اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر همایش گردشگری دینی:

گردشگری دینی زمینه‌ساز فعالیت فرهنگی بین‌المللی است

خبرگزاری فارس: دبیر همایش بین‌المللی گردشگری دینی و توسعه‌ فرهنگ زیارت گفت: گردشگری دینی زمینه‌ساز فعالیت فرهنگی بین‌المللی است.

گردشگری دینی زمینه‌ساز فعالیت فرهنگی بین‌المللی است
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، حجت‌الاسلام باقری با بیان این مطلب اظهار داشت: صنعت گردشگری  چهارمین منبع درآمد کشور هاست،که جایگاه خاصی را در اقتصاد، سیاست و روابط بین‌الملل پیدا کرده و به مرور زمان با ورود افراد مختلف از کشورها و فرهنگ‌های متفاوت، ظرفیت‌های این صنعت مشخص و آشکار شده است.
وی افزود: آنچه که در جهان اسلام دارای اهمیت است، جنبه‌های اعتقادی و دینی این صنعت است که با توجه به مسائل اقتصادی که در پی دارد، به عنوان صنعت حلال، یکی از موارد مطرح در جهان اسلام است.
باقری در نشست با اعضای ستاد خبری همایش گردشگری دینی و توسعه‌ی فرهنگ زیارت تصریح کرد: با توجه به نام‌گذاری سال 2010 به‌عنوان سال گردشگری دینی از سوی سازمان کنفرانس اسلامی، این موضوع  از ابعاد مختلف اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی و... مورد توجه قرار گرفته که این امر حضور رسانه‌ها و فعالیت‌های رسانه‌ای را در این حوزه ضرورت می‌بخشد.
وی با بیان اینکه امنیت، مسئله‌ با اهمیتی در جذب گردشگر است، اظهار داشت: طبق سنجش و ارزیابی‌های انجام شده درباره‌ گردشگری دینی و صنعت حلال در کشورهای مختلف اسلامی و غیراسلامی، فعالیت‌های شاخصی در زمینه‌های اسکان، تغذیه و معماری و... صورت گرفته که قابل بررسی علمی است و آستان قدس رضوی با برپایی همایش گردشگری دینی و توسعه‌ی فرهنگ زیارت زمینه توجه به این جریان را ایجاد کرده که حرکت مؤثری در شناخت ظرفیت کشور و به خصوص مشهد مقدس به منظور جذب گردشگر مذهبی است.
رئیس اداره‌ ارتباطات اسلامی و امور زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی با اشاره به خلأ بین‌المللی موجود در شکل‌گیری گردشگری دینی عنوان کرد: پدیده‌های نو و جدید گوناگونی چون کشورهای اسلام‌ستیز که باعث کم‌رنگ شدن میراث دین مبین اسلام می‌شوند و فشار تبلیغاتی آن‌ها درباره انحصار زیارت به کشورهای اسلامی و نابودسازی اشاعه و ترویج فرهنگ اسلامی که خطر بزرگی برای جهان محسوب می‌شود، و در این همایش مورد بررسی قرار می‌گیرد.
انتهای پیام/ص30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول