اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

آتش‌سوزی وسیع کارگاه بازیافت ضایعات در حوالی کهریزک مهار شد

خبرگزاری فارس: آتش نشانان، آتش سوزی وسیع کارگاه و انبار روباز ضایعات در حوالی کهریزک را خاموش کردند.

آتش‌سوزی وسیع کارگاه بازیافت ضایعات در حوالی کهریزک مهار شد
به گزارش خبرگزاری فارس، عصر روز گذشته با وقوع این آتش سوزی ابتدا ماموران آتش نشانی کهریزک، شورآباد و باقرشهر درمحل حادثه در جاده قدیم قم، ابتدای جاده واوان حاضر شده و به عملیات پرداختند اما به دلیل گسترده بودن آتش سوزی از سازمان آتش نشانی تهران نیز تقاضای کمک شد.

محمود فتحی نژاد، فرمانده ایستگاه 50 که نخستین آتش نشانان تهرانی حاضر در محل این آتش سوزی بودند، در این باره گفت: در پی درخواست مسئولان آتش نشانی های کهریزک و شور آباد و با هماهنگی ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران درحدود ساعت 16:30 دقیقه روز گذشته آتش نشانان ایستگاه 50 مستقر در حرم مطهر امام و سپس آتش نشانان ایستگاه 9 و یک دستگاه تریلی تانکردار آب به محل این آتش سوزی اعزام شدند.
 
وی افزود: تلاش همه آتش نشانان حاضر در محل باعث شد که از گسترش آتش به سوله ها و کارگاه های مجاور که مملواز ضایعات پلاستیک و نیز دستگاه های پلاستیک زنی بود، جلوگیری شود.

کریم شمشیری، رئیس ایستگاه 9 آتش نشانی تهران نیز که به اتفاق آتش نشانان ایستگاه در محل حادثه حضور یافته بود، درمورد مشخصات محل آتش سوزی گفت: محل حادثه یک کارگاه بازیافت ضایعات فلزی و پلاستیکی بود که در زمینی به وسعت 3 هزار متر مربع ایجادشده بود.

وی افزود: بنابه گفته آتش نشانان کهریزک به هنگام رسیدن نیروهای آتش نشانی کل این محوطه روباز شعله ور بود و هر لحظه نیز امکان داشت به کارگاه های مجاور و اطراف سرایت کند.

شمشیری تصریح کرد: خوشبختانه سرعت عمل و تلاش همه جانبه آتش نشانان و همکاری خوب آنها در مبارزه با آتش، از گسترش آن جلوگیری به عمل آورد.

وی درمورد خسارت وارده و نیز علت بروز آتش سوزی اظهار داشت: به نظر می رسد خسارت زیادی ببار آمده باشد که البته اگر تلاش آتش نشانان در مهار و خاموش کردن آتش سوزی نبود قطعا خسارات سنگینی به این محل و دیگر کارگاه های مجاور وارد می شد.

رئیس ایستگاه 9 آتش نشانی تهران همچنین افزود: به دلیل اینکه این منطقه در محدوده کهریزک و شورآباد واقع است بنابراین علت آتش سوزی و میزان دقیق خسارت وارده از سوی کارشناسان آتش نشانی این دوشهر در حال بررسی است.

غلامحسین حجار، از همسایگان این کارگاه گفت: بلافاصله پس از این که شعله های آتش را دیدیم برای خاموش کردن آن به آتش نشانی نزدیک محل مان زنگ زدیم که آنها هم پس از چند دقیقه آمدند و کار خاموش کردن آتش را شروع کردند. چون کارشان جوابگو نبود و آتش سوزی خیلی زیاد بود آنها از آتش نشانی های دیگر هم کمک خواستند.
 
وی افزود: خوشبختانه با کمک آتش نشانی های شهرهای اطراف آتش مهار و از سرایت آن به کارگاه ها ی اطراف جلوگیری شد. این آتش سوزی خسارت سنگینی وارد کرد که دقیقا مقدار آن را نمی‌دانم.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول