اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  تعاون و اشتغال

مدیر عامل بانک توسعه تعاون در گفت‌وگو با فارس خبر داد:

پرداخت 2 هزار میلیارد ریال تسهیلات به تعاونگران از ابتدای سال

خبرگزاری فارس: مدیر عامل بانک توسعه تعاون با اشاره به تدوین بسته‌های تخصصی اشتغال در حوزه تعاون گفت: برای سال جاری 7 هزار میلیارد ریال پرداخت تسهیلات پیش‌بینی شده که از این میزان 2 هزار میلیارد ریال پرداخت و 3 هزار و 500 میلیارد ریال هم مصوب شده است.

پرداخت 2 هزار میلیارد ریال تسهیلات به تعاونگران از ابتدای سال
ماشاءالله عظیمی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس «توانا» با اشاره به اینکه بانک توسعه تعاون در بحث تسیهلات‌دهی و ارائه خدمات رویکرد مزیت‌زایی و مزیت‌افزایی دارد، اظهار داشت: فعالیت‌های صنعتی و کشاورزی از جمله مزیت‌های مطلوب در حوزه تعاون تعبیر می‌شود که بالطبع حمایت‌های بانک توسعه تعاون به عنوان پشتوانه حمایتی در اختیار دارند.
وی شرکت‌های تعاونی را منشأ و جریان واقعی اقتصاد برشمرد و ادامه داد: شرکت‌های تعاونی در واقع بنگاه‌هایی هستند که ضمن توسعه روابط اقتصادی، در ترویج و تحکیم روابط اجتماعی و اقتصاد توأم با اخلاق همگرایی نیز مؤثر هستند.
وی افزود: در بررسی معوقات بانکی نیز اقتصاد تعاونی از کمترین معوقات بانکی در قیاس با دیگر شیوه‌های اقتصادی برخوردار است که البته در این معوقات اندک نیز به هیچ وجه مقاصد مجرمانه مشاهده نمی‌شود ولذا بانک در کنار تمامی بنگاه‌های قابل احیاء و بازسازی است.
وی ضمن تأکید بر اینکه بانک توسعه تعاون در بحث معوقات بانکی به هیچ وجه رفتارهای قهری پیش نخواهد گرفت، گفت: بعضی از تحولات اقتصادی منتهی به محدودیت‌های فرامرزی که منجر به افت بازدهی‌ها در حوزه تعاون می‌شود باعث بروز مشکل معوقات بانکی در حوزه تعاون شده و امیدواریم با احیاء مجدد ظرفیت‌ بنگاه‌های تعاونی بتوانیم کم و کاستی‌های ناشی از این تحولات را جبران و در بحث بهره‌وری حداکثری از ظرفیت‌ها موفق عمل کنیم.
وی تصریح کرد: مطابق اهداف کلی نظام و قانون اصل 44، اگر قرار است مردم را در بحث توسعه اقتصاد ملی مشارکت دهیم بالطبع سازوکارهای توزیع عادلانه فرصت‌های اقتصادی نیز باید فراهم شود.
وی معوقات کل بانک توسعه تعاون را زیر 10 درصد عنوان و خاطرنشان کرد: خوشبختانه معوقات این بانک، معوقه طولانی مدت نیست و با رایزنی با بنگاه‌های اقتصادی تعاونی و بررسی آخرین وضعیت آنها، زمینه برای احیاء مجدد این بنگاه‌ها تا بهره‌وری حداکثری از ظرفیت‌ها و جبران معقوات فراهم است.
عظیمی اظهار داشت: یکی از پروژه‌های روز بانک توسعه تعاون در حمایت از تعاونگران، تعریف بسته‌های تخصصی برای هر یک از اتحادیه‌هاست که البته بسته‌های تعریف شده برای هر اتحادیه به لحاظ ماهیت، شکل و شغل متقاوت از دیگر بسته‌هاست.
وی ادامه داد: تعاونگران صنایع دستی که در‌ آینده‌ای نزدیک به سازوکار تجمیع و منعکس‌کننده اطلاعات تعاونگران، گردش پولی و ابزار لازم برای کسر اقساط تبدیل خواهد شد یکی از بسته‌های تخصصی است که در حوزه صنایع دستی به بهره‌برداری رسیده است.
وی افزود: برای به نتیجه رساندن و بهره‌برداری از پروژه‌های تعاونی با حداکثر تعاون مشارکت خواهیم داشت و نیاز سرمایه‌ای این دست پروژه‌ها را از طریق منابع تسهیلاتی بانک توسعه تعاون و دیگر بانک‌های متولی تأمین و جبران خواهیم کرد.
وی تأکید کرد: در تشکیلات جدید وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با مشارکت نهادهای درون وزارتخانه‌ مربوطه، اقدام به تهیه، تدوین و تکمیل بسته‌های اشتغال را با همکاری اتحادیه‌های تخصصی و اتاق‌های تعاون خواهیم کرد تا بتوانیم از فرصت‌های پیش‌رو حداکثر استفاده را ببریم.
مدیر کل بانک توسعه تعاون در خصوص تسیهلات پیش‌بینی شده این بانک در سال جاری برای تعاونگران، گفت: بر اساس منابع موجود بانک در صورت عدم افزایش سرمایه هفت هزار میلیارد ریال تسهیلات در سال 90 برای تعاونگران پیش‌بینی شده است که البته از این میزان بالغ بر سه هزار و 500 میلیارد ریال مصوب و دو هزار میلیارد ریال تا به امروز برای طرح‌های مصوب پرداخت شده است.
وی خاطرنشان کرد: در سال جاری ارائه خدمات ارزی و ریالی و نیز صدور ضمانت‌نامه‌ها و گشایش اسنادی توسط بانک توسعه تعاون با مجوز بانک مرکزی را هم شاهد خواهیم بود که امیدوارم تعاونگران از این ظرفیت‌ها کمال استفاده کنند.
وی تصمیم‌گیری در خصوص طرح آتیه مهر را منوط به تأمین اعتبارات لازم دانست و تصریح کرد: اطلاع‌رسانی در این باره بعد از قطعی شدن نحوه اجرا و مشارکت بانک توسعه تعاون در این طرح انجام خواهد شد.
وی تأکید کرد: شرکت‌های تأمین سرمایه‌ در مرحله معرفی با سازمان بورس است ضمن آنکه در بحث اعضاء و سرمایه‌گذاران نیز روی 90 درصد آنها به نتیجه رسیدیم و شرکت در مرحله تشکیل و راه‌اندازی است.
انتهای پیام/ح
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول