اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت مدیره انجمن پرفیوژن ایران خبر داد:

انجام عمل جراحی ریه مصنوعی با تکنیک ecmo ‌

خبرگزاری فارس: عضو هیئت مدیره انجمن پرفیوژن ایران گفت: عمل جراحی ریه مصنوعی با تکنیک ecmo در بیمارستان رضوی انجام شد.

انجام عمل جراحی ریه مصنوعی با تکنیک ecmo ‌
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، علی بروجردی عصر امروز در حاشیه چهارمین کنگره بین‌المللی جراحی قلب و عروق رضوی در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب اظهار داشت: دستگاه ecmo اجازه برقراری تنفس خارج بدنی را ایجاد و انتقال اکسیژن توسط گلبول‌ها در داخل این دستگاه و خارج از بدن انسان را امکان‌پذیر می‌سازد.
عضو هیئت مدیره انجمن پرفیوژن ایران بیان داشت: این دستگاه در بهبود بیماران مبتلا به نارسایی و بیماری‌های ریوی تاثیر زیادی داشته و در مدت زمان اختلال عملکرد ریه وظیفه اکسیژن‌رسانی به سلول‌های بدن را فراهم می‌کند.
بروجردی اظهار داشت: در این کنگره متخصصان فعال در زمینه پرفیوژن برای نشر دانش پرفیوژن و ارائه خدمات این علم به بیماران شرکت کرده‌اند.
وی با اشاره به انجام عمل جراحی ریه مصنوعی با تکنیک ecmo در بخش کارگاهی کنگره، افزود: تکنیک ecmo برای دومین‌بار و به شکل تخصصی توسط جراحان اروپا و دیگر کشورها در بیمارستان رضوی انجام شد.
عضو هیئت مدیره انجمن پرفیوژن ایران ادامه داد: هدف از انجام این جراحی آموزش شکل عملی کاربرد تکنیک ecmo و بهره‌گیری از اطلاعات علمی و توانایی‌های مهارتی مطلوب در بکارگیری این سیستم است.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول