اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

چرا سکوت؟

برخی مسئولان سازمان شهرداریها و دهیاریها از سیاست‌ها بی‌اطلاعند

خبرگزاری فارس: در تحولات اخیری که در سازمان شهرداری‌ها و دهیاریهای کشور رخ داده مسئولان باید مصاحبه‌های خود را پیش از انتشار به رؤیت قائم مقام سازمان برسانند و در مواردی هم نسبت به موضوعات مختلف باید سکوت کنند.

برخی مسئولان سازمان شهرداریها و دهیاریها از سیاست‌ها بی‌اطلاعند
به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس، به طور معمول بیان انتقادات در هر زمینه‌ای باعث رفع نواقص و کاهش مشکلات می‌شود؛ چنانچه مردم و رفاه حال آنها مد نظر باشد باید از انتقاداتی طرح شده استقبال کرد در غیر این صورت موضع‌گیری‌ها و تذکرهای افراد بالادست آغاز می‌شود.

متأسفانه انتقاد و انتقاد پذیری در جامعه کنونی ما به جملات کلیشه‌ای تبدیل شده و بسیاری از مواقع نمی‌توان انتقاد مطرح شده را از برخی مسائل حاشیه‌ای مستثنی دانست چراکه بسیاری از موضوعات تنها با همین نگاه‌ها رصد و مطرح می‌شوند ولی در موارد دیگر هم سکوت در برابر معضل راه دیگری است تا مواضع فرد یا سازمان به مخاطره نیفتد و از سوی سایر مقام‌های بالا دست مورد سرزنش قرار گرفته نشود.

در واقع  در بسیاری مسائل و موضوعات کشوری و شهری که مسئولان به عنوان انتقاد مطرح می‌کنند تنها نگاه سیاسی برجا مانده و انتقاد کردن از روح اصلی این کلمه دور شده است.

متأسفانه بعد از طرح موضوعاتی که مسائل کلیدی و مهم شهری محسوب می‌شوند برخی از مسئولان نسبت به ادامه بحث و بررسی موضوع، عقب‌نشینی می‌کنند و سکوت در پیش می‌‌گیرند؛ در این بین هم اگر رسانه‌ای موضوع را به دلیل اهمیت و حساسیتی که دارد مورد پیگیری قرار دهد امری برای سیاسی کردن موضوع یا بداخلاقی رسانه‌ای از سوی مسئولان عنوان می‌شود.

اما در ادامه این مسائل و قطع یکباره اظهار نظرها درباره موضاعاتی از این دست هر روز اطرافمان تغییر و تحولاتی رخ می‌دهد که گاهی در جهت مثبت و گاهی منفی است، سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به تازگی دچار تحولاتی شده که قابل توجه است؛ این سازمان در اقدامی جدید روندی برای بیان اظهار نظرهای مسئولان خود در این سازمان ترسیم کرده که بر مبنای آن درباره بسیاری از موضوعات باید متن مصاحبه پیش از انتشار و ارائه به خبرنگار دست به دست در سازمان گشته تا اجازه انتشار از سوی قائم مقام سازمان صادر شود.


علت این کار هم این نکته عنوان شده که برخی از مسئولان سازمان شهرداری‌ها از سیاست‌های کلی سازمان بی اطلاع هستند! و نمی‌دانند که در برخی مواقع نباید درباره برخی موضوعات حرفی به میان آورند.

در حالی که در همه جای دنیا مرسوم است هرکسی در برابر کارهایش باید مسئول و پاسخگو باشد آیا فردی که مدیریت سازمان یا نهادی را بر عهده می‌گیرد نباید به مردم یا رسانه‌ها توضیح دهد که چه اقداماتی و به چه دلایلی انجام شده است؟ با این حال رویه‌ای که در پیش گرفته شده باعث مسکوت ماندن بحث مدیر پاسخگو خواهد شد.

بسیاری از رسانه‌ها انتقادات خود را در راستای رفع مشکلات شهروندان به مسئولان منتقل می‌کننند اما به نظر می‌رسد دیگر مسئولی نیست که درخصوص مشکلات موجود و کم‌کاری‌ها پاسخی به مردم بدهد.

یادداشت از: مریم باجلان
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول