اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با تولید 65 درصد هویچ آذربایجان‌شرقی؛

بستان‌آباد میدان میوه و تره‌بار ندارد

خبرگزاری فارس: نماینده مردم شهرستان بستان‌آباد در مجلس گفت: عدم وجود میدان تره‌بار برای عرضه محصولات کشاورزی در این شهرستان موجب دچار ضرر و زیان کشاورزان این منطقه می‌شود.

بستان‌آباد میدان میوه و تره‌بار ندارد
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان‌شرقی، احد خیری در جلسه بررسی مسائل مرتبط با کشاورزی شهرستان بستان‌آباد با اشاره به اهمیت موضوع و نقش اقتصادی محصول هویج در سبد درآمدی کشاورزان این شهرستان، بر لزوم توجه به مشکلات تولیدی این محصول و حل آن اشاره کرد و اظهار داشت: هر ساله به دلیل پایین بودن قیمت فروش محصول تولیدی، کشاورزان این شهرستان دچار ضرر و زیان می‌شوند و یکی از دلایل پایین بودن قیمت این محصول عدم وجود میدان تره‌بار برای عرضه محصولات کشاورزی در شهرستان بستان‌آباد است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بستان‌آباد نیز در حاشیه این جلسه گفت: در این نشست علاوه بر تصویب طرح برگزاری جشنواره صنایع تبدیلی و تکمیلی هویج در شهرستان بستان‌آباد، موضوع کلنگ‌زنی طرح‌های بزرگ امور دام در شهرستان بستان‌آباد مطرح و مقرر شد هرچه سریع‌تر مقدمات کلنگ‌زنی این طرح مهیا و عملیات اجرای این طرح بزرگ در شهرستان بستان‌آباد آغاز شود.
کاظم عباسی با اشاره به اینکه در صورت فراهم شدن زمینه فروش مستقیم زارعان به خریداران واقعی و قطع واسطه‌های بازار مصرف، مسلماً حقوق واقعی زحمتکشان این بخش برآورده خواهد شد، افزود: در برخی سال‌ها در زمان برداشت محصول هویج قیمت به حدی تنزل پیدا می‌کند که کشاورزان رغبتی برای برداشت محصول و جمع‌آوری آن از خود نشان نمی‌دهند.
وی سطح زیرکشت هویج در شهرستان بستان‌آباد را یک‌هزار و 200 هکتار عنوان کرده و افزود: از این مساحت کشت سالیانه، به طور متوسط 58 هزار تن محصول هویج به دست می‌آید.
 شهرستان بستان‌آباد به دلیل شرایط آب و هوایی مستعد همچنین وجود کشاورزان با تجربه در زمینه تولید هویج، 65 درصد تولید محصول هویج استان را از آن خود ساخته است.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول