اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شرکت پخش فرآورده‌های نفتی کرمان خبر داد:

کاهش 31 درصدی مکشوفه‌های تحویلی سوخت در کرمان

خبرگزاری فارس: رئیس شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمان گفت: مکشوفه‌های تحویلی سوخت به شرکت ملی پخش فرآ‌ورده‌های نفتی منطقه کرمان در سال جاری 31 درصد کاهش یافت.

کاهش 31 درصدی مکشوفه‌های تحویلی سوخت در کرمان
محمدمهدی قرائی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: نیروی انتظامی در پنج ماه نخست سال جاری 69 هزار و 580 لیتر بنزین، 3 هزار و 80 لیتر نفت سفید و 206 هزار و 183 لیتر نفت گاز کشف شده از قاچاقچیان سوخت را به شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمان تحویل داده است.
وی بیان کرد: بر اساس این آمار میزان مکشوفه تحویلی به این شرکت نسبت به مدت مشابه سال گذشته 31 درصد کاهش یافته است.
قرائی تأمین سوخت چاه‌های غیرمجاز که بیشتر آنها در جنوب استان کرمان به ویژه در کهنوج، بم و جیرفت وجود دارد را از مهم‌ترین چالش‌های شرکت مذکور برشمرد و تصریح کرد: با توجه به تأکید و هماهنگی مقام‌های استانی باید این سوخت‌رسانی انجام شود.
وی به همجواری استان کرمان با سیستان و بلوچستان اشاره کرد و بیان داشت: در بخش‌های جنوبی استان کرمان با توجه به تعداد زیاد مصرف ‌کنندگان در بخش کشاورزی قاچاق سوخت بیشتری صورت می‌گیرد.
قرائی عنوان کرد: با توجه به اینکه استان کرمان در بخش مرکزی کشور واقع شده است، خودروهای سنگین بسیاری در مسیر جاده‌های استان تردد می‌کنند که تمام جایگاه‌های سوخت نفت گاز در این خطه باید به صورت شبانه‌روزی برای جلوگیری از توقف کامیون‌ها فعالیت کنند.
وی افزود: قاچاق سوخت در تمام بخش‌های مصرف وجود دارد اما این امر در حوزه حمل و نقل بیشتر است، زیرا خودروهایی که سوختگیری می‌کنند از استان خارج می‌شوند.  
وی چند نرخی بودن فرآورده‌های نفتی را از دیگر عوامل قاچاق سوخت برشمرد و بیان کرد: نرخ فرآورده‌های نفتی در ایران نسبت به نرخ این فرآورده‌ها به صورت بین‌المللی کمتر است که این امر برای قاچاق سوخت انگیزه ایجاد می‌کند.
قرائی اطمینان از واقعی بودن مصرف و فعال بودن مصرف کنندگان قبل از واگذاری سهمیه‌ها را از دیگر فعالیت‌های شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمان برشمرد.
وی به بدهی جایگاه‌های CNG به شرکت گاز استان کرمان اشاره کرد و بیان داشت: این بدهی زمینه تعطیلی چند جایگاه را فراهم کرد که با پیگیری استاندار کرمان این جایگاه‌ها به کار خود ادامه می‌دهند.
قرائی پرداخت بدهی جایگاه‌های CNG به شرکت گاز استان کرمان را ضروری دانست.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول