اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ساخت سالن‌های اجلاس اصفهان را در هر شرایطی دنبال می‌کنیم؛

سقائیان نژاد: 32 درصد ساخت سالن‌های اجلاس عملیاتی شده است‌

خبرگزاری فارس: شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه در صورت تأمین یا عدم تأمین حمایت‌های دولت ساخت سالن‌های اجلاس اصفهان را در هر شرایطی دنبال می‌کنیم، گفت: تاکنون32درصد از ساخت سالن‌های اجلاس عملیاتی شده است.

سقائیان نژاد: 32 درصد ساخت سالن‌های اجلاس عملیاتی شده است‌
سید مرتضی سقائیان‌نژاد در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در اصفهان در پاسخ به اینکه آیا شهرداری به عنوان مجری احداث سالن اجلاس سران در شرایطی که رئیس جمهور در دستور گسترش سالن تهران را داده به عملیات ساخت ادامه می‌دهد، اظهار داشت: شهرداری اصفهان از ابتدا نیت داشته ظرفیت اصفهان را در ابعاد مختلف گسترش دهد از این رو تمام حرکت‌ها را برای ساخت سالن اجلاس در اصفهان معطوف کرده و همت ویژه‌ای در این بخش به کار گرفتیم.
وی افزود: سالن اجلاس تهران تنها ظرفیت میزبانی از 45 کشور را دارد در زمان برگزاری اجلاس سران غیر متعهدها 16 هیئت خارجی از 120 کشور جهان در ایران حضور پیدا می‌کنند.
شهردار اصفهان در ارتباط با اینکه تاکنون چند درصد از عملیات اجرایی این مجموعه سالن‌ها انجام شده است، گفت: از زمان طراحی و نقشه کشی و گودبرداری تا هم اکنون که مشغول بتن‌ریزی این سالن هستیم 32درصد کار اجرایی شده است.
وی  اضافه کرد: از آن جایی که سقف‌های سالن اجلاس به صورت Space frim طراحی شده بنابراین پیش‌بینی می‌شود که عملیات اسکلت‌بندی این سالن‌ها در دی ماه سال جاری انجام می‌شود.
سقائیان‌نژاد تصریح کرد: اگر دولتمردان احساس می‌کنند مجموعه شهرداری اصفهان نمی‌تواند این طرح را انجام دهد با توجه به زمان و هزینه‌ای که در این بخش صرف شده خود این کار را در اصفهان انجام دهند.
وی تاکید کرد: در صورت تأمین یا عدم تأمین بودجه‌ای که توافق شده دولت برای ساخت این مجموعه سالن‌ها به ما بپردازد ما کار را ادامه می‌دهیم چرا که معتقدیم اصفهان با وجود ظرفیت‌های بالقوه توانایی برگزاری این اجلاس را دارد و اصفهان نیازمند مجموعه سالن‌ها و هتل‌های بین‌المللی است و راه توسعه را برای ما باز می‌کند.
شهردار اصفهان در پاسخ به این سئوال که سرانجام 20 میلیاردی که دولت به صورت غیر شمول چند ماه گذشته به حساب استان واریز کرد، اما خبری از دستور ابلاغ داخل شمول کردن این پول نشد، تصریح کرد: به تازگی ابلاغ داخل شمول شدن این پول صادر شده و ما می‌توانیم از این مبلغ استفاده کنیم.
وی یادآور شد: با وجود زمان اندکی که برای ساخت این سالن‌ها باقی مانده اما دولت هیچ گونه اعتباری را در بودجه سال 90 برای آن پیش‌بینی نکرده و مبلغ متعهد شده خود را به سال 91 واگذار کرده است.
سقائیان‌نژاد در پاسخ به این سئوال خبرنگار فارس که شهرداری با وجودی که خبری از حمایت دولت نیست چگونه هزینه‌های اجرای این پروژه را تأمین می‌کند، اظهار داشت: ما از معوض‌های پروژه‌های شهری و نیز از حساب‌هایی که در بانک شهر داریم به صورت وام از این بانک تسهیلات گرفته‌ایم تا بتوانیم هزینه‌های ساخت سالن‌های سران را تأمین کنیم تا کار به دلیل نبود اعتبار وقفه نیفتد.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول