اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی

حجت‌الاسلام آل‌هاشم در سخنان پیش از خطبه‌های نمازجمعه تهران:

انحراف از آرمان‌های نظام گناهی نابخشودنی و خیانت به شهدا است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با تأکید بر اینکه باید بسیار هوشیار بود و در مقابل هر گونه انحراف از مسیر امام(ره) و اهداف معظم رهبری جلوگیری کرد، گفت: امروز انحراف از آرمان‌های امام(ره) گناهی نابخشودنی است.

انحراف از آرمان‌های نظام گناهی نابخشودنی و خیانت به شهدا است
به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام سید محمدعلی آل‌هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران به عنوان سخنران پیش از خطبه‌های نماز‌جمعه امروز تهران اظهار داشت: پس از استقرار امنیت و تحکیم زیر ساخت‌های نظام اسلامی، شرق و غرب که امید‌های خود را در داخل کشور از دست رفته می‌دید توسط رژیم بعثی عراق به سرکردگی صدام به راحتی جنگی نابرابر علیه ایران را به راه انداخت.
 
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه جنگ عراق علیه ایران طولانی‌ترین جنگ پس از جنگ جهانی دوم بود که به مدت 8 سال ادامه یافت تصریح کرد: از همان روزهای اول جنگ، صدام کلیه عهد‌نامه‌های امضاء شده را یک طرفه لغو و خبر فتح سه روزه در خوزستان و یک هفته‌ای را در تهران اعلام کرد.

وی ادامه داد: صدام در مقابل دوربین‌های تلویزیون قرار گرفت و شخصاً اولین شلیک را به سمت میهن اسلامی‌مان پرتاب کرد؛ در آستانه هفته دفاع مقدس ملت ایران هرگز فداکاری رزمندگان را فراموش نخواهد کرد.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم با تأکید بر اینکه ملت ایران هرگز بارش شهاب‌های آسمانی نیروی هوایی قهرمان ارتش را در اولین روز پس از آغاز جنگ با پرواز 140 فروند هواپیما به سمت قلب عراق فراموش نمی‌کند، گفت: مردم دلاوری‌های نیروزی دریایی در خرمشهر عزیز را هم فراموش نخواهند کرد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش تأکید کرد: مردم قدر‌شناس ایران اسلامی خدمات نیروی زمینی قهرمان که همچون امواج خروشان با تقدیم هزاران شهید و جانباز راه تجاوز دشمن را در خوزستان سد کردند فراموش نکرده و خدمات لشگر 92 زره‌ای را به هنگام آغاز جنگ در خاطرشان نگاه می‌دارد.

وی اضافه کرد: مردم فداکاری غیرتمندان سپاه و غیور‌مردان بسیج را در دوران دفاع مقدس فراموش نخواهند کرد؛ ملت ایران تلاش‌های شهید بزرگوار سرلشکر ستاری در قسمت پدافند هوایی را فراموش نخواهند کرد.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم هدف از آغاز جنگ و تحمیل آن را بر ایران براندازی نظام جمهوری اسلامی، حاکمیت بر اروندرود، جدایی‌سازی استان نفت‌خیز خوزستان و الحاق آن به عراق و همچنین جلوگیری از صدور انقلاب اسلامی ایران عنوان کرد که نیروهای مسلح ما نگذاشتند دشمن به این اهداف خود دست پیدا کند؛ از این رو لازم است ما این آثار و ارزش‌ها را حفظ کرده و به نسل جدید و جوان جامعه منتقل کنیم.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش  با تأکید بر اینکه حفظ و انتقال این ارزش‌ها یک ضرورت اساسی است، اظهار داشت: بیش از 30 سال از آغاز جنگ تحمیلی می‌گذرد و لازم است انگونه که شایسته حماسه‌سازی‌ها و دلاوری‌های این ملت است ارزش‌های دفاع مقدس در میان نسل جوان جامعه معرفی و تبیین شود.

وی یادآور شد: اگر چه امروز دفاع نظامی پس از 8 سال جنگ تحمیلی به پایان رسیده اما فرهنگ دفاع باید در تمامی زوایای زندگی حفظ شود؛ چرا که دفاع فرهنگی و سیاسی همچنان وجود دارد و ما به این فرهنگ محتاجیم.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم با بیان اینکه فرهنگ دفاع همانند دژی است که قابل فتح نیست تصریح کرد: در آستانه هفته دفاع مقدس یکی از اقداماتی که برای انتقال این فرهنگ به نسل جدید لازم است تکریم خانواده معظم شهدا، جانبازان ایثارگران و آزادگان است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش بر همین اساس الگو پذیری از شجاعت و سایر امور اخلاقی خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران را عاملی دانست که تأثیر بسیار فزاینده‌ای در گسترش ارزش‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس خواهد داشت و خدمت به آنان در واقع خدمت به انقلاب است زیرا این افراد استقلال و آرامش را در منطقه تضمین کرده‌اند.

وی با قدردانی از مردم تهران برای در مراسم تشییع جنازه مادر شهیدان جهان‌آرا گفت: در این راستا نقش رسانه ملی خبرنگاران، مطبوعات و خبرگزاری‌ها بسیار مهم است چرا که می‌توانند به بازسازی اوج افتخارات ایران اسلامی کمک کند و نه تنها در داخل بلکه در بیرون از مرزها نیز می‌توانند این رشادت‌ها را به مردم جهان نشان دهند.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم بر همین اساس رسانه ملی را اساسی‌ترین ابزار برای مقابله با جنگ نرم دانست و افزود: اگر ما از عظمت شهیدان را درک کنیم و با ساحت نورانی آنان در راه خداوند استغاثه کنیم قطعا خواسته ما به هدف اجابت می‌نشیند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه سخنان خود به علل پیروزی رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و اظهار داشت: دین محوری، وحدت و همدلی راز پیروزی رزمندگان اسلام است و شهید سپهبد صیاد شیرازی همواره می‌فرمودند ارتش و سپاه یک لشگر الهی هستند.

وی تأکید کرد: استقامت مقدمه پیروزی رزمندگان اسلام بود؛ رزمندگان در طول دفاع مقدس همواره با اقتدا به سالار شهیدان امام حسین (ع) عزت و کرامت نفس یک مسلمان را به دنیا نشان دادند.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم همچنین جهاد در راه خدا را یکی دیگر از ویژگی‌های دوران دفاع مقدس دانست و گفت: مردم ایران اسلامی در کنار نیروهای مسلح، ارتش و سپاه مانند سیلی به سوی جبهه‌های جنگ سرازیر شدند و دشمن بعثی و حامیانش در عزای خود نشان دهند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با تأکید بر اینکه بسیج در کنار ارتش و سپاه خدمات بسیار شایانی را در دوران دفاع مقدس ارائه داد اضافه کرد: بسیج سرمایه عظیم کشور است که همواره در روزهای دشوار گشاینده مشکلات بوده است.

وی ویژگی دیگر دوران دفاع مقدس را وجود معنویت در بین رزمندگان اسلام دانست و اظهار داشت: رزمندگان از یک سو با دعا در کنار نماز و قرآن روح خود را شاداب و با طراوت نگاه داشته و از سوی دیگر امداد و نصرت الهی را با خود همراه می‌کردند.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم با تأکید بر اینکه معنویت در نیروهای مسلح در حال حاضر نیز همچون زمان دفاع مقدس وجود دارد تصریح کرد: شجاعت فرماندهان از دیگر ویژگی‌های دوران دفاع مقدس بود و رزمندگان اسلام با بزرگواری از بمباران مناطق مسکونی در عراق خودداری می‌کردند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه به برادری، همدلی و بی‌اعتنایی رزمندگان اسلام به دنیا اشاره کرد که موجب شد در دوران نوجوانی و جوانی به همه لذت‌های دنیا پشت‌پا زده و حضور در جبهه را انتخاب کند؛ همچنین شوق دفاع و شهادت‌طلبی از دیگر دستاوردهای دفاع مقدس بود.

وی به برخی از آثار و دستاوردهای دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: اتحاد و یکپارچگی مردم استحکام ریشه‌های انقلاب اسلامی، ایجاد اعتماد به نفس و تقویت خودباوری در ملت قهرمان ایران از آثار دفاع مقدس به شمار می‌رود.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم رسیدن به موقعیت‌های هسته‌ای امروز کشور، ساخت ناو جماران و انواع تجهیزات پیشرفته را ناشی از وجود اعتماد به نفس در میان دانشمندان کشور دانست.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش خطاب به میهمانان خارجی شرکت‌کننده در مجمع جهانی اهل بیت و کنفرانس بیداری اسلامی گفت: بنا به فرمایش امام خمینی(ره) جنگ 8 ساله ایران موجب شد تمامی دشمنان اسلام احساس ذلت کنند و همین سبب بیداری کشورها و ملت‌های دنیا شد.

وی بر همین اساس به حرکت‌های اسلامی در کشورهای مصر، تونس، یمن و اردن اشاره کرد و گفت: امروز نمازجمعه مردم اردن در اعتراض به سران‌ کشورهای خود حکایت از صدور پیام انقلاب اسلامی و دفاع مقدس جمهوری اسلامی ایران است. چرا که رشد باورهای دینی در دوران دفاع مقدس بسیار چشمگیر بود.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم تضمین استقلال و ثبات در منطقه و بالارفتن اعتماد به نفس جمهوری اسلامی ایران را از دستاوردهای خارجی و منطقه‌ای دفاع مقدس دانست و یادآور شد: یکی از برکات خارجی و منطقه‌ای دفاع مقدس بیداری جهان اسلام بود؛ آمریکا در خاورمیانه برای هبط اسلام تلاش می‌کرد از این رو حرکات‌های اسلامی و بیداری منطقه را باید قدر بدانیم.

وی بر همین اساس به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه حرکت‌های عظیم اسلامی مقدمه حاکمیت اسلام است اشاره و اضافه کرد: این حرکت‌ها موجب قطع کامل سلطه دشمنان بر سرزمین‌های اسلامی می‌شود چرا که حرکت‌های مردمی دارای هویت اسلامی است.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم با تأکید بر اینکه حرکت‌های مردمی، اسلامی، ضد آمریکایی و ضد اسرائیلی در کشورهای اسلامی در حال گسترش است اظهار داشت: نفس اسلامی بنا به فرمایش مقام معظم رهبری در کشورهای مسلمان دیده شده است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه امروز ارتش، سپاه و نیروهای مسلح از بزرگترین مجموعه‌های مؤمن، متعهد به نظام، اسلام و ولایت فقیه است اظهار داشت: ملت ایران نیروهای مسلح و ارتش را به عنوان حافظان بی‌قید و شرط مرزهای خاک خود می‌دانند و به آنها اطمینان دارند.

وی در ادامه به نقش امام (ره) در دوران دفاع مقدس اشاره و تصریح کرد: از ویژگی‌‌های مهم امام (ره) که تأثیر بسیاری در پیروزی رزمندگان اسلام داشت شجاعت ایشان بود.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم در ادامه نقش مقام معظم رهبری در دوران دفاع مقدس را در 5 محور ذکر کرد و گفت: ایشان نماینده امام در ارتش، نماینده امام در شورای عالی دفاع، بنیان‌گذار ستاد جنگ‌های نامنظم با کمک و همراهی شهید چمران، رئیس شورای عالی پشتیبانی جنگ و رئیس‌جمهور و رئیس شورای عالی دفاع بودند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با تأکید بر اینکه در زمان جنگ دو دیدگاه وجود داشت افزود: دیدگاه بنی‌صدر این بود که ابتدا دشمن وارد کشور شود سپس آن را سرکوب کنند اما دیدگاه امام(ره) که توسط مقام معظم رهبری دنبال می‌شد صورت گرفت و موجب شدن شهرهای بزرگی مثل اهواز سقوط نکنند.

وی در ادامه به جنگ پیچیده‌تر که جنگ نرم و تهاجم فرهنگی دشمن است اشاره و اضافه کرد: باید با هوشیاری کامل در مقابل این جنگ آمادگی داشته باشیم چرا که دشمنان برخورد سخت با نظام جمهوری اسلامی را ارزیابی کرده و می‌خواهند از طریق شبیخون و عملیات روانی به سراغ ما بیایند از این رو باید هوشیار بود و با تبعیت از فرمایشات مقام معظم رهبری در مقابل آن مقاومت کرد.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم همچنین به انتخابات مهم نهمین دوره مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: ما در آستانه انتخابات مجلس هستیم و انتخابات امسال به دلیل اینکه اولین انتخابات پس از جریان فتنه است دارای اهمیت بوده و دشمنان تلاش می‌کنند جریان فتنه را مجددا در کشور تکرار کند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با تأکید بر اینکه باید بسیار هوشیاری بود و در مقابل هر گونه انحراف از مسیر امام(ره) و اهداف معظم رهبری جلوگیری کرد، یادآور شد: امروز انحراف از آرمان‌های امام(ره) گناهی نابخشودنی و انحراف از آرمان‌های نظام خیانت به شهدای دفاع مقدس است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: امید است با بیداری اسلامی که در جهان به وجود آمده خبر آزادی قدس را بشنویم و شاهد نابودی اسرائیل و پیروزی مسلمانان باشیم.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول