اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار سبزوار:

ایجاد شهری آباد جز با کمک مردم امکان‌پذیر نیست

خبرگزاری فارس: شهردار سبزوار گفت: ایجاد شهری آباد و جامعه‌ای موفق جز با کمک مردم امکان‌پذیر نیست.

ایجاد شهری آباد جز با کمک مردم امکان‌پذیر نیست
به گزارش خبرگزاری فارس از سبزوار، حسین مقصودی ظهر امروز در دیدار با اعضای کمیته زنان و خانواده فرمانداری که در محل دفتر شهرداری برگزار شد، اظهار داشت: در طول تاریخ این مرز و بوم همیشه زنان به اشکال مختلف در صحنه اجتماع حضور داشته‌اند.
وی با بیان اینکه اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی نباید فقط به مناسبت‌های ویژه‌ای همچون روز زن و دختر باشد، اظهار داشت: دو تابلوی شهری برای اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی در زمینه خانواده پس از انجام مکاتبات با دفتر امور بانوان فرمانداری شهرستان، اختصاص می‌یابد.
مقصودی تاکید کرد: از این تابلوها نباید برای امور دیگری استفاده شود چراکه فرهنگ‌سازی در مورد تحکیم بنیان خانواده، فرهنگ‌سازی در تمام زمینه‌هاست.
شهردار سبزوار استفاده رایگان زنان و دختران این شهرستان از ناوگان اتوبوسرانی در روز هفتم مهرماه (روز دختر) را از دیگر اقدامات شهرداری در این روز عنوان کرد  و خواستار پیگیری‌های لازم از سوی این دفتر شد.
وی با بیان اینکه برای ساختن شهری آباد و با نشاط باید از نظرات افراد حتی دانش آموزان ابتدایی استفاده کرد، افزود: ایجاد شهری در شان مردم سبزوار جز با کمک مردم و به‌ویژه اعضای این دفتر امکان‌پذیر نیست.
شهردار سبزوار از اعضای کمیته بانوان فرمانداری به عنوان مبلغین جامعه فرهنگی و نخبگان شهرستان یاد کرد و افزود: اعضای کمیته بانوان فرمانداری باید پیام‌رسان شهرداری به خانواده‌ها برای پرداخت حقوق شهروندی خود باشند.
دبیر کمیته زنان و خانواده فرمانداری سبزوار نیز در این جلسه اختصاص اماکنی برای سرای گفت‌وگوی بانوان در پارک‌های سطح شهر، توجه ویژه به مسایل زنان و خانواده، حمایت از فعالیت‌های فرهنگی و مسایل مربوط به گسترش سلامت زنان با گسترش فعالیت‌های تفریحی امن، کافی‌نت برای زنان و... را از جمله خواسته‌های این کمیته از شهرداری عنوان کرد.
راضیه حدادنیا با اشاره به پیگیری های لازم برای اختصاص کاروان‌سرای لطفعلی‌خان این شهرستان در دو سال گذشته برای بازارچه زنان افزود: نبود بودجه کافی سبب شد که این امر به نتیجه نرسد  و باید بازارچه‌ای دائمی برای زنان به‌ویژه زنان روستایی و تولیدات آنها ایجاد شود.
وی مهم‌ترین هدف این دفتر را ارتقای سطح آگاهی عمومی زنان شهرستان دانست و گفت: تحکیم بنیان خانواده، تعمیق باورهای دینی، توانمندسازی بانوان و توسعه سلامت اجتماعی از اهداف چهار گانه این دفتر است.
وی به حمایت این دفتر از طرح‌های پژوهشی در حوزه مسایل زنان و خانواده، زنان سرپرست خانواده و سازمان‌های مردم نهاد زنان اشاره کرد و خاطرنشان کرد: اعضای این کمیته همکاری و مساعدت لازم را با شهرداری برای عمران و آبادانی شهر انجام می‌دهند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول