اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر خبر داد:

شناسایی 1300 نوع گونه‌های گیاهان دارویی در ارسباران

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر گفت: در منطقه ارسباران که بالغ بر یک هزار و 300 نوع گونه‌های گیاهان دارویی شناسایی شده‌ است.

شناسایی 1300 نوع گونه‌های گیاهان دارویی در ارسباران
به گزارش خبرگزاری فارس از اهر، علی رضایی بعد از ظهر امروز در همایش روابط عمومی‌های منطقه 13 دانشگاه آزاد اسلامی از افزایش پنج رشته کارشناسی ارشد به رشته‌های این واحد با موافقت شورای گسترش وزارت علوم و وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی خبر داد.
وی گفت: با تأئید و اخذ مجوز لازم برای دو رشته (سم‌شناسی و نظارت برای امور دارویی) دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر برای نخستین بار صاحب رشته‌های علوم پزشکی شد.
وی اظهار داشت: با پیگیری‌های انجام شده و راه‌اندازی رشته‌های علوم پزشکی و تأمین فضای لازم با اختصاص ساختمان جدید با عنوان دانشکده داروسازی و همچنین تأمین هیئت علمی و سایر زیرساخت‌های مورد نیاز تمهیدات لازم برای اخذ مجوز رشته دکترای داروسازی فراهم شده که امید است با مساعدت و همراهی مسئولان ذیربط این خواسته به حق مردم شریف ارسباران و اساتید و دانشجویان تحقق یابد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر همچنین گفت: با موافقت شورای گسترش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مجوز تأسیس رشته‌های کارشناسی ارشد مهندسی برق – کنترل، مهندسی شیمی- محیط زیست و آموزش زبان و ادبیات انگلیسی صادر شده و از سال تحصیلی جدید برای این رشته‌ها دانشجو پذیرش خواهد کرد.
وی افزود: پرونده دو رشته دکترای زبان انگلیسی و دکترای تخصصی مهندسی برق و رشته‌های ارشد مهندسی شیمی – زیست پزشکی، ارشد زیست شناسی سلولی ملکولی – بیوشیمی، ارشد عمران – مدیریت ساخت و پروژه- ارشد فرهنگ و زبان‌های باستانی با تأیید سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی به اداره کل گسترش و برنامه‌ریزی آموزش عالی ارسال شده است.
رضایی از دیگر برنامه‌های واحد اهر را توسعه مراکز تحقیقاتی و پژوهشی برشمرد و افزود: برای فعالیت‌های علمی تحقیقاتی اساتید و دانشجویان مجوز لازم برای ایجاد مرکز تحقیقات گیاهان دارویی با توجه به تنوع گیاهان دارویی در منطقه ارسباران که بالغ بر یک هزار و 300 نوع گونه‌های گیاهان دارویی شناسایی شده مجوزهای لازم اخذ شده که در صورت تأمین زمین مورد نیاز از سوی اداره کل منابع طبیعی این مرکز از سوی واحد اهر راه‌اندازی می‌شود.
وی همچنین از اخذ مجوز برای راه‌اندازی مرکز رشد و فناوری شهرستان در محل واحد اهز خبر داد و افزود: به زودی این مرکز در محل مجتمع پژوهشی شماره دو واحد راه‌اندازی می‌شود.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول