اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر منطقه 4 دانشگاه آزاد اسلامی:

کرسی‌های نظریه‌پردازی در دانشگاه‌های آزاد برگزار می‎شود

خبرگزاری فارس: دبیر منطقه 4 دانشگاه آزاد اسلامی گفت: برگزاری کرسی‌های نظریه‌پردازی از جمله اولویت‌های پژوهشی با رویکرد فرهنگی معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی است که در سال‌ جاری اجرایی می‎شود.

کرسی‌های نظریه‌پردازی در دانشگاه‌های آزاد برگزار می‎شود
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد، مهران مجلسی در نشست مشترک شوراهای فرهنگی و پژوهشی دانشگاه‌های آزاد اسلامی منطقه 4 در واحد شهرکرد اظهار داشت: منطقه 4 یکی از مناطق مهم دانشگاهی در امر تولید علم، اقامه نماز و پژوهش و دانش محوری محسوب می‌شود.
وی با اشاره به اولویت‌های پژوهشی با رویکرد فرهنگی معاونت فرهنگی دانشگاه گفت: شناسایی اولویت‌های پژوهشی توسط واحدها در حوزه علوم انسانی به ‌ویژه امور فرهنگی، برگزاری کرسی‌های نظریه‌پردازی، شناسایی پژوهشگران توانمند در حوزه پژوهش‌های علوم انسانی، ارائه تسهیلات و مشوق‌های لازم برای پژوهشگران حوزه فرهنگی از مهم‌ترین این اولویت‌های پژوهشی است.
مجلسی ادامه داد: توجه خاص به پژوهش در حوزه اقتصاد و مدیریت، شناسایی و اطلاع‌رسانی در راستای پایگاه‌های اطلاعاتی و مفید حوزه پژوهش‌های علوم انسانی و ایجاد کار گروه پژوهش در علوم انسانی و در حوزه معاونت پژوهشی واحدها، برگزاری کارگاه روش تحقیق در حوزه‌های پژوهشی از دیگر این اولویت‌های پژوهشی است.
دبیر منطقه 4 دانشگاه آزاد اسلامی اخذ مجوز اجرای طرح پژوهشی در حوزه فرهنگی بالاتر از سقف مجاز تعیین شده در بخش‌های مربوطه را از دیگر این اولویت‌ها برشمرد و گفت: ایجاد بانک اطلاعاتی متخصصین پژوهش‌های علوم انسانی و امور فرهنگی و برپایی سخنرانی‌های علمی با محوریت مسائل و معضلات اجتماعی از جمله برنامه‌ها و اولویت‌های پژوهشی با رویکرد فرهنگی است که در دستور کار منطقه 4 قرار دارد.
رئیس دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان اصفهان نیز در این نشست گفت: معاونان پژوهشی دانشگاه‌های آزاد اسلامی در کنار پژوهش‌های علوم تجربی توجه ویژه‌ای به پژوهش‌های علوم انسانی و الهیات نیز داشته باشند.
حجت‌الاسلام میردامادی ادامه داد: امروز ایران اسلامی و اسلام در برابر هجمه‌های عظیم ضد فرهنگی استکبار جهانی قرار گرفته و این هجمه در تاریخ همواره مورد توجه دشمنان اسلام بوده اما اسلام حق است و در برابر تمام این هجمه‌ها تا آخر ایستاده است.
وی خاطرنشان کرد: باید در برابر این هجوم ناجوانمردانه احساس مسئولیت کنیم و از همه بیشتر حوزه‌ها و دانشگاه‌ها باید برای ترویج دین اسلام و توجیه و تفسیر انقلاب اسلامی در ابعاد مختلف و پاسخگویی به هجمه‌ها احساس تکلیف کنند.
میردامادی برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی را حرکت در این مسیر دانست و گفت: برگزاری طرح نهضت تفسیر در واحدهای دانشگاهی در دست اقدام است که این طرح در واحدهای مختلف شروع شده و برای آشنایی دانشجویان با مفاهیم قرآنی اجرا می‌شود.
نشست مشترک شوراهای فرهنگی و پژوهشی منطقه چهار دانشگاه‌های آزاد اسلامی متشکل از استان‌های اصفهان و چهارمحال و بختیاری با هدف بررسی نحوه تعامل و راهکارهای همکاری حوزه‌های فرهنگی و پژوهشی واحدهای منطقه چهار و نحوه ایجاد مراکز پژوهشی قرآن و عترت و مطالعات میان فرهنگی در واحدهای منطقه 4 در شهرکرد برگزار شد.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول