اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله دشتی‌نجفی در قم دفن می‌شوند؛

مراسم تشییع پیکر آیت‌الله دشتینجفی فردا برگزار میشود

خبرگزاری فارس: مراسم تشییع میرزا احمد نجفی‌دشتی از علمای برجسته حوزه علمیه قم که شب گذشته در بوشهر به ملکوت اعلی پیوست فردا در بوشهر برگزار می‌شود.

مراسم تشییع پیکر آیت‌الله دشتینجفی فردا برگزار میشود
یکی از فرزندان آیت‌الله میرزا احمد نجفی دشتی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در بوشهر با تسلیت این ضایعه دردناک به مردم ولایتمدار و دار الحماسه استان بوشهر اظهار داشت: فردا ساعت چهار بعد از ظهر مراسم تشییع پیکر پاک و مظهر آیت‌الله میرزا احمد نجفی دشتی از مصلی نماز جمعه شهر بوشهر تا میدان قدس بوشهر برگزار می‌شود.
میرزا محسن دشتی نجفی با قدردانی از نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، نماینده مردم در مجلس خبرگان، مسئولان کشوری و لشکری و اقشار مختلف مردم به دلیل ابراز همدردی با خانواده آیت‌الله نجفی دشتی اضافه کرد: پس از تشییع پیکر مطهر آیت‌الله نجفی دشتی در بوشهر، مراسم خاکسپاری ایشان در حرم مطهر حضرت معصومه در شهر مقدس قم برگزار می‌شود.
وی بیان کرد: آیت‌الله نجفی دشتی به دلیل کهولت سن در این اواخر در زادگاه خود در گنخک سکونت داشت و هفته گذشته به دلیل بیماری به بیمارستان بوشهر منتقل شده و چند روز بعد از بیمارستان مرخص شد اما بامداد گذشته متاسفانه روح بلندش به ملکوت اعلی پیوست.
آیت‌الله حاج میرزا احمد دشتی‌نجفی در حدود 1287 شمسی در کاکی دیده به جهان گشود.
ایشان بعد از سال‌ها تدریس در حوزه نجف اشرف، در سال 1350 در پی فشار دولت عراق بر شیعیان و ایرانیان مقیم عتبات عالیات به ایران مراجعه کرده و راهی حوزه علمیه قم شد تا به تربیت طلاب مکتب جعفری(ع) همت کند.
‌ایشان در قم مدرسه‌ای به‌نام امام عصر(عج) دایر کرده‌اند که زیر نظر شورای حوزه است و حدود 80 حجره دارد و طلاب زیادی در آنجا مشغول تحصیل هستند.
مسئولان و دستگاه‌های مختلف اجرایی استان بوشهر با ارسال پیامک و بیانیه این ضایعه دردناک را به مردم ایران و استان بوشهر تسلیت گفتند.
انتهای پیام/خ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول