اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ویژه رئیس جمهور بولیوی:

ایران در بولیوی خط تولید تراکتور راه‌اندازی کند

خبرگزاری فارس: نماینده ویژه رئیس جمهور بولیوی گفت: تراکتورسازی ایران در بولیوی خط تولید راه‌اندازی کند.

ایران در بولیوی خط تولید تراکتور راه‌اندازی کند
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، سردار کوبا ولاسکو  پیش از ظهر امروز در بازدید از گروه صنعتی تراکتورسازی ایران با اعلام این تقاضای کشور تابعش به مسئولان مربوطه ایران تصریح کرد: با توجه به تفاهم‌نامه‌ای که بین روسای جمهور ایران و بولیوی به امضا رسیده برای اجرایی شدن این تفاهمنامه که در آن از ایران به عنوان مجری افزایش مکانیزاسیون بخش کشاورزی بولیوی یاد شده، هیئتی از طرف رئیس جمهور بولیوی به ایران و تبریز اعزام شده است.
وی افزود: در این راستا تقاضای راه‌اندازی خط تولید تراکتور در بولیوی توسط گروه صنعتی تراکتورسازی ایران به مسئولان این مجموعه ارائه شد.
ولاسکو اضافه کرد: تقاضای صادرات و راه‌اندازی خط تولید تراکتور در بولیوی از طریق وزارت امور خارجه و بخش‌های اقتصادی دولت‌های دو کشور پیگیری خواهد شد که امیدواریم این امر در کمترین مدت اتفاق بیفتد.
وی با اشاره به پیش‌بینی 10 درصدی برای افزایش مکانیزاسیون در بولیوی گفت: با اجرایی شدن تقاضاهای صورت گرفته از ایران و تراکتورسازی بیش از 10 درصد کشاورزی بولیوی مکانیزه می‌شود.
رئیس شرکت تعاونی کوپادنا در ادامه گفت: بولیوی در حال حاضر به انواع تراکتور نیاز دارد ولی تراکتورهایی با توان 80 اسب بخار در اولویت نیاز بخش کشاورزی است.
وی، مجهز بودن گروه تراکتورسازی ایران به کارخانه‌های تولید قطعه در داخل مجموعه را مهم دانست و افزود: تراکتورسازی ایران در داخل مجموعه خود کارخانه‌های ریخته‌گری، موتور و ... را دارد که این امر حکایت از خودکفایی این مجموعه دارد.
 
*صادرات 300 دستگاه تراکتور به بولیوی
مدیر صادرات گروه صنعتی تراکتورسازی ایران نیز در این‌باره گفت: بولیوی در حاضر 300 دستگاه تراکتور را برای کوتاه مدت درخواست دارد که این تعداد به صورت خرید اولیه با این کشور صادر می‌شود.
عزت‌الله خازن اظهار داشت: مسئولان این کشور برای بلند مدت نیز نیاز به 5 هزار دستگاه تراکتور برای مزارع این کشور را دارند که گروه صنعتی تراکتورسازی ایران آن را در مدت یک سال تامین خواهد کرد.
وی تصریح کرد: نیاز کشور بولیوی به تراکتورها هم از طریق خطوط داخلی و هم از طریق خط تولید ونیران که به این کشور نزدیک است، تامین می‌شود.
خازن، در مورد زمین‌های کشاورزی بولیوی نیز گفت: با توجه به ارتفاع کشور بولیوی از سطح دریا این کشور نیاز به تراکتورهای ویژه‌ای دارد که قابلیت کار در ارتفاع را داشته باشد و این محصول در خطوط تولیدی تراکتورسازی تولید می‌شود. 
هیئت بلند پایه‌ای از جمله نماینده ویژه رئیس جمهور بولیوی، سفیر بولیوی در ایران و ... در چند روز گذشته در ایران حضور داشتند تا به دنبال سفر آبان ماه سال گذشته مورالس رئیس جمهور بولیوی به ایران که منجر به امضای تفاه‌نامه‌ای با رئیس جمهور کشورمان شد، برای اجرایی شدن مفاد این تفاهم‌نامه رایزنی‌های لازم را انجام دهند.
بخشی از تفاهمنامه امضا شده بین روسای جمهور دو کشور مربوط به راه‌اندازی خط تولید تراکتور و تجهیز بخش کشاورزی بولیوی به ماشین آلات کشاورزی می‌شود که اعتبار خاصی نیز برای این بخش اختصاص یافته است.
بولیوی کشوری در آفریقای جنوبی دارای 10 میلیون نفر جمعیت با یک میلیون و 98 هزار و 581 مترمربع مساحت است.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول