اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر راه خبر داد:

نصب 260 دوربین نظارتی و تصویری در جاده‌های کشور

خبرگزاری فارس: معاون وزیر راه از نصب 260 دوربین نظارتی و تصویری تا پایان سال جاری در جاده‌‌های کشور خبر داد.

نصب 260 دوربین نظارتی و تصویری در جاده‌های کشور
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، شهریاری افندی‌زاده ظهر امروز در جمع مدیران و دست‌اندرکاران حمل و نقل استان در محل اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان با اشاره به اینکه گیلان سومین استان کشور در حجم تردد در راه‌های مواصلاتی معرفی شده، اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود تا تابستان امسال این رتبه به جایگاه دوم و یا نخست برسد.
وی ادامه داد: این رتبه نشان می‌دهد که با افتتاح آزاد راه قزوین ‌- ‌رشت و ایجاد راه دسترسی سریع‌تر می‌توانیم تردد را در جاده‌ها افزایش دهیم و  یک استان را مهمان‌پذیر ایجاد کنیم و این امر نقش توسعه راه‌ها را نشان می‌دهد.
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور عنوان کرد: مرکز مدیریت راه‌های کشور در حقیقت استفاده از تکنولوژی و فناوری است که در دستور کار این سازمان قرار دارد.
وی با اشاره به اینکه این امکانات در اختیار تمام ارگان‌ها قرار می‌گیرد که نیاز دارند در کشور در بحث کنترل ترافیک نظارت کنند، افزود: در برنامه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در بحث توسعه سیستم هوشمند کنترل ترافیک برنامه وسیعی صورت گرفته است.
افندی‌زاده با بیان اینکه این برنامه از 2.5 سال پیش آغاز شده، تصریح کرد: امروزه شاهد هستیم که تعداد بسیار زیادی از دوربین‌های نظارتی در راه‌های مواصلاتی و شریانی کشور وجود دارد.
این مسئول از نصب حدود 180 دوربین نظارتی و تصویری در راه‌ها و جاده‌های شریانی کشور خبر داد و گفت: در برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور این آمار تا پایان امسال به حدود 260 دوربین نظارتی و تصویری افزایش می‌یابد.
معاون وزیر راه استفاده از دستگاه تردد شمار و ترافیک شمار را در نشان دادن میزان حجم عبوری تاثیرگذار دانست و ابراز داشت: حدود 550 دستگاه ترافیک شمار در جاده‌های کشور نصب شده است.
وی ادامه داد: در سه روز تعطیلی عید فطر بیش از 21.5 میلیون وسیله نقلیه از این مسیرها عبور کرده و این حجم بالای تقاضای را در زمان‌های کوتاه نشان می‌دهد.
به گفته افندی‌زاده این دستگاه‌ها می‌توانند به تفکیک نوع وسیله را مشخص کنند و مناسب با افراد برای مدیریت ترافیک و توسعه راه‌ها باشند.
افندی‌‌زاده گفت: دوربین‌های ثبت سرعت و ثبت تخلفات از کارهای مشترک بین پلیس و سازمان حمل و نقل جاده‌ای است که حدود 188 دوربین‌ ثابت نصب شده و در برنامه مشترک سازمان راهداری و حمل و نقل و پلیس نصب این دوربین‌ها در 3 هزار کیلومتر از جاده‌های کشور را در دستور کار داریم.
معاون وزیر راه سرعت را یکی از عامل‌های بسیار مهم در کنترل جاده‌های تصادفات کشور نامید و تصریح کرد: مدیریت سرعت درصد قابل توجهی از تلفات را کاهش می‌دهد.
وی یادآور شد: این دوربین‌های جدید در کنار خود می‌توانند سرعت لحظه‌ای و بین دو دوربین سرعت متوسط را نیز کنترل کنند.
این مسئول سرعت غیر مجاز و عدم رعایت فاصله قانونی را موجب بروز تصادفات دانست و بیان داشت: این دوربین‌ها می‌توانند سبقت‌ها را نیز کنترل کنند.
افندی‌زاده درباره وضعیت تصادفات و سوانح کشور متذکر شد: سال گذشته 23 هزار کشته سوانح جاده‌ای در کشور رخ داد که نسبت به سال 84 کاهش چشمگیری یافته است.
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور میزان کشته‌های سوانح در سال 84 را حدود 27 هزار و 677 عنوان کرد و ادامه داد: سوانح تصادفات در درون شهری، برون شهری، روستایی و دیگر موارد را در بر می‌گیرد.
وی پایین بودن این آمار را نشانه تلاش سازمان‌های مربوطه در این مدت دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به این مسئله وجود 23 هزار کشته سوانح جاده‌ای آمار بالایی است و باید برای کاهش آن تلاش بیشتری صورت گیرد.
افندی‌زاده با تصریح بر اینکه در پنج سال گذشته بیش از 25 هزار کیلومتر راه افزایش یافته، گفت: امروزه در دنیا به دنبال شاخص‌هایی برای تعدد کشته‌ها در سوانح رانندگی هستند.
این مسئول بیشترین زمان وقوع تصادف رانندگی را ساعت 16 بعدازظهر عنوان کرد و اذعان داشت: شهریور ماه بیشترین وقوع سوانح رانندگی را داشته است.
انتهای پیام/ن10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول