اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر اجرایی واحد پژوهش بیمارستان رضوی:

30 درصد مراجعان بیمارستان رضوی از خارج کشور هستند

خبرگزاری فارس: مدیر اجرایی واحد پژوهش بیمارستان رضوی گفت: بیش از 30 درصد مراجعان بیمارستان رضوی از خارج کشور هستند.

30 درصد مراجعان بیمارستان رضوی از خارج کشور هستند
علی عبدالحسینی در حاشیه اختتامیه چهارمین کنگره بین‌المللی جراحی قلب و عروق رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: تعداد مراجعات از خارج کشور در این بیمارستان بالا است که از کشورهای ازبکستان، عراق، تاجیکستان، آسیای میانه و حتی بسیاری از موارد به سفارش پزشکان برای درمان از آمریکا به این بیمارستان مراجعه کردند.
وی تصریح کرد: روزانه حداقل شش بیمار قلب در این بیمارستان عمل می‌شوند که بیشتر میانگین سنی آنها بالای 50 سال است.
عبدالحسینی گفت: پروفسور پاراپاس رئیس انجمن قلب EAB در ارتباط با پذیرش دانشجویان پزشکی داخل و حتی خارج از کشور برای آموزش در این بیمارستان تاکید داشتند و گفتند: در بیمارستان رضوی امکانات آموزش تخصصی به دانشجویان کاملا فراهم است.
وی با اشاره به واحد پژوهش بیمارستان رضوی افزود: ترمیم قلبی و کوآرکتاسیون در یک مرحله، اتمام مرحله اول طرح تحقیقاتی درمان بیماران ایسکمیک قلب با استفاده از سلول‌های بنیادی و استفاده از نسبت غلظت سرمی برای نخستین بار در کشور از مهمترین پژوهش‌های صورت گرفته در این واحد بوده است.
عبدالحسینی گفت: یکی از برنامه‌هایی که بیمارستان در حال پیگیری آن است راه‌اندازی دهکده سلامت در راستای توریسم‌درمانی است که تا حدودی اقدامات آن صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه دهکده سلامت تنها در دو یا سه کشور دنیا راه‌اندازی شده است، افزود: پروژه‌های تحقیقاتی این دهکده طراحی شده و در آینده‌ای نزدیک راه‌اندازی خواهد شد.
عبدالحسینی امکانات پزشکی به خصوص قلب و عروق را بسیار بالا و مجهز اعلام کرد و اظهار داشت: با این امکانات بیماران قلبی در کشور هیچ نیازی به اعزام خارج از ایران را ندارند.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول