اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  نفت و انرژی

در واکنش به تصمیم اخیر اتحادیه اروپا و پس از روسیه:

ایران هم با ساخت خط لوله انتقال گاز در دریای خزر مخالفت کرد

خبرگزاری فارس: سفارت ایران در مسکو طی بیانیه ای اعلام کرد کشورش همچون روسیه با ساخت خط لوله انتقال گاز در بستر دریای خزر و مشارکت اتحادیه اروپا در این خصوص مخالف است.

ایران هم با ساخت خط لوله انتقال گاز در دریای خزر مخالفت کرد
به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس به نقل از ریانووستی، سفارت ایران در مسکو طی بیانیه ای اعلام کرد تهران همچون مسکو با ساخت خط لوله انتقال گاز در بستر دریای خزر مخالف است.
در این بیانیه آمده است که ایران با روسیه در مخالفت با تصمیم شورای اتحادیه اروپا برای احداث خط لوله سراسری گاز در دریای خزر موافق است.
شورای اتحادیه اروپا روز دوشنبه اعتبارنامه انجام مذاکرات اتحادیه اروپا با آذربایجان و ترکمنستان پیرامون انعقاد قرارداد لازم الاجرا از لحاظ حقوقی در رابطه با احداث خط لوله انتقال گاز در بستر دریای خزر را مورد تایید قرار داد.
 در بیانیه سفارت ایران آمده است: "دو کشور در این مورد دارای عقیده واحدی هستند و با اشاره به این امر که این اقدام مغایر با منافع زیست محیطی و شرکت هر یک از پنج کشور ساحلی در حل مسائل مربوط به دریای خزر است عدم موافقت خود با آن را ابراز نموده اند."
بر اساس این گزارش موضوع احداث خط لوله سراسری انتقال گاز در دریای خزر در دیدار اخیر وزیر انرژی روسیه و  وزیر امور خارجه ایران مورد بررسی قرار گرفت. 
 وزارت امور خارجه روسیه نیز اظهار داشت که هر تلاش برای مداخله در امور دریای خزر از خارج بویژه در رابطه با مسائلی که برای اعضای "گروه پنج گانه دریای خزر" بسیار محسوس هستند، میتواند اوضاع در این منطقه را بطور جدی وخیم کرده و در مذاکرات پنج جانبه پیرامون رژیم حقوقی جدید دریای خزر تاثیر منفی بگذارد.
 روسیه از این امر که اتحادیه اروپا در صدد است در احداث خط لوله انتقال گاز در بستر دریای خزر شرکت کند، ابراز تعجب کرده و تاکید نمود که هیچ یک از کشورهای ساحلی دریای خزر عضو اتحادیه اروپا نمی باشد.
در عین حال جمهوری آذربایجان اظهار داشت که آماده بررسی مسائل مربوط به احداث خط لوله انتقال گازرساز در بستر دریای خزر است.
انتهای پیام//
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول