اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی

نجابت در گفت‌وگو با فارس:

برخورد با اختلاس‌گران اخیر فرمان هشت‌ماده ای رهبری را از انزوا خارج کرد

خبرگزاری فارس: عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران با اشاره به افشای جریان اختلاس 3 هزار میلیاردی و تاکید قوه قضائیه برای برخورد با عاملان این اختلاس گفت: برخورد با اختلاس‌گران اخیر فرمان هشت‌ماده ای رهبری را از انزوا خارج کرد.

برخورد با اختلاس‌گران اخیر فرمان هشت‌ماده ای رهبری را از انزوا خارج کرد
احمد نجابت، عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی باشگاه خبری فارس «توانا» با اشاره به ردپای برخی جریانات سیاسی در اختلاس سه هزار میلیاردی، اظهار داشت: انقلاب از آغاز حیات خود هر روز با مشکلی مواجه بوده که از آن عبور کرده است، در حال حاضر نیز اتفاقی افتاده که نشان می‌دهد به فرمان هشت ماده‌ای مقام معظم رهبری مبنی بر برخورد با مفاسد اقتصادی توجه کافی نشده است.

وی با اشاره به اظهارات اخیر مقام معظم رهبری که فرمودند "باید با مفاسد اقتصادی بی‌رحمانه برخورد کرد"، افزود: با توجه به وضعیت منطقه و کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا، اصل مهم در داخل کشور، وحدت و گفتمان انقلاب اسلامی است چرا که آمریکا و استکبار جهانی در صدد مدیریت بیداری اسلامی مسلمانان هستند.

نجابت با تأکید بر اینکه رسانه‌ها و مطبوعات باید درباره اختلاس اخیر هوشیار باشند، افزود: اینکه وزیر اقتصاد، بازرسی کل کشور و مدیرعامل بانک صادرات هر کدام خودشان بگویند ما با اختلاس‌گران برخورد می‌کنیم، قابل قبول نیست.

وی خاطرنشان کرد: برخورد با بلوای اختلاس اخیر یک راه بیشتر ندارد و آن این است که ضمن حفظ آرامش، همه دغدغه‌مندان انقلاب باید مطالبات مقام معظم رهبری را طلب کنند، یعنی وزارت اقتصاد،‌ بانک‌های مختلف، ‌وزارت اطلاعات، سازمان بازرسی کل کشور و قوه قضائیه باید سیاست‌های ابلاغی رهبر انقلاب را در خصوص مفاسد اقتصادی اجرا کنند.

عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران تأکید کرد: بعد از 10 سال فرمان هشت ماده‌ای مقام معظم رهبری در حال نتیجه دادن است بنابراین باید در رابطه با اختلاس اخیر که رقم بزرگی دارد و جناح‌های مخالف داخلی و خارجی روی آن مانور می‌دهند، تصمیم قاطعی گرفته شود و هر کس در هر پستی که تخلف کرده است باید با وی برخورد شود.

* نمایندگان مجلس با تذکر، سؤال و استیضاح با عوامل اختلاس اخیر برخورد کنند

وی در خصوص دست‌اندازی جریان انحرافی بر روی گلوگاه‌های اقتصادی و بهره‌برداری سیاسی از آن، خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس باید تذکر، سؤال و استیضاح را به صورت منصفانه و قاطعانه در دستور کار خود قرار دهند و درباره فعالیت این جریان از آنها سؤال کنند.

نجابت به اظهارات وزیر اطلاعات مبنی بر اشتراکات جریان فتنه و جریان انحرافی اشاره کرد و افزود: همانطور که رهبری فرمودند "اگر کسی به ایشان منتسب است نباید از حساب‌کشی مصون باشد" از این رو باید در عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری عمل شود.

وی صبر، منطق و انصاف را لازمه برخورد با اختلاس اخیر دانست و عنوان کرد: هر کس که به حق ملت ایران دست‌اندازی کرده و در اختلاس اخیر دست داشته باید پاسخگو باشد، رسانه‌ها نیز دائما باید بر روی مطالبات رهبر معظم انقلاب و مطالبات مردم تأکید کنند.

این فعال سیاسی با یادآوری فرمایشات مقام معظم رهبری در 15 سال گذشته که فرمودند "از درون جمهوری اسلامی برخی نوکیسه‌ها در حال بیرون آمدن هستند"، تصریح کرد: جریان سه هزار میلیاردی می‌‌تواند دست گروه‌ها و افرادی که در این مسئله زدوبند داشته‌اند را رو کند اما در هر صورت دادستانی کشور و قوه قضائیه باید درباره اختلاس اخیر جوابگوی ملت ایران باشند.

* حضور رهبر انقلاب پشتوانه انجام کارهای بزرگ و برجسته در کشور است

نجابت در خصوص هوشمندی وزارت اطلاعات در افشای اختلاس اخیر، بیان داشت: همانطور که هر کشوری از وزارت اطلاعات و سازمان‌های امنیتی برخوردار است، جمهوری اسلامی نیز وزارت اطلاعات بسیار قدرتمندی دارد چرا که اگر سربازان گمنام و وزارت اطلاعات نبودند انقلاب اسلامی به سوی اهداف خود پیش نمی‌رفت.

وی با اشاره به اینکه توطئه‌های مختلف، فتنه سبز، جریان منافقین به کمک وزارت اطلاعات، سپاه و بسیج خنثی شده است و غیر از آنها هیچ کس نمی‌توانست این مسائل را جمع کند، یادآور شد: مدیریت بی‌نظیر امام (ره) و مقام معظم رهبری نقطه عطف تاریخ انقلاب است و کسی نباید فکر کند که بدون حضور رهبر انقلاب می‌تواند در کشور کارهای بزرگ و برجسته کند.

نجابت با تأکید بر اینکه در جریان اختلاس اخیر، سربازان گمنام بسیار عالی کار کردند، عنوان کرد: باید توجه کرد که در بدنه بانک‌ها و مدیرعاملان، افراد دست‌پاک بسیاری حضور دارند.

وی با بیان اینکه رهبر انقلاب فرمودند "با دستمال کثیف نمی‌توان شیشه را تمیز کرد" لذا تمام این بیانات برای ما پیام دارد اما متأسفانه روی آن کار نشده است، گفت: درست است که جریان اختلاس سه هزار میلیاردی برای انقلاب عوارض دارد اما نتیجه آن در آینده نزدیک بسیار عالی خواهد بود.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول