نباید مخاطب جشنواره‌ای داشته باشد بلکه هنرمندان در نقش‌آفرینی‌های خود باید به سمت مخاطب عام با بیان نیازها و واقعیات جامعه پیش رود.
 
* هنرمند برای ابراز هنر آزاد است
رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نوشهر نیز در این جلسه گفت: اگر مسیر درست شناخته شود هنرمند برای ابراز هنر آزاد است.
حجت‌الاسلام حسن توپاحیدری خاطرنشان کرد: در صورت تمیز خطوط قرمز کارایی بهتری در بین هنرمندان در عرصه‌های مختلف شاهد خواهیم بود.
 
* روشنگری وظیفه خطیر هنرمندان است
رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی چالوس نیز با اشاره به بزرگداشت روز سینما آن را فرصتی برای تقدیر از فعالان این عرصه عنوان کرد.
محمد شریفی متذکر شد: تمام تلاشی که در مسیر هنر انجام می‌شود برای روشنگری در جامعه است و این مسیر وظیفه خطیری به عهده هنرمندان است.
وی در پایان اذعان داشت: بدون شک هنرمندان با آگاهی و شناخت درست این وظیفه می‌توانند آن را به بهترین شکل اجرایی و عمل کنند.
انتهای پیام/ن10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول