اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس مسائل خاورمیانه:

برخی به دنبال مصادره کردن انقلاب‌های منطقه‌اند

خبرگزاری فارس: کارشناس مسائل خاورمیانه نگرانی مردم مصر و دیگر ملت‌های منطقه را از مصادره شدن انقلاب‌های خود منطقی دانست.

برخی به دنبال مصادره کردن انقلاب‌های منطقه‌اند
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مهدی مزگی‌نژاد ظهر امروز در نشست بررسی تحولات منطقه اظهار داشت: وقایع اخیر مصر در یمن و تونس هم تکرار می‌شود.
وی به شکل گیری انقلاب‌های منطقه از انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و اظهار داشت: حکام و دیکتاتورهای کشورهایی مثل لیبی، تونس، مصر و یمن سقوط کردند ولی بسیاری از دست نشانده‌های آنان در عرصه کار وجود دارند و ملت آنها نیز خواهان از بین بردن همه این عوامل بوده‌اند.
کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: خواسته‌های مردم و انقلابیون در این کشورها این است که حکومت سابق رخت بربندد و انقلابیون بتوانند در عرصه‌های مختلف کشور دست‌اندرکار باشند و حکومت خود را بنا بر دین اسلام اداره بکنند.
مزگی‌نژاد نگرانی مردم از مصادره شدن انقلاب‌های خود را منطقی دانست و افزود: مردم به دنبال این بوده‌اند که از زیر یوغ فشار استکبار جهانی بیرون بیایند و در ارزیابی که مردم داشتند به این نتیجه رسیدند که پس از تلاش‌ها و فرصت‌هایی که گروه‌ها و احزاب محافظه کار داده شده است انقلاب آنها در حال مصادره شدن است.
وی ادامه داد: مردم مصر دریافته‌اند با رفتن یک حاکم  کار درست نمی‌شود، لذا آنها راه را در مبارزه خیابانی دیدند و در نخستین حمله مردم انقلابی مصر به سفارت رژیم صهیونیستی پرچم فلسطین را به جای پرچم اسرائیل برافراشتند.
کارشناس مسائل خاورمیانه با انتقاد تند از عملکرد شورای نظامی مصر ادامه داد: شورای نظامی مصر نه تنها از عمل انقلابی مردم حمایت نکرد بلکه با کشیدن دیوار بتنی نوعی امنیت و مصونیت را به آنها داد که این سبب خشم مردم مصر شد و همین امر سبب شد مردم از دیوار بالا رفتند، دیوار را خراب کردند و سفارت را اشغال کردند و سفیر رژیم صهیونیستی پا به فرار گذاشت.
مزگی‌نژاد اضافه کرد: جلسات غیر علنی مبارک و به انحراف کشیدن این جلسات و کم جلوه دادن جرم و جنایت سران دیکتاتور از عواملی بود که سبب شد مردم خودشان وارد عمل شدند که اینها منجر به اشغال سفارت اسرائیل شد.
وی گفت: این عمل انقلابی مردم مصر الگویی برای سایر کشورها شده و در یمن و تونس با تاسی از مصر این اقدامات شکل می‌گیرد.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول