اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

عضو کمیته فنی المپیاد در وزارت بهداشت:

تقدیر از نخبگان نباید در حد لوح باقی بماند

خبرگزاری فارس: عضو کمیته فنی المپیاد در وزارت بهداشت گفت: تقدیر از نخبگان المپیاد نباید در حد لوح باقی بماند بلکه باید در تحقیقات دانشگاهی و ظرفیت‌های آنها استفاده کرد.

تقدیر از نخبگان نباید در حد لوح باقی بماند
به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان فارس، منجمی در آیین اختتامیه سومین المپیاد علمی داتنشج.یان علوم پزشکی سراسر کشور اظهار داشت: المپیاد یک آئین‌ بزرگداشت تفکر و اندیشه هست که سه سال است در دانشگاه‌های علوم پزشکی برگزار می‌شود.

وی افزود: ما هم گردهم آمدیم که چند مطلب را یادآوری کنیم. اول اینکه پزشکی هدف اعلایی دارد که حل مشکل بیمار است و تا مشکل بیمار حل نشود پزشکی ناتمام است. علم طب شاید تنها طبی است که برای تأیید علمش نیاز به فرد عامی دارد تا بگوید خوب شدم.

منجمی به این نکته اشاره کرد که آزمون حافظه محور همواره در دانشگاه‌ها برگزار می‌شود و لازم است آزمون خلاقیت محور هم داشته باشیم.

وی ادامه داد: سیاست‌گذاری‌های کلی، طراحی سوالات، داوری و ارزیابی هر ساله المپیاد و گزارش آن بر عهده کمیته فنی المپیاد در وزارت بهداشت است و امسال دو کار جدید صورت گرفت. یکی کامپیوتری کردن تصحیح سه آزمون استدلال بالینی بود که خطا را به حداقل رساندیم و امیدواریم بقیه حیطه‌ها هم به این سمت حرکت کنند.

منجمی خاطرنشان کرد: مسئله غربالگری دانشجویان در سطح دانشگاه‌ها است، که قرار است یک بسته نرم افزاری تهیه کنیم تا نحوه طراحی سوالات، تصحیح و مراحل المپیاد در اختیار همه دانشگاه‌های کشور قرار می‌گیرد و مشکلات حل شود.در طول سه سال با همکاری همکاران به راهی رسیدیم که تجربه خوبی است.

وی افزود: کمیته فنی المپیاد چند دغدغه دارد. انتخاب چند دانشجو و تأکید بر رتبه آوردن کار غلطی است. یکی از مشکلات تسری دادن رتبه‌های دانشجویان به عملکرد آموزشی دانشگاه و اینکه اگر دانشگاهی دانشجویش رتبه بالا آورده آموزش بهتری دارد. حیطه‌هایی که در المپیاد معرفی شده حیطه‌هایی بوده که مغفول مانده و با مطرح شدن در المپیاد قرار است به دانشگاه‌های دیگر تسری یابد.نباید فکر کنیم که اگر در المپیاد یا آزمونی شرکت می‌کنیم بدون هیچ تلاشی حتما باید رتبه بیاوریم و تقدیر از نخبگان المپیاد نباید در حد لوح باقی بماند بلکه باید در تحقیقات دانشگاهی و ظرفیت‌های آنها استفاده کرد.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول