اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پیشنهاد مهم آیت‌الله نوری همدانی به عمار حکیم

خبرگزاری فارس: آیت‌الله نوری همدانی به عمار حکیم پیشنهاد کرد تا نسبت به تشکیل تشکلی با حضور شخصیت‌های تاثیرگذار منطقه در کشورهای اسلامی اقدام شود تا این تشکل پیگیر برقراری هرچه بیشتر اتحاد بین کشورهای اسلامی باشد.

پیشنهاد مهم آیت‌الله نوری همدانی به عمار حکیم
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار با عمار حکیم در سخنانی اظهار داشت: موضوع بسیار مهمی که از اهمیت زیادی برخوردار است بیداری اسلامی است که کشورها را یکی پس از دیگری در می‌نوردد و پیش می‌رود.
وی با اشاره به اینکه غرب برای اعراب نقشه‌های ویژه‌ای را دنبال می‌کند، تصریح کرد: در مورد جنگ جهانی اول دولت عثمانی دولت قوی بود و بیشتر کشورهای عربی زیر نظر دولت عثمانی بودند ولی غرب و مستکبران متحد شده و این کشور را لقمه کردند.
این مرجع تقلید گفت: عراق در میان کشورهای عرب فرق داشت و با تلاش مردم این کشور آزاد شد ولی در کشورهای دیگر آل خلیفه و آل سعودها مردم را زیر سلطه قرار دادند.
وی در ادامه تصریح کرد: از لحاظ دیدگاه اسلامی کشورهای عربی تاریخ غم انگیزی دارند و چون سلطنت در اسلام مشروعیت ندارد و زر و زور نمی‌تواند در حکومت موثر باشد مردم باید خود حکومت را انتخاب کنند این سلطنت‌های نامشروع در پی بیداری اسلامی به خطر افتاده و این حرکتی که آغاز شده به نتیجه خواهد رسید و همه سلاطین ساقط خواهند شد.
آیت‌الله نوری همدانی گفت: به شما پیشنهاد می‌دهم که افرادی مثل شما که مورد اعتماد منطقه هستند تشکلی را به وجود آورند که این تشکل به دنبال ایجاد وحدت و اتحاد باشد.
وی افزود: مردم با الله اکبر و نماز جمعه بیداری اسلامی را شروع کردند و باید جلوی دعوت مردم به لائیک گرفته شود.
این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: باید جلوی کشورهایی مثل عربستان که به بحرین لشکرکشی می‌کنند گرفته شود، باید به آنها گفت چطور وقتی قرآن را سوزاندند حرکتی نکردید ولی حال که ما آیه قرآن می‌خوانیم آن را دخالت می‌دانید.
وی تصریح کرد: امروز روز حرکت و روشنگری است و پیشنهاد بنده درباره تشکل موجب اتحاد می‌شود.
آیت‌الله نوری همدانی اضافه کرد: چون عراق یکی از پایگاه‌های اسلام است، عزت عراق باعث عزت ما است.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول