اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پس از تهران صورت گرفت؛

تنکابن میزبان نمایش مجسمه‌های مشاهیر روسیه

خبرگزاری فارس: پس از تهران، تنکابن دومین شهر میزبان نمایشگاهی مجسمه‌های مشاهیر و موجودات عجیب‌الخلقه موزه بزرگ سن‌پترزبورگ روسیه شد.

تنکابن میزبان نمایش مجسمه‌های مشاهیر روسیه
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان تنکابن، پس از تهران شهر ساحلی تنکابن به ‌عنوان دومین میزبان مجسمه‌های مشاهیر مهم جهانی و موجودات عجیب‌الخلقه شامل شخصیت‌های عجیب فرهنگ‌ها و داستان‌های تاریخی و تخیلی جهان از موزه سن پترزبورگ روسیه است که از شامگاه پنجشنبه با حضور حجت‌الاسلام عبدالحسین امینی معاون پارلمانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و مسئولان این شهرستان به مدت یک ماه دایر شد.
این نمایشگاه که پس از تهران دومین میزبان این مجسمه‌ها است غالباً‌ از جنس موم، سیلیکون و مواد پلاستیکی هستند که به طرز استادانه‌ای به اصل خود شباهت داشته و از کیفیت بسیار بالایی برخوردارند و به گفته مسئولان برپایی این نمایشگاه استقبال بی‌نظیری از آن در نخستین نمایش عمومی این مجسمه‌ها در فرهنگسرای نیاوران و در بخش جنبی نمایشگاه قرآنی تهران به‌ عمل آمد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تنکابن با تقدیر از همه کسانی که موجب آن شدند این نمایشگاه قبل از برگزاری در مراکز استان‌های به ‌ویژه 10 کلانشهر ایران در تنکابن گشایش یابد از این اقدام به‌عنوان حرکتی ارزشمند در مقوله فرهنگ و هنر یاد کرد و از حمایت جمعی مسئولان شهرستان و استان تقدیر کرد.  
محمدمهدی مشهدی با اشاره به وجود توانمندی‌های بالقوه فرهنگی هنری در شهرستان که در بیشتر نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های کشور حائز رتبه‌های برتر شدند از کمبود امکانات و فضاهای فرهنگی به‌ویژه تنکابن ابراز ناراحتی کرد و اظهار امیدواری کرد شاهد رفع این مشکلات از سوی مسئولان ذی‌ربط باشیم.
 
* تنکابن پیشتاز شهرهای کلان کشور
اصغر مهرآیین مدیر برگزاری نمایشگاه مجسمه‌های مشاهیر و موجودات عجیب‌الخلقه موزه سن پترزبورگ نیز با بیان نکاتی درباره انگیزه برگزاری این نمایشگاه و همچنین علت ای‌که تنکابن قبل از سایر کلان‌شهرهای مطرح کشور میزبان این مجسمه‌ها شد، گفت: این مجسمه‌ها سال قبل به ایران آورده شدند و در این ارتباط رایزنی‌های بسیاری صورت پذیرفت و مدت چهار ماه فرهنگسرای نیاوران تهران میزبان آنها بود که خبر استقبال بی‌نظیر مردم ایران از آن در فرانسه در نمایشگاهی از آثار معروف نقاشی موزه سن‌پترزبورگ که همزمان با تهران در حال برگزاری بود این نمایشگاه را تحت‌الشعاع خود قرار داد.
اصغر مهرآیین خاطرنشان کرد: این کار در حالی صورت گرفت که تبلیغات ما برای برپایی این نمایشگاه در برابر نمایشگاه فرانسه هیچ بود.
مهر آیین در ادامه گفت: این مجسمه‌ها غالباً از جنس موم و سیلیکون هستند و در موزه سن‌پترزبورگ حدود 150 هنرمند متخصص برای ساخت آنها فعالیت می‌کنند.
وی با اشاره به سابقه ساخت مجسمه‌های مومی که از زمان حیات مادام توسو (Toso) که موزه‌ای هم در پاریس از ایشان برجا مانده، تصریح کرد: موزه سن‌پترزبورگ از نظر حجم و میزان کیفیت بالای کار با موزه مادام توسو در پاریس برابری کند.

* «ناطق انور اُغلو» نماینده موزه سن‌پترزبورگ
این مسئول در پایان با معرفی ناطق انور اُغلو به‌عنوان نماینده موزه سن‌پترزبورگ در این نمایشگاه و تقدیر از همکاری همه کسانی که برای برگزاری این نمایشگاه تلاش کردند اظهار امیدواری کرد این اقدام آغازی بر برگزاری نمایشگاه‌های هنری بزرگ جهان در شهرستان‌های ایران باشد.

* به مسایل فرهنگی تنکابن بیشتر توجه شود
معاون پارلمانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور نیز با تقدیر از همکاری خوب اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، فرمانداری ویژه، شهرداری و شورای اسلامی شهر و نهادهای مرتبط در برپایی این نمایشگاه به بیان نکاتی درباره برگزاری این نمایشگاه در تنکابن پرداخت و گفت: ما هیچ‌گاه به وصیت پدرانمان مسئولیت نگرفتیم بلکه قبول مسئولیت برای خدمت به خلق خداست و این امر را یک توفیق الهی می‌دانیم.
حجت‌الاسلام اصغر امینی بیان داشت: این مردم آنقدر بزرگوارند که از هر جهت قابل تحسین هستند.
امینی با اشاره به بالا بودن سطح سواد مردم منطقه غرب مازندران به‌ویژه تنکابن تأکید کرد: امکاناتی که باید برای مردم فراهم می‌شد وجود ندارند و ای کاش این مجتمع فرهنگی هنری تنکابن را که از هر نظر و امکانات خالی است از دور مشاهده می‌کردم، زیرا فقدان امکانات برای مردمی با سطح سواد بالا شایسته و پسندیده نیست و بنده امیدوارم مسئولان امر به شهرستان‌ها نیز توجه ویژه‌ای کنند، زیرا بچه‌های شهرستانی که جملگی آن‌ها از هنر بهره کافی برده‌اند و دارای توانمندی‌های فراوانی هستند، مستحق این بی‌توجهی نیستند.
به گزارش فارس، با حضور مسئولان حاضر این نمایشگاه به‌مدت یک ماه تا 23 مهر افتتاح و آماده بازدید و حضور همه دوستداران هنر فاخر در مجتمع فرهنگی هنری ارشاد واقع در پارک مادر است.  
انتهای پیام/ن10 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول