اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نوه ستارخان:

معرفی سرداران ملی عامل تقویت غرور ملی است

خبرگزاری فارس: نوه ستارخان با استقبال از مرمت و سپردن خانه ستارخان به کمیسیون حقوق بشر اسلامی گفت: آذربایجان سرشار از چهره‌هایی است که شناخت درست آنها و تبیین اندیشه‌هایشان به رشد غرور ملی و اعتلای ایران کمک خواهد کرد.

معرفی سرداران ملی عامل تقویت غرور ملی است
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی منطقه 7 کمیسیون حقوق بشراسلامی،  سامی سردار ملی (نوه ستارخان) در بازدید از خانه ستارخان و دفتر کمیسیون حقوق بشراسلامی که در آستانه سالروز تولد ستارخان و صدمین سالگرد درگذشت وی صورت گرفته بود با اشاره به اینکه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی درسپردن خانه ستارخان به کمیسیون حقوق بشراسلامی کار پسندیده‌ای انجام داده است، اظهار داشت: به نمایندگی از تمام خانواده ستارخان از این اقدام مهم فرهنگی و تاریخی سپاسگزاری می‌کنم.
وی با بیان اینکه مرمت و بازگشایی خانه‌هایی همچون خانه ستارخان و باقرخان از چند جهت حائز اهمیت است، ادامه داد: این نوع خانه‌ها هم تاریخ و فرهنگ یک برهه خاص را معرفی خواهد کرد و هم سابقه شخصیتی و فعالیتی یک فرد در این اماکن بهتر امکان بررسی خواهد یافت و با لحاظ کردن ضعف و قوت‌های هر انسانی در این خانه موزه‌ها می‌توان اخلاق و رفتار شایسته انسانی و میهن‌پرستانه را معرفی کرد.
نوه ستارخان با بیان اینکه مردم باید سرداران ملی این مرز و بوم را بشناسند، ادامه داد: مردم باید بدانند ستارخان که بوده، چه فعالیت‌هایی داشته، چگونه وطن‌پرستی را به آسایش ترجیح داده، با شهادت دو برادرزاده جوانش چگونه کنار آمده و چگونه جهان را وداع گفته، چون این مطالب بخش مهمی از تاریخ ما را تشکیل می‌دهند.
وی با بیان اینکه هرکس گذشته خود را نشناسد، آینده روشنی نخواهد داشت، ادامه داد: همه ما باید با تاریخ گذشته به خوبی آشنا باشیم و درس‌های تاریخ را در زندگی خود به کار بندیم.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول