اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد خبر داد:

حضور 150نفر از جراحان قلب دنیا در کنگره قلب رضوی

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد گفت: حضور 150جراح برجسته قلب دنیا در کنگره بین‌المللی ‌قلب‌ و عروق رضوی نشان از افزایش سطح علمی این کنگره نسبت به سال‌های گذشته دارد.

حضور 150نفر از جراحان قلب دنیا در کنگره قلب رضوی
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمود شبستری ظهر امروز در مراسم افتتاحیه چهارمین کنگره بین‌المللی قلب ‌و عروق رضوی اظهار داشت: خوشبختانه آنچه که امروز به وضوح می‌توان آن را مشاهده کرد افزایش بار علمی این کنگره نسبت به سال‌های قبل است.
وی افزود: در بحث جهاد علمی که رهبر معظم انقلاب رسالت اساتید را در آن ترسیم کرده است خراسان رضوی توانسته است به گام ‌های بلندی در این زمینه دست پیدا کند.
شبستری بیان داشت: در آخرین رتبه بندی علمی جهان دانشگاه ‌علوم‌پزشکی مشهد به عنوان سومین دانشگاه برتر کشور قرار گرفته است و با 950 پله صعود در سطح جهان توانسته است مقام خوبی را در بین دانشگاه‌های جهان به دست آورد.
وی نگاه عالمانه آیت‌الله طبسی به مسایل علمی را در این زمینه بسیار موثر دانست و گفت: ایشان نگاه ویژه‌ای به حوزه پزشکی دارند و این نگاه می‌تواند تحول‌گرا و سبب موفقیت‌های عظیمی در حوزه پزشکی به‌ویژه در استان خراسان‌رضوی و شهر مشهد باشد.
رئیس انجمن قلب بیمارستان رضوی افزود: برگزاری سمینار بیوشیمی با حضور 40استاد برجسته جهان و هزار و800 شرکت‌کننده داخلی، کنگره سم‌شناسی با 18مهمان خارجی و برگزاری کنگره قلب ‌و عروق با حضور 150نفر از اساتید از 42کشور دنیا نشان از موفقیت روزافزون در این زمینه است.
وی ادامه داد: پروژه‌های تحقیقاتی بزرگ که ابعاد جهانی دارد در دو مرکز دانشگاه علوم‌پزشکی و بیمارستان رضوی به صورت مشترک انجام می‌شود که نشان‌دهنده این امر است که بیمارستان‌رضوی دیگر یک بیمارستان خصوصی در مشهد نیست و یک مرکز علمی و دانشگاهی است که ماموریت اصلی آن تولید علم است.
همچنین در این مراسم رئیس انجمن قلب ایران اظهار داشت: وجه تمایزی که در این کنگره وجود دارد شرایط کیفی آن و حضور اساتید بزرگ جراحی قلب دنیا است.
نوحی افزود: بدون شک بدون همکاری سالانه کمیته اجرایی و علمی و حمایت‌های آستان‌قدس‌ رضوی برگزاری چنین همایش‌هایی با این بار علمی فراوان مشکل است که امیدواریم انتظارات شرکت‌کنندگان در این همایش برطرف شود.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول