اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

در مراسم آغاز به کار نمایشگاه بین‌المللی مخابرات ترکمنستان مطرح شد؛

ترکمنستان ماهواره مخابراتی به فضا پرتاب می‌کند

خبرگزاری فارس: رئیس جمهور ترکمنستان در مراسم افتتاح نمایشگاه بین‌المللی مخابرات و فناوری ارتباطات ترکمنستان از پرتاب نخستین ماهواره مخابراتی ترکمنستان در آینده نزدیک خبر داد.

ترکمنستان ماهواره مخابراتی به فضا پرتاب می‌کند
به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در عشق‏آباد، نمایشگاه بین المللی مخابرات و فناوری ارتباطات و اطلاعات ترکمنستان، با حضور گسترده شرکت‌ها و متخصصان ایرانی در محل قصر نمایشگاهی عشق‏آباد ترکمنستان آغاز به کار کرد.
 
"قربان قلی بردی محمد اف" رئیس جمهور ترکمنستان در پیامی خطاب به شرکت کنندگان دراین نمایشگاه تاکید کرد، ترکمنستان قصد دارد در آینده نیز بخش ارتباطات را توسعه و گسترش دهد و به این منظور تقویت همکاری‌های بین‌المللی در این زمینه را ضروری می‌داند و در همین راستا برگزاری نمایشگاه و همایش مذکور یکی از بهترین فرصت‌ها برای برقراری ارتباط و گسترش همکاری‌های سازنده و ثمره بخش در این زمینه است.

وی همچنین اعلام کرد که هم اکنون اقدامات گسترده‏ای برای ساخت و پرتاب نخستین ماهواره ملی ترکمنستان در دست تهیه است و با تحقق این طرح، جهش عظیمی در فعالیت سیستم مخابرات، ارتباطات از جمله تلفن همراه، اینترنت، پخش شبکه‌های تلویزیونی و ماهواره‏ای صورت خواهد گرفت.

شرکت‌های مخابراتی و تولیدکننده دستگاه و فناوری‌های ارتباطات و الکترونیک ایران مانند "صاایران" و شرکت "ایرانسل" از جمله موسساتی هستند که در نمایشگاه بین‏المللی "ترکمن تل 2011 " حضور داشته و تولیدات و توانمندی‌های خود را به نمایش گذاشته‏اند.

 مدیر صادرات منطقه‏ای شرکت "صاایران" در حاشیه این نمایشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در عشق‏آباد، با اشاره به اینکه استقبال در اولین روز نمایشگاه مذکور از غرفه‌ها  شرکت‌های ایرانی بسیار خوب بوده‏ است، گفت: شرکت صاایران از بهترین توانمندی و موقیعت در زمینه ارائه خدمات شبکه‏های تلفن همراه و نیز خدمات سیستم‏های مخابراتی و ارتباطات در منطقه برخوردار است.

"اصغر طباطبایی" تصریح کرد، صاایران با توجه به نیازهای ارانه خدمات تلفن همراه در ترکمنستان می‏تواند در طرح‏های توسعه شبکه‏های تلفن همراه و نیز در اجرای طرح‏های زیربنایی مخابراتی و ارتباطات ترکمنستان فعالانه مشارکت کند و ما در این زمینه ظرفیت‌های زیادی را در بازار ترکمنستان می‏بینیم.

طباطبایی افزود، در حاشیه این نمایشگاه، مقرر شده‏ است که جلسات متعدد کارشناسی از جمله ملاقات با وزیر ارتباطات ترکمنستان نیز داشته باشیم که در جریان آن چگونگی مشارکت شرکت‏های ایرانی در بازار تلفن همراه و مخابرات ترکمنستان تبیین خواهد شد.

در این نمایشگاه که در حاشیه آن همایش بین‌المللی فناوری ارتباطات نیز در سالن کنفرانس قصر نمایشگاهی عشق آباد برگزار خواهد شد، حدود 100 شرکت از  25 کشور جهان از جمله ایران آخرین دست آوردها و توانمندی‌های خود در این صنعت را به نمایش گذاشته‌اند.

در این نمایشگاه آخرین تولیدات صنعت مخابرات، ارتباطات، صدا و سیما، سامانه‌های ماهواره‌ای و نیز جدیدترین دستاوردها در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است.

 همچنین در این همایش درباره سیستم‌های مخابراتی، تلفن همراه، فناوری سخت افزارهای رایانه‌ای، بانک اطلاعات و نحوه بکارگیری تجهیزات و فناوری ارتباطات در صنعت پزشکی، ارتباطات و تجهیزات رادیویی و نیز همکاری‌های همه جانبه در این عرصه‌ها بحث و تبادل نظر خواهد شد. 

انتهای پیام/م
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول