اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

رئیس شورای سیاست‌گذاری جشنواره خبر داد:

داوری بیش از 400کتاب در پانزدهمین جشنواره کتاب دفاع مقدس

خبرگزاری فارس: معاون ادبیات و انتشارات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: تعداد 419 عنوان کتاب منتشر شده در سال 1389 برای تعیین برگزیدگان این دوره از جشنواره بررسی و داوری می‌شود.

داوری بیش از 400کتاب در پانزدهمین جشنواره کتاب دفاع مقدس
به گزارش خبرگزاری فارس، سرهنگ حسن رسولی‌منفرد درباره انتخاب بهترین کتاب دفاع مقدس افزود: از میان کتاب‌های با موضوع دفاع مقدس که در سال 1389 برای نخستین ‌بار منتشر شده‌ است، بیشترین تعداد با 138 عنوان مربوط به «خاطره» است و کمترین تعداد را «وصیت‌نامه‌‌» با شش عنوان به خود اختصاص داده است.
وی ادامه داد: موضوعاتی چون «ادبیات داستانی»، «جُنگ و زندگی‌نامه» و «پژوهش‌های نظامی و سیاسی» رتبه‌های دوم تا چهارم را در میان کتاب‌های منتشر شده با موضوع دفاع مقدس از آن خود کرده‌اند. در این گروه‌ها به ترتیب 68، 52 و 35 عنوان کتاب منتشر شده است.
رسولی‌منفرد از جایگاه پنجم «شعر» با 31 عنوان اثر منتشر شده در میان بخش‌های مختلف این جشنواره خبر داد و تصریح کرد: «زندگی‌نامه داستانی» با 19 عنوان، «پژوهش‌های فرهنگی» با 16 عنوان، «داستان کودک و نوجوان» با 15 عنوان و «فیلمنامه و نمایشنامه» با 16 عنوان رتبه‌های ششم تا نهم را از لحاظ کمیت به خود اختصاص داده‌اند.
رئیس شورای سیاست‌گذاری پانزدهمین جشنواره انتخاب بهترین کتاب دفاع مقدس خاطرنشان کرد: کتاب‌هایی با موضوع «پژوهش ادبی» در جایگاه دهم آثار تولید شده با موضوع دفاع مقدس در سال 1389 قرار دارد و پس از آن بخش «عکس و تصویر» با 7 عنوان اثر دیده می‌شود. رتبه دوازدهم نیز از آن کتاب‌های «شعر کودک و نوجوان» است. در این گروه نیز 7 عنوان اثر منتشر شده است.
رسولی‌منفرد تأکید کرد: در دو بخش «ناشر نمونه» و «گرافیک کتاب» نیز برای تایین برترین‌های سال 1389 تمامی آثار منتشر شده داوری و ارزیابی می‌شود.
انتهای پیام/و
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول