اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم گرگان در واکنش به جوابیه دانشگاه آزاد:

قانون نباید در جاسبی خلاصه شود

خبرگزاری فارس: نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس در واکنش به جوابیه دانشگاه آزاد گفت: حرف ما این است که جاسبی تابع قانون باشد نه اینکه قانون در فرد ایشان خلاصه شده باشد.

قانون نباید در جاسبی خلاصه شود
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، چندی پیش نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، از نحوه نقل و انتقال دانشجویان در دانشگاه آزاد انتقاد کرد و خواستار تصویب آئین‌نامه اجرایی نقل و انتقالات دانشجویی در دانشگاه آزاد شده بود و دانشگاه آزاد هم در جوابیه‌ای اعلام کرد نقل و انتقالات و میهمانی دانشجویان طبق ضوابط و مقررات خاص است.
در همین راستا عبدالحسین ناصری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان در خصوص جوابیه این دانشگاه اظهار داشت: مقررات خاصی که روابط عمومی دانشگاه آزاد می‌گوید این است که نمایندگان به صورت دستی درخواست‌های دانشجویان را خدمت آقای جاسبی بدهند.
 
* نظر شخصی جاسبی یا مقررات قانونی؟
نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: ضمن تشکر از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی که جوابیه دادند سئوال من این است که این ضوابط و مقررات برای درخواست انتقالی دانشجویان این دانشگاه باید با نظر شخصی آقای جاسبی باشد یا براساس مقررات قانونی صورت گیرد.
ناصری اظهار داشت: چرا چنین وضعیتی برای انتقال دانشجویان دانشگاه‌های وزارت علوم، پیام‌نور و دیگر دانشگاه‌ها کشور در قبال نامه نمایندگان مجلس رخ نمی‌دهد.
 
* معاون پارلمانی دانشگاه آزاد: نامه‌ها باید به شخص جاسبی داده شود
وی تصریح کرد: در حال حاضر آقای زارع معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی، آقای پورزمان نماینده پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی در مجلس شورای اسلامی و آقای کیا ﻣﺪیر کل ﺑﺮﺭﺳــی ﻟﻮﺍیح ﻭ ﻃﺮﺡ‌ﻫﺎی ﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻩ ﺁﺯﺍﺩ ﺍﺳﻼمی در مجلس حضور دارند بسیاری از این نامه‌ها و درخواست‌های دانشجویان را وقتی می‌خواهیم به آنها بدهیم اعلام می‌کنند باید به شخص آقای جاسبی داده شود حتی وقتی آقای جاسبی در مجلس حضور دارند اگر این نامه به معاون پارلمانی داده شود می‌گویند حتما باید ایشان ببینند تا به ما بگویند آن را داخل کارتابل بگذاریم یا نه؟ 
 این نماینده مردم مجلس گفت: این مقررات خاص که روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی می‌گویند همین است که دست مبارک آقای جاسبی به این نامه‌ها بخورد.
  
* نامه نماینده مجلس باید باشد تا موافقت شود
سخنگو کمیسیون سیاست داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی گفت: خانواده دانشجویان با گریه به دفاتر نمایندگان مراجعه می‌کنند اظهار می‌دارند که دانشگاه آزاد به آنها گفته حتما باید نامه نماینده مجلس بیاورید تا آن وقت آقای جاسبی با انتقال آنها موافقت ‌کند وگرنه مخالفت می‌شود این چه معنایی دارد.
 
* 20 نامه مردمی حوزه انتخابیه من بدون پاسخ است
ناصری ادامه داد: بنده 20 نامه مردمی برای ریاست دانشگاه آزاد فرستادم چون به ایشان ندادم و اعتقاد دارم شان نمایندگان بیش از آن است که برای این گونه نامه‌ها از ریاست آن خواهش و تمنا کنم از این تعداد 12 نامه را اصلا جواب ندادند و با شش نامه هم مخالفت کردند.
 
* چه لزومی دارد این نامه‌ها به دست رئیس دانشگاه برسد
وی اضافه کرد: اگر ضوابط خاص وجود دارد نظر شخص رئیس دانشگاه آزاد نسبت به این قضایا چه فرقی می‌کند.
نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: این گونه نامه‌ها باید به مدیر کل پارلمانی دانشگاه آزاد داده شود تا کارش انجام گیرد چه لزومی دارد که حتما این نامه به دست رئیس دانشگاه آزاد برسد.
 
* ازدحام نمایندگان سر میز ناهار جاسبی وهن مجلس است
ناصری افزود: وقتی مدیر کل پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی در مجلس حضور دارد، چه لزومی دارد آقای جاسبی هر هفته که به مجلس می‌آید سر میز ناهارش ازدحام نمایندگان شود یا نمایندگان پشت او راه بیفتند و نامه‌های انتقالی دانشجویان را تحویل شخص ایشان بدهند این حرکات وهن مجلس است.
 
* پاسخ به نامه‌های دانشجویان باید براساس ضابطه باشد
وی اظهار داشت: نامه‌های انتقالی دانشجویان باید از طریق سیستم اداری به دانشگاه فرستاده شود و اگر جوابی هم هست طبق ضوابط اعلام شود، همان کاری را که برای دانشجویان دانشگاه‌های وزارت بهداشت و درمان، وزارت علوم و پیام‌نور انجام می‌شود.
 
* معاون پارلمانی تنها اختیار جابه‌جایی 25 واحد این دانشگاه را دارد
سخنگوی کمیسیون سیاست داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی گفت: این چه منطقی است که از 400 واحد این دانشگاه، معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی می‌تواند پاسخگوی تنها 25 واحد این دانشگاه‌ در سطح کشور باشد و به بقیه این واحدها می‌گویند جا‌به‌جایی ممنوع است و حتما باید شخص آقای جاسبی جواب دهد.
 
* ما منکر زحمات آقای جاسبی نیستیم
ناصری در ادامه افزود: ما منکر زحمات آقای جاسبی نیستیم و تلاش ایشان را که از صفر شروع کردند و امروز تعداد واحدهای این دانشگاه را به 400 واحد در سطح کشور و خارج رساندند کتمان نمی‌کنیم اما این شیوه‌ها هم درست نیست.
 
* نقل و انتقال در دانشگاه آزاد قانون‌مند شود
وی خاطر نشان کرد: اما انتقاد من از نحوه انتقالی دانشجویان است، بیایند مانند بقیه مسائلی که در این دانشگاه مدیریت شد به جای اینکه نقل و انتقال دانشگاه را به یک شخص منوط کنند این را هم قانونمند کنند ما هم می‌پذیریم که نامه‌های ما را به زیرمجموعه‌ دانشگاه ارجاع دهند تا براساس مقررات و ضوابط مصوب اقدام شود.
 
* دانشگاه آزاد هم بی‌انصافی نکند
این نماینده مجلس گفت: من هم از 200 نماینده‌ای که از زحمات دانشگاه آزاد تقدیر کردند بودم من از مدافعان دانشگاه آزاد هستم و منکر خدمات آنها نیستم چرا که توانستند با توسعه این دانشگاه مانع خروج هزاران دانشجو از کشور شوند.
وی ادامه داد: نادیده گرفتن خدمات دانشگاه آزاد بی‌انصافی است اما در این قسمت هم دانشگاه آزاد بی‌انصافی نکند.
 
* نباید انتقال دانشجویی قائم به فرد باشد
ناصری گفت: نباید مسئله کوچکی مانند انتقال دانشجویی قائم به فرد باشد بگذارید زیر مجموعه‌های این دانشگاه هم براساس قانون و ضوابطی که نوشته می‌شود به وظایف خود عمل کنند.
 
* رئیس دانشگاه آزاد تابع قانون باشد
سخنگوی کمیسیون سیاست داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی گفت: ما بارها نامه بردیم و جواب منفی گرفتیم اگر قانون و ضابطه مشخص و مصوبی داشته باشد دانشجویی که در این دانشگاه ثبت‌نامم می‌کند از ابتدا خود را با این قوانین و ضوابط هماهنگ می‌کند.
ناصری تصریح کرد: حرف ما این است رئیس دانشگاه آزاد تابع قانون باشد نه اینکه قانون در فرد ایشان خلاصه شده باشد.
 نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: در آینده نزدیک از وزیر علوم در خصوص ضابطه‌مند شدن نقل و انتقالات دانشجویان سوال خواهد کرد.
انتهای پیام/ل10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول