اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  سایر حوزه ها

در دیدار عادل عبدالمهدی مطرح شد

2 خصیصه مهم انقلاب‌های منطقه از نگاه هاشمی رفسنجانی

خبرگزاری فارس: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: حضور بیش از پیش مردم در سرنوشت خود، در کنار به متن آمدن دین، دو خصیصه مهم انقلاب‌های اخیر کشورهای اسلامی است و این امر امیدواری نسبت به آینده تحولات را افزایش داده است.

2 خصیصه مهم انقلاب‌های منطقه از نگاه هاشمی رفسنجانی
به گزارش خبرگزاری فارس، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی که امروز چهارشنبه در دیدار عادل عبدالمهدی نماینده پارلمان و معاون دبیرکل مجلس اعلای اسلامی عراق سخن می گفت، با اشاره به اوضاع جدید منطقه و سهیم‌شدن مردم در سرنوشت خود پس از خیزش‌های مردمی اخیر، همبستگی و همدلی بیشتر کشورهای اسلامی به ‌خصوص جهان تشیع را خواستار شد.

وی تأکید کرد: حضور بیش از پیش مردم در سرنوشت خود، در کنار به متن آمدن دین، دو خصیصه مهم انقلاب‌های اخیر کشورهای اسلامی است و این امر امیدواری نسبت به آینده تحولات را افزایش داده است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، همبستگی ملی و وحدت میان گروه‌های سیاسی، قومی و مذهبی جوامع نورسته از بند استبداد را عامل مهمی در پیشرفت و حفظ استقلال این کشورها توصیف کرد.
 
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گفت: در حال حاضر دموکراسی ایجاد شده در عراق زمینه مناسبی را فراهم کرده تا همه احزاب و گروه‌های سیاسی، قومی و مذهبی تحت هدایت مراجع معظم و نخبگان دینی و ملی، عقب‌ماندگی‌های به جا مانده از دوران صدام را به سرعت جبران کنند.

وی در خاتمه، نخستین نتیجه مهم تحولات مردمی و اسلامی در کشورهای منطقه را خروج تدریجی بیگانگان از خاورمیانه خواند و تاکید کرد: آمریکا و اسرائیل با ترفندهای گوناگون تلاش دارند تا حضور خود را هرچه بیشتر تداوم بخشند اما هوشیاری و استقلال ملت‌ها و ندادن بهانه حضور، آنان را مجبور به خروج  از منطقه خواهد کرد.
 
در ابتدای این دیدار، عادل عبدالمهدی طی سخنانی با تشریح اوضاع منطقه و عراق، حفظ وحدت و همدلی در عراق را از ضرورت‌های حال حاضر این کشور خواند.
 
معاون مجلس اعلای اسلامی عراق تأکید کرد: تمام تلاش گروه‌های مختلف عراقی و نیز دولت و مجلس این کشور باید این باشد که در پناه وحدت ملی، توسعه و پیشرفت عراق را به پیش ببرند و عقب‌ماندگی‌های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی را با تلاش و کوشش دلسوزانه به سرعت جبران کنند تا الگوی مردم‌سالاری عراق دچار خدشه نشود.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول