اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد خبر داد:

کمک 20 میلیارد ریالی ارشاد به سینمای کهگیلویه و بویراحمد

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد از کمک 20 میلیارد ریالی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به سینمای کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

کمک 20 میلیارد ریالی ارشاد به سینمای کهگیلویه و بویراحمد
امین کمالوندی امروز در نخستین مراسم جشن و تجلیل از هنرمندان سینمایی کهگیلویه و بویراحمد که با حضور معاون سینمایی وزارت ارشاد و مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار داشت: کهگیلویه و بویراحمد از سال 37 شمسی سابقه فیلم‌سازی و سینمایی داشته است.
وی با انتقاد از نبود کمترین‌ زیرساخت‌های سینمایی در این استان ابراز داشت: انعقاد و اجرای تفاهمنامه همکاری امور سینمایی میان وزارت ارشاد و استانداری کهگیلویه و بویراحمد گام مهمی در راستای توسعه فضا و امکانات سینمایی این استان است.
کمالوندی با اشاره به اینکه کهگیلویه و بویراحمد دارای استعدادهای سینمایی در سطح کشوری و منطقه‌ای است، تصریح کرد: با وجود این ظرفیت‌ها این استان فقط یک سینما دارد که آن ‌هم در حال تعطیلی است.
مدیرکل ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد اظهار امیدواری کرد که با تلاش و همدلی مسئولان و با اختصاص بودجه 20 میلیارد ریالی توسط وزارت ارشاد به سینمای این استان، مشکلات بخش سینما تا حد مطلوبی برطرف می‌شود.
کمالوندی عنوان کرد: سینمای گچساران از قدیمی‌ترین سینماهای کشور بوده که سال‌ها در تعطیلی به سر می‌برد.
وی خاطرنشان کرد: با انعقاد و اجرای تفاهمنامه امور سینمایی، مشکل سینمای گچساران حل شده و این سینما تا پایان سال بازگشایی می‌شود.
این مسئول با اشاره به رو به تعطیل ‌بودن سینمای دهدشت به دلیل نبود فیلم‌های به‌روز و عدم همزمانی پخش با سینماهای تهران ابراز داشت: با تمهیدات اندیشیده شده، مشکل این سینما نیز برطرف می‌شود.
این مسئول راه‌اندازی دفتر سینمایی در گچساران و دهدشت را ضروری دانست و افزود: اعضای انجمن فیلم و عکس گچساران بیش از هشت سال در حال فعالیت هستند که به‌طور خودجوش این دفتر را اداره می‌کنند.
وی گفت: فعالیت‌های درخشان و کسب موفقیت‌های اعضای این انجمن نشان از وجود استعدادهای این جوانان دارد و باید برای بهره‌گیری از این استعدادها امکانات لازم فراهم شود.
کمالوندی با تشکر از مسئولان استانی و شهرستانی به خاطر توجه با این موضوع و پی‌گیری‌ها اذعان داشت: جوانان کهگیلویه و بویراحمدی دارای استعدادها و توانمندی‌های بالایی هستند که برای رفع مشکلات فرهنگی و هنری کنونی تلاش‌های گسترده‌ای نیاز است.
انتهای پیام/ن20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول