اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار بوکان:

احداث ساختمان‌ها براساس استانداردهای جهانی باشد

خبرگزاری فارس: معاون فرماندار بوکان گفت: احداث ساختمان‌های مسکونی، اداری و مدارس باید براساس استانداردهای جهانی مقاوم در برابر زلزله باشند.

احداث ساختمان‌ها براساس استانداردهای جهانی باشد
به گزارش خبرگزاری فارس از بوکان، علی حمیدیه ظهر امروز در جلسه کاهش اثرات بلایای طبیعی این شهرستان اظهار داشت: ارتقای سطح آگاهی مردم نسبت به خطرات ناشی از وقوع سوانح و حوادث در کاهش اثرات بلایای طبیعی تاثیرگذار است.
وی افزود: ارتقای سطح آگاهی مردم نسبت به خطرات ناشی از وقوع سوانح و حوادث با اجرای مانور در قالب امداد و نجات جاده‌ای، آتش‌سوزی و زلزله از اقدامات مهم برای کاهش اثرات بلایای طبیعی محسوب می‌شود.
این مسئول با اشاره به چهار فاز اصلی کنترل بحران شامل پیشگیری، آمادگی، مقابله، بازسازی و بازتوانی به موضوع اعمال استانداردهای لازم در برنامه‌ها و پروژه‌های آتی و جلوگیری از موازی‌کاری پرداختند.
وی با بیان این مطلب که با اطلاع‌رسانی و آگاهی مردم می‌توان تا حدودی در مقابل کاهش حوادث طبیعی تاثیر گذاشت، افزود: باید دستگاه‌های اجرایی اطلاع رسانی و بسترسازی مناسب را ارائه دهند.
معاون فرماندار بوکان در ادامه خواستار برنامه‌ریزی مناسب توسط تمام دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران شهرستان برابر دستورالعمل و روزشمار مربوطه شد.
در ادامه مقرر شد جمعیت هلال‌احمر با همکاری شهرداری‌ها، بخشداری‌ها، نیروی انتظامی، آتش‌نشانی، آموزش و پرورش، شبکه بهداشت و درمان، ادارات خدمات‌رسان، راه و ترابری، محیط زیست، منابع طبیعی، صدا و سیما نسبت به برگزاری مانور آتش‌سوزی، امنیت در ترافیک شهری و امداد و نجات در سطح شهر با ارائه سناریوی مشترک و همه‌جانبه و با بهره‌گیری از تمام امکانات شهرستان و با تعیین مسئولیت ادارات با هماهنگی دبیرخانه ستاد حوادث مستقر در فرمانداری در روز 20 مهر ماه 90 اقدام کند.
همچنین مصوباتی از قبیل تهیه نقشه خطرپذیری شهرستان، برگزاری دوره‌های آموزشی مدیریت بحران توسط اداره هلال‌احمر در بین رؤسای ادارات و معاونان آنها و دهیاران سطح شهرستان بوکان، برگزاری مسابقات شعر ـ مقاله‌نویسی و عکاسی توسط اداره آموزش و پرورش، شناسایی نقاط آسیب‌پذیر، تشکیل کارگروه امداد و نجات و پروژه‌های افتتاحی از محل اعتبارات ستاد حوادث غیرمترقبه
به تصویب رسید.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول