اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله مکارم شیرازی در دیدار عبدالعزیز حکیم عنوان کرد:

تقویت هرچه بیشتر وحدت در میان شیعیان عراق‌

خبرگزاری فارس: یکی از مراجع تقلید قم بر تقویت هرچه بیشتر وحدت در میان شیعیان در کشور عراق تاکید کرد و پرهیز از بروز هرگونه اختلاف در میان شیعیان این کشور را ضروری دانست.

تقویت هرچه بیشتر وحدت در میان شیعیان عراق‌
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی صبح امروز در دیدار عمار حکیم رئیس مجلس شیعیان عراق با این مرجع تقلید در سخنانی تصریح کرد: علاقه به عراق از زمان ائمه سرچشمه می‌گیرد و ایرانیان کشور عراق را از خودشان می‌دانند و توده مردم ایران می‌خواهند عراق کشوری آزاد، مستقل و امن باشد.
وی با اشاره به تبلیغات آمریکایی‌های علیه ایران و عراق تاکید کرد: آنها نمی‌خواهند در کشور عراق امنیت وجود داشته باشد و به دنبال تفرقه‌افکنی بوده تا به اهداف خود برسند.
این مرجع تقلید با اشاره به حضور زائران ایرانی در کشور عراق خاطرنشان کرد: زائران ایرانی از وضعیت نامناسب خدمات عراق گلایه دارند، چون آنچه که برای یک توریست اهمیت دارد، امکانات و خدمات است و نه مسائل سیاسی.
وی تقویت خدمات و امکانات را مورد تاکید قرار داد و افزود: ما تصور می‌کنیم این مسائل پیش آمده قابل حل است و دولت عراق باید توجه به این مسائل و مشکلات را در اولویت قرار دهد.
آیت‌الله مکارم شیرازی در ادامه تاکید کرد: یکی از مسائلی که باید در دولت عراق مورد توجه ویژه قرار گیرد مسئله فرهنگی است.
وی تصریح کرد: با تبلیغات سوء که از سوی دشمنان علیه شیعه در این کشور صورت می‌گیرد، آنها به دنبال این هستند که جوانان عراقی به انحراف کشیده شوند تا دشمنان بتوانند آینده کشور را به سود خودشان رقم بزنند.
استاد حوزه علمیه قم اضافه کرد: حوزه علمیه نجف باید در این زمینه خط مقدم جبهه فرهنگی باشد و از حوزه علمیه قم الگو بگیرد.
وی تاکید کرد: حوزه علمیه قم در مناسبت‌های مختلف هزاران مبلغ به نقاط مختلف کشور اعزام می‌کند که این مسئله باید در عراق نیز اجرایی شود، چرا که با این کار از بروز بسیاری آسیب‌ها پیشگیری می‌شود.
آیت‌الله مکارم شیرازی تاکید کرد: دشمن امروز از طریق مسائل فرهنگی، فساد اخلاقی به جنگ با دین آمده‌اند تا امام حسین و سینه‌زنی‌ها را از جوانان بگیرند.
وی اضافه کرد: آنچه که ما در عراق نگران آن هستیم وحدت شیعیان عراق است و عقلای عراق باید برای تقویت وحدت و کاستن اختلافات چاره‌اندیشی کنند.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول