اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر علمی کنگره قلب‌ و عروق رضوی خبر داد:

ارسال 300 مقاله علمی به کنگره قلب رضوی

خبرگزاری فارس: دبیر علمی کنگره قلب‌ و عروق رضوی گفت: به کنگره بین‌المللی قلب ‌و عروق 300 مقاله ارسال شده است که 160مقاله به صورت سخنرانی و 140مقاله به صورت پوستر ارائه می‌شود.

ارسال 300 مقاله علمی به کنگره قلب رضوی
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، احمد رجایی‌خراسانی ظهر امروز در حاشیه همایش بین‌المللی قلب ‌و عروق رضوی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همایشی که امروز شاهد آن هستید چهارمین همایش قلب ‌و عروق است که تلاش می‌شود در مورد ظرافت‌های جراحی قلب بحث شود.
دبیر علمی کنگره قلب‌ و عروق رضوی افزود: در کشور ایران در زمینه جراحی قلب پیشرفت‌های خوبی صورت گرفته و کارهای اجرایی با موفقیت در حال انجام است و آنچه که به آن احساس نیاز می‌شود توجه به ظرافت‌های جراحی قلب است.
وی بیان داشت: در این همایش حدود 400 نفر شرکت کرده اند که بیش از نیمی از آن‌ها از کشورهای خارجی هستند و حدود 300 مقاله دریافت شده است که 160مقاله به صورت سخنرانی و 140مقاله به صورت پوستر ارائه می‌شود.
وی در مورد پیشرفت‌های ایران در زمینه علم قلب و عروق گفت: میزانی از فعالیت‌ها در زمینه آموزش مطالب و تکنولوژی‌های جدید است که بیشتر وابسته به کشورهای غربی هستیم و میزانی وابسته به مسایل اصولی است که در درمان بیماران بسیار ارزشمند است.
وی ادامه داد: بسیاری از مسایل در زمینه مشکلات قلبی وجود دارد که از 40 سال پیش وجود داشته و بر روی آن‌ها کار جدی صورت نگرفته است در حالی‌که در بعضی از زمینه‌ها پیشرفت‌های زیادی صورت گرفته است که بیش از نیاز دنیا است.
دبیر علمی کنگره قلب‌ و عروق رضوی در مورد نتایج کنگره سال قبل بیان داشت: دستاوردهای کنگره سال گذشته به صورت کتاب منتشر شده است و همچنین خلاصه مقالات این کنگره چاپ و در اختیار مدعوین قرار گرفته است.
وی در مورد علل بیماری‌های قلبی گفت: استفاده از دخانیات، تغذیه نامناسب، تحرک نداشتن در زندگی مدرن و تغییر شیوه‌های زندگی سبب شده است که میزان ابتلا به بیماری‌ها قلبی و عروقی در دنیا افزایش پیدا کند که برای جلوگیری از این امر باید دانش اجتماعی و میزان آگاهی افراد را افزایش داد.
دبیر علمی کنگره قلب‌ و عروق رضوی همچنین در مورد علایم بیماری قلبی افزود: درد قفسه سینه، تنگی نفس، سرگیجه از جمله علایم آشکار این بیماری است ولی متاسفانه گاهی این بیماری دارای علایم آشکار و مشخصی نیست.
وی ادامه داد: 20 درصد از سکته‌های قلبی در افرادی اتفاق می‌افتد که سابقه بیماری نداشته‌اند و به طور ناگهانی دچار این عارضه شده و جان خود را از دست می‌دهند که باید بر روی این ناشناخته‌ها کارهای بیشتری صورت گیرد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول