اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نویسنده و محقق علوم اسلامی در عربستان سعودی:

بررسی فرهنگ زیارت در مشهدالرضا ضروری است

خبرگزاری فارس: نویسنده و محقق علوم اسلامی در عربستان سعودی گفت: بررسی ابعاد مختلف فرهنگ زیارت در مشهدالرضا ضروری و الزامی است.

بررسی فرهنگ زیارت در مشهدالرضا ضروری است
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان‌قدس رضوی، سیده ام مهدی، رئیس موسسه‌ حوزه علمیه عربستان سعودی با بیان این مطلب اظهار داشت: معنای گردشگری دینی، اجتماع دین و دنیا برای انجام بندگی در کنار بهره‌مندی از لذت‌های سالم دنیوی است و فواید بسیار معنوی، مادی و فرهنگی را شامل می‌شود.
وی با اشاره به اهمیت طرح این موضوع برای جوانان عنوان کرد: گردشگری دینی سیراب شدن انسان از ابعاد مختلف را فراهم می‌آورد که برای جامعه مسلمانان حائز اهمیت است چرا که باید با فعالیت‌های فرهنگی ارزشمند با جهان غرب به مقابله پرداخته شود.
متخصص حفظ و تفسیر قرآن درباره مکان برگزاری این همایش اظهار داشت: مشهد با اماکن متبرکه‌ دیگر از جهات مختلفی از جمله آب و هوا، موقعیت جغرافیایی و ... متفاوت است و حضور با برکت مضجع نورانی امام رضا(ع) نیز تأمین‌کننده‌ بعد معنوی تمام فعالیت‌های فرهنگی و اسلامی است که زمینه آن در مشهد وجود دراد چرا که خداوند متعال ودیعه‌هایی را در اختیار این سرزمین قرار داده که که زمینه‌ آن در اماکن دیگر فراهم نیست.
سیده ام مهدی با تأکید بر این مطلب که زمان اجرا در تأثیرگذاری طرح از اهمیت به سزایی برخوردار است، درخواست خود را مبنی بر شرکت داشتن در جریان کامل اطلاعات همایش گردشگری دینی و توسعه‌ فرهنگ زیارت اعلام کرده و افزود: یکی از راه‌های تبلیغات در این زمینه مؤسسات علمی مانند مجمع علمی اهل‌البیت(ع)، جامعه‌المصطفی و... است که با شخصیت‌های علمی جهان اسلام در ارتباط است.
انتهای پیام/ص30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول