اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بورس

پنجمین نمایشگاه بورس،بانک و بیمه فردا آغاز به کار میکند

خبرگزاری فارس: پنجمین نمایشگاه تخصصی بورس، بانک، بیمه و خصوصی سازی به عنوان بزرگترین گردهمایی فعالان نظام مالی کشور، با 7 ویژگی متمایز نسبت به نمایشگاه سال های قبل، از فردا 24 شهریور در محل دائم نمایشگاه های بین المللی تهران آغاز می شود.

پنجمین نمایشگاه بورس،بانک و بیمه فردا آغاز به کار میکند
به گزارش فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، پنجمین نمایشگاه بورس در حالی از فردا با حضور مقامات ارشد نظام مالی کشور آغاز خواهد شد که بسیاری از فعالان این حوزه، مشارکت گسترده ای در آن دارند.

*حضور گسترده فعالان نظام مالی

نخستین تفاوت این نمایشگاه نسبت به دوره های گذشته، تقویت جایگاه نمایشگاه به عنوان بزرگترین گردهمایی فعالان نظام مالی کشور، در مقایسه با دوره های گذشته است، به طوری که پنجمین نمایشگاه بورس، بانک، بیمه و خصوصی سازی با 40 درصد افزایش ازنظر تعداد شرکت کننده و 30 درصد افزایش در فضای نمایشگاهی و تعداد شرکت کنندگان برگزار شود.
حضور 15 بانک دولتی و خصوصی، 50 کارگزاری، 45 شرکت بورسی و غیر بورسی، شرکت های بیمه ای، سرمایه گذاری و موسسات آموزشی از دیگر مزایای نمایشگاه پنجم است تا یکی از رویدادهای مهم اقتصادی ایران با حضور بیش از 150 شرکت درفضایی بالغ بر هشت هزار متر مربع برگزار شود.

*تغییر زمان برگزاری نمایشگاه

تغییر زمان برگزاری از اسفندماه به نیمه نخست سال از دیگر ویژگی های پنجمین دوره نمایشگاه بورس است تا این دوره در شرایطی مطلوب تری برگزار شود.
همچنین بر اساس مذاکرات انجام شده با شرکت نمایشگاه های بین المللی تهران قرار است برگزاری نمایشگاه بورس از سال آینده در نیمه دوم اردیبهشت ماه و به صورت بین المللی برگزار شود تا تعاملات برون مرزی بازار سرمایه گسترش یابد.

*برگزاری بیش از 140 کارگاه آموزشی

برگزاری بیش از 140 کارگاه آموزشی در پنجمین دوره نمایشگاه بورس، بانک، بیمه و خصوصی سازی نشان می دهد که شرکت کنندگان بر خلاف سالهای گذشته برنامه های وسیعی را در راستای فرهنگ سازی و آشنایی عموم مردم با بازارهای مالی کشور طراحی کرده اند. از بین این کارگاهها، حدود 40 کارگاه آموزشی توسط ارکان بازار سرمایه و بیش از 100  کارگاه آموزشی توسط سایر شرکت ها و نهادهای فعال در این عرصه برگزار خواهد شد.
همچین قرار است همزمان با این نمایشگاه، جدیدترین دستاوردهای بازارهای پول، سرمایه و بیمه برای علاقه مندان معرفی شود.

*برگزاری بخش ویژه کاریکاتور

بخش ویژه کاریکاتور از دیگر ویژگی های متمایز پنجمین دوره نمایشگاه بورس است که در مجموع 120 اثر از هنرمندان مختلف کشور به دبیرخانه نمایشگاه ارسال شد.
به گفته دبیر نمایشگاه 72 کاریکاتور با موضوعاتی همچون نقش بازار سرمایه در نظام اقتصادی، اصول سرمایه گذاری در بورس و برخی از اشتباهات متداول سرمایه گذاران در حاشیه برگزاری نمایشگاه در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.
همچنین در راستای فرهنگ سازی بیش از 60 انیمیشن آموزشی،  یکصد نمایشنامه رادیویی، کتاب، جزوه ها و بسته های آموزشی به صورت رایگان در نمایشگاه توزیع خواهد شد.

*راه اندازی بخش ویژه کارگزاران درتالار مجـازی

راه اندازی بخش ویژه کارگزاران در تالار مجازی بورس ایران (www.irvex.ir) از دیگر ویژگی های پنجمین نمایشگاه بورس است تا علاقه مندان بتوانند در مسابقات کارگزاران شرکت کنند.
این تالار دی ماه سال گذشته با هدف آشنایی افراد مختلف جامعه با سازوکار داد و ستد و سرمایه گذاری در بورس راه اندازی شد تا علاقه مندان به فعالیت در این بازار، در محیط شبیه سازی شده، بتوانند اقدام به خرید و فروش سهام و واحدهای سرمایه گذاری صندوق های سرمایه گذاری کنند.
این سامانه اینترنتی با شبیه سازی بورس اوراق بهادار تهران، بدون نیاز به پول و ریسک بازار، این امکان را به کاربران می دهد که سرمایه گذاری در شرایط واقعی را تجربه کنند.
درحال حاضر بیش از 28 هزار نفر در تالار مجازی بورس ایران فعال هستند که هدفگذاری سازمان بورس و اوراق بهادار حضور میلیونی افراد دراین تالار است.

*برگزاری مسابقه پیامکی بورس

برگزاری مسابقه پیامکی ویژه بورس از دیگر برنامه های پنجمین دوره نمایشگاه تخصصی بورس، بانک، بیمه و خصوصی سازی است که علاقه مندان می توانند با مراجعه به سایت www.sena.ir و یا سایت نمایشگاه به نشانی www.boursefair.ir ، پاسخ سوالات طرح شده را ازطریق پیامک، به دبیرخانه نمایشگاه ارسال کنند.
 پس از برگزاری نمایشگاه به قید قرعه، به 10 نفر از افرادی که پاسخ صحیح را ارسال کنند، جوایزی اهدا خواهد شد.

*برگزاری سیمنار آشنایی با گواهی نامه های حرفه ای

نخستین سیمنار آشنایی با گواهی نامه های حرفه ای بازار سرمایه با حضور بیش از 500 نفر در حاشیه نمایشگاه برگزار خواهد شد.
شرکت کنندگان در این سمینار با آخرین تغییرات گواهی نامه های حرفه ای بازار سرمایه، ساختار جدید این گواهی نامه ها، سرفصل ها، نحوه محاسبه حدنصاب نمره قبولی و الزامات شرکت دراین آزمون ها آشنا می شوند.
همچنین دراین سمینار پانل تخصصی با موضوع استراتژی سازمان بورس و اوراق بهادار در قبال مدارک گواهی نامه های حرفه ای بازار سرمایه به همراه پرسش و پاسخ برگزار خواهد شد.
پنجمین دوره نمایشگاه بورس، بانک، بیمه و خصوصی سازی، از 24 تا 27 شهریور ماه جاری، به مدت چهار روز در محل دائم نمایشگاه های بین المللی تهران برپا خواهد بود و علاقه مندان می توانند از ساعت 9 صبح تا 16، از بخش های مختلف این نمایشگاه بازدید کنند.
اطلاعات بیشتر درخصوص بخش های مختلف نمایشگاه بورس، بانک، بیمه و خصوصی سازی ازطریق پایگاه اینترنتی نمایشگاه به نشانـی www.boursefair.ir قابل دسترس است.
انتهای پیام/م
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول