اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پسر شهید ماموستا شیخ‌الاسلام:

پدرم را برای تضعیف اتحاد تشیع و تسنن ترور کردند

خبرگزاری فارس: پسر شهید ماموستا محمد شیخ‌الاسلام از شهدای ترور رمضان 88 در کردستان گفت: پدرم آگاه به مسائل فقهی تشیع و تسنن بود و ارتباط و اتحاد مستحکمی را در بین این دو مذهب ایجاد کرده بود که برای دشمنان ناخوشایند بود و به همین دلیل وی را به شهادت رساندند.

پدرم را برای تضعیف اتحاد تشیع و تسنن ترور کردند
حامد شیخ‌الاسلام در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: ایجاد اختلاف در بین تشیع و تسنن به ویژه در جمهوری اسلامی ایران از اهداف اساسی دشمنان است که در پوشش‌های مختلف این مورد را هدف قرار می‌دهند و برای رسیدن به آن به هر اقدامی دست می‌زنند.
وی عنوان کرد: چون پدرم نیز آگاه به مسائل فقهی و مبانی دین از دیدگاه اهل تسنن و تشیع بود و به خوبی بسترهای وحدت را می‌شناخت و در راستای استحکام آن تلاش می‌کرد، دشمنان این را برنتابیدند و وی را توسط عوامل عده‌ای فریب‌خورده به شهادت رساندند.
شیخ‌الاسلام بیان داشت: ماموستا شیخ‌الاسلام هشت سال در حوزه‌های علمیه اهل تشیع در تهران مشغول به تحصیل بود تا جایی که کاملا به اصول و مبانی فقهی اهل تشیع نیز آشنایی داشت و در هر محفل و یا مجلسی که وی حضور داشت کسی توان و جرأت صحبت کردن از اختلاف بین تشیع و تسنن را نداشت.
وی خاطرنشان کرد: ماموستا شیخ‌الاسلام در بین تمامی اقشار جامعه و به ویژه جامعه روحانیت استان مرکزیت و مقبولیت خاصی داشت و طرفداری از حق و عدم جانبداری کلی از اشخاص از دیگر ویژگی‌های وی بود.
پسر شهید ماموستا شیخ‌الاسلام خاطرنشان کرد: ترورها در این استان زمانی آغاز شد که زمزمه سفر پربار مقام معظم رهبری به استان فرهنگی کردستان رسانه‌ای شد و دشمنان این نظام اسلامی برای عدم انجام آن اقداماتی را در قالب حمله به یگان‌های انتظامی و ترور شخصیت‌ها آغاز کردند.
وی یادآور شد: آنها چون می‌دانستند که با انجام این سفر تاریخی به نوعی نگاه‌های امنیتی از این استان فرهنگی برچیده و به ضرر آنها تمام می‌شود، دست به چنین کارهای ضدانسانی زدند اما غافل از اینکه رهبر معظم انقلاب مصمم بر انجام این سفر بود.
شیخ‌الاسلام یادآور شد: با انجام سفر مقام معظم رهبری به کردستان و بیانات ایشان در جمع مردم استان، دشمنان بیشتر نگران شدند و برای خالی کردن کینه‌های خویش و همچنین از بین بردن مهره‌های اثرگذار اصلی استان، پدرم را به شهادت رساندند.
وی اضافه کرد: استان کردستان که در تمامی زمینه‌ها سرآمد است اما متاسفانه اکنون ارتباط جوانان با روحانیون و بر عکس آن نیز ضعیف است و خانواده‌ها هم در این زمینه کوتاهی می‌کنند.
به گفته شیخ‌الاسلام، مطالعه کتاب‌های دینی مورد تایید علمای برجسته استان و سوق دادن جوانان به سمت ارزش‌های اسلامی بستر مقابله با هجمه‌های دشمنان را فراهم می‌کند و این یکی از نیازهای اساسی امروز جامعه اسلامی ما است که باید به آن اهتمام ویژه‌ای داشت.
 
*هیچ کسی به اندازه آیت‌الله خامنه‌ای برای جایگاه رهبری و ولایت فقیه مناسب نیستند
وی در ادامه به پیام رهبری به مناسبت ماموستا شیخ‌الاسلام را برای مردم کردستان امیدوارکننده خواند و گفت: این پیام روحیه‌ای مثبت و مضاعف به خانواده شیخ‌الاسلام و مردم کردستان داد.
شیخ‌الاسلام دیدگاه شهید ماموستا شیخ‌الاسلام نسبت به رهبری را اینگونه بیان کرد که این شهید بزرگوار همواره می‌گفت: در بین علما و روحانیون هیچ کسی به اندازه آیت‌الله خامنه‌ای برای جایگاه رهبری و ولایت فقیه مناسب نیستند.
وی عنوان کرد: پدرم می‌گفت، ایشان به تمامی مسائل ریز و درشت جامعه آگاهی دارند و اقتدار و عظمت کنونی ایران اسلامی در جهان نتیجه تصمیم‌گیری‌های معظم‌له است.

*از اغفال کنندگان جوانان این مرز و بوم شکایت داریم
وی ادامه داد: ما قاتل پدرم را بخشیده‌ایم و هیچ شکایتی از وی نداریم اما از کسانی که جوانان ما را اغفال می‌کنند و از آنها تروریست‌هایی علیه خودمان می‌سازند، شکایت داریم.
شیخ‌الاسلام در پایان تصریح کرد: هر اندازه که جوانان ما اغفال شوند از نیروهای خودی کم شده و به نیروهای فریب‌خورده استکبار جهانی افزوده می‌شود پس باید با آگاهی دادن به جامعه و بصیرت افزایی مانع از تحقق اهداف و آرمان‌های دشمن مبنی بر اغفال جوانان شویم.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول