اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه سبزوار:

رزمایش فدائیان ولایت نشانه اقتدار انقلاب بود

خبرگزاری فارس: امام جمعه سبزوار گفت: رزمایش بزرگ فدائیان ولایت نیروی ارتش جمهوری اسلامی ایران نشانه اقتدار انقلاب اسلامی بود.

رزمایش فدائیان ولایت نشانه اقتدار انقلاب بود
به گزارش خبرگزاری فارس از سبزوار ،حجت‌الاسلام و المسلمین غلامحسین ابراهیمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان سبزوار اظهار داشت: در این رزمایش نیروهای جوان در ارتش با توکل و امید به خدا و تمسک به اهل‌بیت (ع) و تبعیت محض از فرماندهی معظم کل قوا نشان دادند که حافظ کیان و ناموس ایران اسلامی هستند و اگر دشمن با بی‌خردی، جسارت تجاوز به کشورمان را به خود بدهد هیمنه پوشالی‌اش را در هم می‌ریزند.
وی ادامه داد: این رزمایش‌ها برای کشور لازم می باشد زیرا دشمنان زیادی داریم و اگر این نیروها را نداشته باشیم دشمن بر ما مسلط می‌شود.
ابراهیمی به افتتاح رسمی نیروگاه هسته ای بوشهر اشاره کرد و این رویداد مهم را تبریک گفت و خاطرنشان کرد: با راه اندازی نیروگاه هسته ای بوشهر، عصر جدید فناوری و عصر استفاده صلح آمیز از انرژی هسته‌ای در ایران آغاز می‌شود.
وی با اشاره به سالروز جنگ خندق یا احزاب اظهار داشت: جنگ خندق یا احزاب در هفدهم شوّال سال پنجم هجری به وقوع پیوست. در این جنگ تمام اسلام با تمام کفر روبه رو شدند و به‌خاطر همین جنگ احزاب نامیده شد زیرا حزب‌ها و گروه‌های مخالف اسلام در این جنگ شرکت داشتند و قصد داشتند که اسلام را بطور کلی از بین ببرند.
 ابراهیمی یادآور شد: در این جنگ حضرت علی (ع) به پیکار با عمرو که رجز می خواند، رفت و توانست ضرباتی بر او وارد نماید که پیامبر اکرم (ص) فرمودند ضربة على یوم الخندق افضل من عبادةالثقلین. اخلاص این عمل در تاریخ ماندگار شده است آنگاه که آب دهان بر روی علی (ع) انداخت و حضرت تأمل کرو د و بعد سر آن نابکار را از تن جدا کرد تا نشان دهد که برای رضای خدا دفع کرده است.
وی  با اشاره به روز 17 ماه شوال که به روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای نامگذاری شده است، اظهار داشت: روز 17 ماه شوال، روز اوج اخلاق، شجاعت و اخلاص و مبارزه همه ابعاد ایمان و تقوا با همه ابعاد شرک و کفر است.
وی تصریح کرد: ورزش باستانی فقط یک ورزش نیست، بلکه یک تاریخ و فرهنگ است.
ابراهیمی ادامه داد: فرهنگ پهلوانی فقط متعلق به ورزش زورخانه‌ای نیست بلکه متعلق به همه ورزش‌ها و همه مردم ایران است لیکن ریشه آن در ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای نهفته شده است و باید به این ورزش بهای بیشتری داده شود.
خطیب جمعه سبزوار افزود: آموزش و پرورش در هر کشوری پایه و اساس نظام تربیت نیروی انسانی آن کشور را بر عهده دارد. و دانش آموزان امانتی از طرف جامعه و خانواده می باشند که در استادان و معلمان قرار می گیرند که به وسیلۀ اساتید کارآزموده و با تجربه در فرایندهای تحصیلی رشد کرده و جامعه آتی را بسازند.
ابراهیمی آموزش و پرورش را مهمترین متولی تربیت و تقویت باورهای دینی دانش آموزان دانستند و ادامه داد: با توجه به اینکه این نهاد از بدو سنین نوجوانی با انسان ارتباط تنگاتنگی دارد، می‌تواند، افراد را در یک قالبی مناسب و مفید تربیت و وارد جامعه کند.
وی به فرا رسیدن هفته دفاع مقدس اشاره کرد و اظهار داشت: جنگ زمانی شروع شد که ملت ایران با انقلاب خود به رهبری حضرت امام خمینی (ره) رژیم دیکتاتوری طاغوت را از میان برداشته و نظام اسلامی را در کشورمان حاکم کردند و این به مذاق نظام سلطه خوش نیامده  و با حمایت همه جانبه از صدام جنگ را برما تحمیل کردند و به خیال خود در عرض چند هفته کار را یکسره کرده و ایران را به تصرف در می آورند اما با رشادت‌های جوانان به اهداف خود نرسیدند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول