اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کرمان خبر داد:

جلوگیری از تردد ماشین‌های سنگین در شهر کرمان

خبرگزاری فارس: استاندار کرمان گفت: باید تا اول مهر ماه نسبت به جلوگیری از تردد ماشین‌های سنگین در شهر کرمان اقدام شود و فضاهای موجود برای پارکینگ آنها اعلام شود.

جلوگیری از تردد ماشین‌های سنگین در شهر کرمان
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، اسماعیل نجار پیش از ظهر امروز در شورای ترافیک استان با اشاره به جمعیت 700 هزار نفری کرمان و یک‌هزار ماشین سنگین موجود در آن اظهار داشت: اداره کل پایانه‌های استان کرمان باید با ایجاد پارکینگ در فاصله منطقی از شهرها مشکل تردد ماشین‌های سنگین در شهر را برطرف کند.
وی بزرگ‌ترین مشکل کامیون‌داران را نبود مجتمع‌های خدماتی رفاهی ویژه آنان دانست و افزود: با تقسیم ماشین‌های سنگین به پنج گروه تاکنون برای دو گروه نفتکش‌ها و کشنده‌های خودرو محدودیت‌هایی برای ورود به شهر ایجاد کرده‌ایم.
نجار تصریح کرد: باید با سیاستگذاری صحیح، محدودیت‌های ساعتی برای تردد ماشین‌های سنگین و اراده قاطع در برخورد با متخلفان در راستای حل این مشکل تلاش کرد.
وی با اشاره به اینکه بخش خصوصی آمادگی کامل برای همکاری در ایجاد پارکینگ‌ را دارد، بیان داشت: باید تا اول مهر ماه نسبت به جلوگیری از تردد ماشین‌های سنگین صورت گیرد و فضاهای موجود پارکینگ آنها اعلام شود.
نجار با اشاره به اینکه از اول مهر ماه با نصب تابلو در ورودی شهرها از تردد آنها در داخل شهر جلوگیری شود، بیان کرد: اداره کل پایانه‌ها باید هر چه سریع‌تر یک مرکز را به عنوان پارکینگ مشخص کند.
وی گفت: باید ایاب و ذهاب کامیون‌داران که ماشین‌های آنان در پارکینگ‌های خارج شهر قرار دارد، فراهم شود تا در این مسیر رفت و آمد آنها به سهولت انجام گیرد.
نجار خاطرنشان کرد: برای ایجاد پارکینگ باید تدابیر ویژه‌ای توسط شهرداری انجام شود و همچنین با در اختیار قرار دادن تسهیلات زودبازده به بخش خصوصی می‌توان به تسریع در این امر کمک کرد.
وی تذکرات دائمی در درون شهر را لازم دانست و اذعان کرد: با توجه به اینکه علائم راهنمایی و رانندگی در وردی و خروجی شهر بسیار کم است، باید نسبت به نصب تابلوهای راهنمایی اقدام شود.
نجار با تأکید بر بیمه و معاینه فنی عنوان کرد: برای ساخت پاسگاه‌های پلیس ‌راه باید از اعتبارات ملی مصوب دفتر ملی ترافیک استفاده شود.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول