اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  دولت

احمدی‌نژاد در جمع مدیران، منتخبین و ایثارگران اردبیل:

همسران شهدا در دور چهارم سفرهای استانی تجلیل میشوند

خبرگزاری فارس: رئیس جمهور با اشاره به اینکه در دور قبلی از سفرهای استانی از پدران و مادران شهدا تجلیل می‌شد، به برنامه‌های دولت و دور چهارم از سفرهای استانی اشاره و خاطرنشان کرد: در این دوره از سفرها با بررسی دقیق فرهنگی و انسانی تصمیم گرفته شد که از همسران شهدا تجلیل شود.

همسران شهدا در دور چهارم سفرهای استانی تجلیل میشوند
به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس به استان اردبیل، محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور پیش از ظهر امروز جمعه طی سخنانی در دیدار جمعی از مدیران و منتخبین اردبیل با بیان اینکه اگر سرافزاری داشته و امنیت و فرصث بالندگی در اختیار ما قرار دارد، همه اینها حاصل ایثار ایثارگران است، ‌گفت: یکی از سخنرانان جلسه گفت که در ثواب‌ها و بزرگی‌های شهید، همسر او نیز شریک است. اما درستش این است که شهدا در ثواب ایثار همسران خود شریک هستند.

وی ادامه داد: درست است که شهادت مقام بالایی است اما بالاتر از شهادت، تربیت انسان‌ها است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه در دور قبلی از سفرهای استانی از پدران و مادران شهدا تجلیل می‌شد، به برنامه‌های دولت و دور چهارم از سفرهای استانی اشاره و خاطرنشان کرد: در این دوره از سفرها با بررسی دقیق فرهنگی و انسانی تصمیم گرفته شد که از همسران شهدا تجلیل شود. چرا که تربیت فرزندان شهدا و رساندن آنها به این مقاطع بالا در نوسانات روزگار کار بزرگی است. بنابراین ما تجلیل از همسران شهیدان را از اردبیل آغاز کردیم که در سرتاسر این سرزمین مقدس این کار دنبال خواهد شد.

احمدی‌نژاد با اعلام این خبر که تجلیل از فرهیختگان و منتخبین در دور چهارم از سفرهای استانی از اردبیل آغاز شده است، اظهار داشت: تجلیل از فرهیختگان تجلی از کسانی است که الگو و موتور محرک جامعه و نمونه هستند که عمرشان را وقف عرصه‌های علمی، فرهنگی و دینی و آرمانی کردند البته استان اردبیل سرشار از چنین شخصیت‌هایی است.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با تاکید بر استفاده از فرصت‌ها تصریح کرد: ‌خداوند متعال همه هستی را خلق کرد تا انسان از دل این عالم تا خدا خود را بالا بکشد. بنابراین فرصت برای این کار کوتاه است اما خداوند انسان را طوری آفریده که از ثانیه‌ها می‌تواند به اندازه سال‌ها بهره ببرد.

رئیس جمهور همچنین ادامه داد: زمانی که انسان در موضعی قرار می‌گیرد که در ارتباط بامردم است وقت او بیشتر اهمیت دارد.

احمدی‌نژاد با طرح سؤالی مبنی بر اینکه چه زمان می‌توان از ثانیه‌ها درست استفاده کرد، یادآور شد: زمانی می‌توانیم از ثانیه‌ها درست استفاده کنیم که همه توان ما در یک جهت قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: عمر انسان نمی‌ارزد به اینکه به بطالت بگذرد چه برسد به اینکه به مانع‌تراشی در برابر دیگران باشد. چرا که هستند برخی افراد که به جای تقویت حرکت جلوی آن را گرفته یا معطل می‌کنند.

رئیس جمهور درباره توجه به نقطه پایان و آرمان حرکت در این جهان نیز گفت: باید ببینیم به کجا می‌خواهیم برسیم و مقصد باید مشخص باشد. چرا که اگر اینگونه نباشد حرکت معنا ندارد. بنابراین حرکت مهم است ولی مقصد مهمتر است.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه هیچ کسی از وضعیت موجود راضی نیست در خصوص علت این موضوع خاطرنشان کرد: این نارضایتی به دلیل فطرت و روح انسانی است چرا که جز در مقام رضوان الهی و نزدیک‌ترین فاصله به خدا روح انسان آسایش پیدا نکرده و راضی نمی شود. البته علت دیگر این نارضایتی وضع موجود دنیاست چراکه شاهد سختی و سرکوب انسان‌ها و تبعیض هستیم. 

وی تاکید کرد: انیبا و اولیای الهی به نقطه اوج رسیدند ولی آرزویشان در اصلاح جامعه تحقق نیافت. بنابراین ما به دنبال تحقق آرزوی پیامبر(ص)، انبیای الهی و اهل بیت (ع) هستیم. 

رئیس جمهور ادامه داد: همه آرزو کردند روزی در کره زمین فرزندی از فرزندان پیامبر (ص) عدالت و محبت را برپا کند که این هدف نهایی است و اگر این را برداریم دیگر چیزی نمی‌ماند.

احمدی‌نژاد اظهار داشت: این همه خون دل‌ها خورده نشده که بعضی همچون بوش میلیون‌ها آدم را بکشد و نفر بعدی با تغییر رنگ راه او را ادامه دهد بنابر این ما به دنبال تحقق و آرزوی پیامبران و انبیای الهی برپایی حکومت فرزند پیامبر باشیم. که هر کس زندگی خود را در این مسیر تعریف کند، در مسیر درست است.

وی در ادامه سخنان خود امام زمان(عج) را قله و هم راه دانست و گفت: هر کسی تصور کند غیر از راه ولایت راه دیگری درست است حتما در اشتباه است.

احمدی‌نژاد یادآور شد: حرکت در مسیر امام زمان(عج) هر روز و هر ثانیه ما را مشخص می‌کند و به ما می‌گوید اقتصاد، فرهنگ، سیاست و سایر مسائل ما باید چه رنگ و بویی داشته باشد.

وی با انتقاد از سیستم بانکی که گفت: هر جا از موازین خارج شویم خودمان دچار مشکل می‌شویم.

رئیس جمهور تاکید کرد: هر کسی می‌خواهد کشور را به یک سمتی ببرد اما اگر قله مشخص شد، همه هم جهت می‌شویم و تکلیف تعیین می‌شود.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه کارگزاران در جمهوری اسلامی ایران همه کارگزاران امام زمان (عج) هستند، تاکید کرد که ما باید هر روز یاد خدا و امام باشیم.

وی اظهار داشت: چه کسی در این مملکت انقلاب کرد و چه کسی فکر می‌کرد با تظاهرات آن حکومت آنچنانی ساقط می‌شود آمریکایی‌ها که جزئیات جامعه را زیر نظر داشتند باور نمی‌کردند ولی ما دیدیدم این اتفاق افتاد چرا که ملت تصمیم گرفت یک قدم برداشت و خدا دو هزار قدم آنها را جلو برد.

احمدی‌نژاد افزود: اگر از مسیرهای معمولی مادی برویم همیشه فاصله 50 سال عقب‌ماندگی ما با بعضی کشورها حفظ خواهد شد، بنابراین باید کشور را با همدلی و وحدت بسازیم.
 
رئیس جمهور با بیان اینکه هر کس در زندگی دو جور می‌تواند پیش برود، گفت: یک روش این است که فرد بگوید کاری به کار دیگران ندارم که در این صورت فردی رانت‌خواری می‌کند و به ظاهر سود می‌برد ولی جامعه ضرر می‌کند اما در روش دوم هر کس بخواهد پیشرفتی کند، این را در مسیری قرار دهد که جامعه هم سود ببرد، در این صورت اگر همه ملت یعنی 75 میلیون نفر اینگونه باشند معجزه وانقلاب رخ می‌دهد بنابر این اگر می‌خواهیم به قله برسیم و جلو برویم همه باید با این روحیه کار کنند. 

رییس جمهور تصریح کرد: همه شیاطین عالم بسیج شدند که نگذارند امروز ایران ساخته شود چرا که اگر ایران ساخته شود آنها جایی در عالم نخواهند داشت بنابر این از ما ملت ایران می‌ترسند.

رئیس جمهور درباره دلیل ترس دشمنان از ملت ایران اظهار داشت: دلیل اول فرهنگ متعالی اهل بیت است چرا که این فرهنگ جاذبه دارد و با خصلت انسان‌ها سازگار است و هر گاه مطرح شود مورد استقبال قرار می‌گیرد.

" خیلی جاها عیب از ما است و به جای معرفی فرهنگ، خودمان را معرفی می‌کنیم و از آنجا که خودمان جاذبه نداریم، موجب می‌شود که اتفاقی نیفتد".

وی با بیان اینکه دشمنان وقتی می‌خواهند از ایران حرف بزنند، از فرهنگ حرف نمی‌زنند بلکه از گروه‌های تروریستی حرف به میان می‌آورند و این به دلیل ترس از فرهنگ این سرزمین است، خاطرنشان کرد: ظرفیت و توان تمدن سازی ملت ایران دلیل دیگر دشمنی شیاطین با ایران است. 150 سال این کشورها سعی کردند جلوی پیشرفت ملت ایران را بگیرند چرا که می‌دانند اگر ملت ایران پیشرفت کند دنیا را تکان می‌دهد.

احمدی‌نژاد پرداختن دشمنان به موضوع هسته‌ای را بهانه‌ای برای جلوگیری از پیشرفت ایران دانست و خاطرنشان کرد: برای آنها آشکار است که اگر ایران پیشرفت کند دیگر آنها جایی در دنیا نخواهند داشت از این رو به دشمنی با ملت ایران می‌پردازد.

رئیس جمهور ساختن ایران را نیازمند همدلی، فکر، تلاش و فداکاری دانست و اظهار داشت: باید از فرصت‌ها برای ساختن کشور به خوبی استفاده کنیم.

وی در قسمت دیگری از سخنان خود با تاکید بر لزوم اصلاح شیوه مصرف آب خاطرنشان کرد: سد و شبکه‌های انتقال آب لازم است اما ما باید اول مصرف آب را درست کنیم.

"اگر 20 درصد پولی را که در 50-60سال گذشته به سدسازی اختصاص داده شده است، را برای اصلاح شیوه آبیاری صرف می‌کردیم امروز مصرف آب ما یک سوم مصرف فعلی بود یعنی با این آب سه برابر برداشت داشتیم".

رئیس جمهور به توصیه دولت جهت اصلاح شیوه آبیاری اشاره و خاطرنشان کرد: دیشب در جلسه هیئت دولت مصوب شد که اگر همه کشاورزان از آبیاری جدید استفاده کنند و 85 درصد از هزینه را دولت می‌دهد و 15 درصد مابقی را که اگر خود سد و خانواده‌اش کار کنند، باز دولت حساب می‌کند که این بودجه اختصاص داده شده نامحدود است.

احمدی‌نژاد در قسمت پایانی سخنان خود در لزوم کاهش هزینه تمام شده در بخش صنعت تاکید کرد و خاطرنشان داشت: اگر شیوه مدیریت برنامه‌ریزی‌مان را عوض کنیم می‌شود همه ایران را آباد کرد.

وی خطاب به حاضران در جلسه اظهار داشت: ما از اردبیل انتظار کار ابتکاری داریم.

رئیس جمهور ادامه داد: تا به حال ذهن ما به نوشته‌های غربی‌ها بود در حالی که باید خودمان فکر کنیم که این شدنی است.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول