اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر سومین کنگره پرفیوژن ایران:

رشته دانشگاهی گردش خون برون‌پیکری ایجاد می‌شود

خبرگزاری فارس: دبیر سومین کنگره پرفیوژن ایران از ایجاد رشته دانشگاهی گردش خون برون‌پیکری برای نخستین بار در کشور خبر داد.

رشته دانشگاهی گردش خون برون‌پیکری ایجاد می‌شود
به  گزارش خبرگزا‌ری فارس از مشهد ، علی بروجردی ظهر امروز در چهارمین کنگره بین‌المللی جراحی قلب و عروق رضوی،  با بیان این مطلب اظهار داشت: هدف از ایجاد این رشته در دانشگاه‌های کشور، افزایش سطح اطلاعات و دانش آکادمیک از مسئله بسیار مهم پرفیوژن است.
وی علم پرفیوژن را یکی از مهمترین اقدامات در عمل جراحی قلب دانست و اضافه کرد: در همین راستا این علم سیستم گردش خون برون‌پیکری را مورد بررسی قرار می‌دهد.
عضو هیئت علمی انجمن پرفیوژن ایران تاکید کرد: رشته دانشگاهی گردش خون برون‌پیکری یا پرفیوژن به عنوان یک رشته پست گرج ویت در مقطع کارشناسی ارشد پذیرفته شده است.
وی با اشاره به برگزاری سومین اجلاس پرفیوژن ایران در بیمارستان فوق‌تخصصی رضوی ابراز داشت: این کنگره توسط انجمن پرفیوژن ایران و با همکاری بیمارستان رضوی در دو قسمت علمی و عملی این دانش وارد عمل شده است.
بروجردی با بیان اینکه در این کنگره معتبرترین معلمان پرفیوژن ایران و دنیا حضور به هم رسانده‌اند، متذکر شد: در همین راستا دانش پرفیوژن اطفال و استفاده از سیستم «اکمو» در اطفال و بزرگسالان به شکل علمی و عملی در این سمینار مورد بررسی قرار می‌گیرد.
وی با اشاره به حضور 117 مهمان داخلی و خارجی در این کنگره بین‌المللی خاطرنشان کرد: عمل پرفیوژن در این کنگره بر روی سه سگ انجام می‌شود و پس از آن این سگ‌ها در کمال سلامتی به زندگی خود ادامه می‌دهند.

*جراحان ایرانی پیشتازان جراحی‌های قلب موفقیت‌آمیز در دنیا هستند
رئیس انجمن جراحان قلب اروپا و آسیا گفت: جراحان ایرانی پیشتازان جراحی‌های قلب موفقیت‌آمیز در دنیا هستند.
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد ، پروفسور پاراپاس رئیس یونانی انجمن جراحان قلب اروپا و آسیا که برای چندمین بار به ایران سفر کرده است تا در کنگره بین‌المللی قلب و عروق در بیمارستان رضوی شرکت کند با اظهار خوشحالی از این که کشور متمدن ایران که در زمینه پزشکی سوابق درخشانی دارد برای چندمین بار میزبان کنگره بین‌المللی قلب و عروق شده است، اظهار داشت: نام بیمارستان رضوی مشهد در ایران در میان جراحان قلب دنیا، نامی مشهور و معتبر است که جراحی‌های قلب آن موفقیت‌آمیز بوده است.
رئیس انجمن جراحان قلب اروپا و آسیا با اشاره به این که به دلیل سابقه درخشان ایران در زمینه جراحی‌های قلب، سرمایه‌گذاری بیشتر در این زمینه می‌تواند ایران را به کشوری بی‌نظیر در این زمینه تبدیل کند.
وی تصریح کرد: به دلیل پشتوانه علمی غنی‌ای که کشور ایران در زمینه علم پزشکی دارد، می‌توان امید داشت که با آموزش‌های عمومی و سرمایه‌گذاریهای بیشتر، ایران پیشتاز جراحی‌های قلب موفقیت‌آمیز در دنیا باشد؛ چنان که اکنون نیز تا حدی این اتفاق رخ داده است.
این پروفسور برجسته جراحی قلب یونان با تاکید بر این که نقطه مشترک ایران و یونان، تمدن کهن این دو سرزمین است، گفت: هیچ کس در دنیا نمی‌تواند سابقه تمدنی ایران از جمله در زمینه پزشکی را انکار کند که این پشتوانه غنی همچنان می‌تواند علم پزشکی ایران را به پیش ببرد.
وی با بیان اینکه در میان شهرهای ایران؛ مشهد دارای جو معنوی عجیب و فوق‌العاده است، گفت: به دلیل این حال و هوای ویژه معنوی، آستان قدس رضوی می‌تواند از طریق ساخت بیمارستان‌های پیشرفته مثل بیمارستان رضوی مشهد را به قطب توریستی در زمینه پزشکی در سطح خاورمیانه تبدیل کند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول