اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه

قصاص، حبس و شلاق مجازات زوجی که بعد از طلاق مرتکب قتل شدند

خبرگزاری فارس: مردی که به همراه همسر سابق خود، شوهر موقت وی را به قتل رسانده بود، به قصاص، حبس و شلاق محکوم شد. همسر سابق وی هم باید 18 سال در زندان بماند.

قصاص، حبس و شلاق مجازات زوجی که بعد از طلاق مرتکب قتل شدند
به گزارش خبرنگار حوادث فارس، اواخر اسفند سال 87 خانواده مرد جوانی به نام مسعود با مراجعه به پلیس آگاهی تهران مدعی شدند وی از چند روز گذشته ناپدید شده و دیگر به خانه نیامده است.

مدتی از گم شدن مسعود گذشته بود که جسد سوخته او در صندوق عقب خودروی وی حوالی فردیس کرج شناسایی و پیدا شد.

مأموران پلیس با انجام تحقیقات گسترده سرنخ این قتل را در خانه همسر موقت مسعود یافتند و بعد از اینکه مهناز را دستگیر کردند، او به ارتکاب قتل مسعود به همراه شوهر سابقش اعتراف کرد.

مهناز در اعترافات خود گفت قرار بود شب حادثه با نقشه‌ای از قبل طراحی شده مسعود را به خانه بکشانیم تا تعدادی سفته را امضا کند اما وقتی با ممانعت او روبه‌رو شدیم، شوهرم او را خفه کرد.

شوهر سابق مهناز به نام صابر هم دستگیر شد و او هم به ارتکاب قتل و سوزاندن جسد و خودروی مسعود اعتراف کرد.

با اعترافات متهمان قرار مجرمیت آنها از سوی دادسرای جنایی تهران صادر و پرونده برای رسیدگی به دادگاه کیفری استان تهران ارسال شد.

جلسه محاکمه دوشنبه هفته گذشته در شعبه 113 دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی همتیار برگزار شد. نماینده دادستان با توجه به کیفرخواست صادره اتهام صابر را مباشرت در قتل و سوزاندن جسد و همچنین سرقت و اتهام مهناز را معاونت در قتل عنوان کرد و خواستار مجازات آنها شد.

اولیای‌دم نیز خواسته خود را قصاص متهم ردیف اول عنوان کردند.

در ادامه جلسه، صابر در جایگاه قرار گرفت و گفت: شب حادثه به خانه مهناز رفتم و تا آن شب اصلا مسعود را ندیده بودم. تازه رسیده بودم که مسعود هم به آنجا آمد. من به اتاق دخترم رفتم که آنها با هم درگیر شدند و مسعود شروع به فحاشی کرد.

وی ادامه داد: کنترلم را از دست دادم و بعد از اینکه از اتاق خارج شدم، به مسعود حمله کردم و گلوی او را به قدری فشار دادم تا بی‌حال شدم. بعد با شال مهناز او را خفه کردم.

صابر گفت: یک ملحفه دور او پیچیدیم و با خودروی خودش به سمت کرج رفتیم و در بین راه مقداری بنزین تهیه کردیم. بعد از اینکه به نزدیکی فردیس رسیدیم از مهناز خواستم خودرو را متوقف کند. بنزین را روی جسد که داخل صندوق عقب بود ریختم و جسد را آتش زدم.

وی در پایان اظهاراتش گفت: قتل بدون نقشه قبلی بود و مهناز هیچ دخالتی در آن نداشت.

بعد از اظهارات صابر، مهناز در جایگاه قرار گرفت و با رد اتهام خود گفت: مسعود همسر موقت من بود و آن شب بعد از اینکه به خانه من آمد و صابر (شوهر سابقم) را دید، باهم درگیر شدند. من دخالتی در قتل نداشتم و هرکاری کردم نتوانستم آنها را جدا کنم.

مهناز درباره اظهارات قبلی خود مبنی بر اینکه مسعود را با نقشه قبلی و برای گرفتن امضای سفته به خانه کشیده بودند، گفت: این اظهارات را به دروغ عنوان کردم و صحت ندارد.

بعد از اظهارات متهمان، قاضی همتیار ختم جلسه را عنوان و بعد از مشورت با مستشاران دادگاه، صابر را به اتهام قتل عمد و سوزاندن جسد و سرقت به قصاص،‌ 2.5 سال حبس، 74 ضربه شلاق و پرداخت دیه و همچنین مهناز را به اتهام معاونت در قتل، سرقت، سوزاندن جسد و ارتباط نامشروع در مجموع به تحمل 18 سال حبس و 165 ضربه شلاق محکوم کرد.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول