اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  اندیشه

مراسم آغاز سال جدید تحصیلی حوزه‌های علمیه تهران/

آیت‌الله مقتدایی: حوزه علمیه هیچ‌گونه وابستگی به دولت و حکومت ندارد

خبرگزاری فارس: مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: حوزه هیچ وابستگی به دولت و حکومت ندارد و همین طور دولت نیز هیچ نقشی در تعیین مرجعیت و شروع و تعطیلی حوزه ندارد اما حوزه‌های علمیه حمایت‌کننده نظام اسلامی‌اند.

آیت‌الله مقتدایی: حوزه علمیه هیچ‌گونه وابستگی به دولت و حکومت ندارد
به گزارش خبرنگار آیین و اندیشه خبرگزاری فارس، سال جدید تحصیلی حوزه‌های علمیه استان تهران، پیش از ظهر امروز (پنجشنبه) با حضور آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در حرم مطهر امام خمینی(ره) به صورت رسمی آغاز شد.
آیت‌الله مقتدایی، مدیر حوزه‌های علمیه کشور در این مراسم اظهار داشت: شروع سال تحصیلی یک برکت و نعمتی از طرف خداوند است و تعلیم و تعلم در حوزه عبادت است و توفیق‌داشتن به این عبادت، نعمت الهی است.
وی با اشاره به روایتی از پیامبراکرم(ص) خاطرنشان کرد: اگر خداوند متعال به فردی اراده خیر داشته باشد،‌ توفیق تفقه در دین را به او می‌دهد و کسی که دنبال طلب علم است ثواب کسی را دارد که روزها، روزه‌دار و شب‌ها را تا صبح به عبادت‌کردن مشغول است.
مقتدایی با بیان روایت دیگری از پیغمبر اکرم(ص) گفت: کسی که یک باب از علم را فرا بگیرد، بهتر است از اینکه به اندازه کوه «ابوقبیس» طلا را در راه خدا انفاق کند؛ و هر قدمی که در راه طلب علم برداشته شود، خداوند ثواب یکسال عبادت را در نامه عمل او ثبت می‌کند.
مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به سخنی از مقام معظم رهبری ابراز داشت: این نظام نظامی است که امام خمینی(ره) آن را بر مبنای فقه تشکیل دادند و این نظام الهی در حقیقت، زاده حوزه‌های علمیه است.

* دولت هیچ نقشی در تعیین مرجعیت و شروع و تعطیلی حوزه‌ها ندارد

وی افزود: حوزه هیچ وابستگی به دولت و حکومت ندارد و همین طور دولت نیز هیچ نقشی را در تعیین مرجعیت و شروع و تعطیلی حوزه ندارد اما حوزه‌های علمیه حمایت‌کننده نظام اسلامی هستند.
آیت‌الله مقتدایی گفت: جهان تشنه فرهنگ ناب انقلاب اسلامی است و باید وظیفه‌ای را که بر دوشمان است را به خوبی انجام دهیم؛ ما علاوه بر توسعه کمّی، نیاز به توسعه کیفی یعنی ارتقای سطح آموزش حوزه داریم و باید هر چه زودتر سطوح عالی تحقیقات را فراهم کنیم تا بتوانیم به تولید علم دست پیدا کنیم.
حجت‌الاسلام جمشیدی، مدیر مرکز حوزه‌های علمیه خواهران گفت: امروزه بالغ بر 340 مدرسه علمیه خواهران در سطوح 4گانه مشغول به تحصیل هستند و از طلایه‌داران حجاب و عفاف محسوب می‌شوند.
مدیر مرکز حوزه‌های علمیه خواهران ابراز داشت: شورای عالی حوزه‌های علمیه در سال 76 برای ساماندهی حوزه‌های علمیه خواهران در کشور تأسیس شد.
وی افزود: در هر عرصه‌ای که زمینه حضور متناسب برای خواهران طلبه را فراهم کردیم انگیزه آنان در همان سطح متناسب چشم‌گیر بود و وجود حوزه‌های علمیه خواهران به عنوان یک الگوی عملی برای کسانی هستند که معتقدند در عرصه تعلیم و تعلم می‌توان تفکیک جنسیتی نمود.
انتهای پیام/ک
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول